اقامت انگلیس دائم و موقت – شرایط کامل و هزینه انواع روش های آن برای اقامت دائم در 2022

اقامت انگلیس دائم و موقت

اقامت انگلیس دائم و موقت شرایط کامل و هزینه انواع روش های آن برای اقامت دائم در 2022 زمانی که از بهترین کشورهای جهان برای اقامت صحبت می‌شود؛ انگلیس همواره یکی از بهترین گزینه‌هایی است که نام آن بر سر زبان‌ها می‌آید. افرادی که برای دریافت اقامت به دنبال انتخاب بهترین کشور‌ها هستند می‌توانند انگلیس را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها مورد بررسی قرار دهند.

کشور انگلیس از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برای زندگی برخوردار است. این ویژگی‌ها باعث شده است تا اقامت در این کشور مزایای زیادی به دنبال داشته باشد و افرادی که در انگلیس اقامت دارند بتوانند به اهداف مختلف خود دست پیدا کنند. انگلیس جزء پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود؛ به طوری که تقریبا از تمامی فاکتورهای یک کشور پیشرفته برخوردار است. افرادی که به این کشور سفر کرده‌اند انگلیس را در کنار ویژگی‌های مختلفی که دارد جزء‌ زیباترین کشورها دانسته‌اند که می‌توان برای اقامت آن را انتخاب کرد.

برای اقامت انگلیس دائم و موقت چالش‌های مختلفی برای مهاجران خارجی وجود دارد؛ به همین دلیل افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند و به دریافت اقامت بپردازند باید قبل از هر چیز اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. درخواست اقامت با اطلاعات بالا باعث خواهد شد تا بتوان با احتمال بیشتری به نتیجه رسید و در مدت زمانی کوتاه‌تر تمامی مراحل را پشت سر گذاشت. افرادی که قصد اقامت انگلیس دائم و موقت را دارند باید از شرایط خاصی برخوردار باشند و مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند. این موضوع باعث شده است تا در این مطلب تصمیم بگیریم به شرایط کامل و نکات مهم در مورد هزینه و انواع روش‌های اقامت در انگلیس بپردازیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید از تمامی این نکات اطلاع پیدا کنید.

فهرست مطالب

اقامت انگلیس دائم و موقت

برای دریافت اقامت در انگلیس به صورت دائم و موقت روش‌های گوناگونی وجود دارد به همین دلیل افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند می‌توانند بدون نگرانی شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند و با توجه به آن روشی مناسب را انتخاب کنند؛ چون به دلیل روش‌های مختلفی که وجود دارد بسیاری از افراد می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای مهاجرت را انجام دهند و به دریافت اقامت بپردازند. فقط نکته‌ای که در رابطه با دریافت اقامت انگلیس باید به آن توجه شود این است که قبل از هر گونه اقدام برای درخواست اقامت و ویزا باید با تمامی روش‌های موجود، آشنایی پیدا کرد تا بتوان به انتخاب بهترین مورد پرداخت. در صورتی که روش‌های مناسب انتخاب شوند نه تنها در زمان صرفه‌جویی خواهد شد بلکه احتمال دریافت اقامت تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

روش‌های اقامت انگلیس را می‌توان به دو دسته دائم و موقت تقسیم‌بندی کرد. معمولا بسیاری از افراد که به انگلیس مهاجرت می کنند قصد اقامت دائم را دارند؛ اما باید به این موضوع توجه داشت که برای دریافت اقامت دائم باید از یک سری شرایط خاص در بلند مدت برخوردار شد؛ در حالی که در قدم اول در بسیاری از موارد باید به دریافت اقامت موقت پرداخت و با استفاده از آن به انگلیس مهاجرت کرد.

اقامت با سرمایه‌گذاری

کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که به سرمایه گذاران امکان اقامت موقت و دائم را می‌دهند. سرمایه گذاران با ورود خود به کشورهای مختلف فرصت‌های جدیدی را در زمینه اقتصادی کشور مقصد به وجود می‌آورند که همین امر باعث می‌شود بسیاری از کشورها شرایط ویژه‌ای را برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در نظر بگیرند. از میان کشورهای گوناگون جهان، انگلیس یکی از کشورهایی است که سخت‌ترین شرایط را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است. افرادی که از این شرایط برخوردار باشند می‌توانند در مرحله اول به دریافت ۴۰ ماه اقامت موقت در این کشور بپردازند. در صورتی که فرد از شرایط در نظر گرفته شده برخوردار باشد می‌تواند این مدت زمان را تمدید نماید.

افرادی که قصد دارند به دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت با استفاده از ویزای سرمایه گذاری بپردازند باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند؛ بنابراین افرادی که از سن پایین‌تری برخوردارند امکان استفاده از این گزینه را برای دریافت اقامت انگلیس نخواهند داشت. حداقل سرمایه‌ای که برای دریافت اقامت سرمایه گذاری انگلیس در نظر گرفته شده ۲ میلیون پوند است که می‌تواند در قالب اوراق قرضه، سرمایه مشترک و موارد مختلف باشد. افرادی که قصد درخواست ویزای سرمایه گذاری را دارند باید بتوانند به اثبات مالکیت سرمایه مورد نظر بپردازند؛ در غیر این صورت امکان دریافت اقامت نخواهند داشت. برای دریافت اقامت سرمایه‌گذاری، متقاضایان باید از حساب بانکی فعال نیز در بریتانیا برخوردار باشند.

نکته

البته در مورد اشتغال به کار با استفاده از ویزای سرمایه گذاری انگلیس محدودیت‌هایی نیز وجود دارد؛ به طوری که پزشکان و دندانپزشکان بدون گذراندن دوره‌های حرفه‌ای در این کشور امکان اشتغال در این کشور را نخواهند داشت. افرادی که به دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس پرداخته‌اند می‌توانند خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند. البته در مورد فرزندان باید به این نکته توجه داشته باشید که سن آن‌ها باید حتما کمتر از ۱۸ سال باشد در غیر این صورت باید به صورت جداگانه به دریافت ویزا برای فرزندان بالای ۱۸ سال پرداخت. در صورتی که بعد از دریافت اقامت سرمایه گذاری، فرزندی جدید در خاک انگلیس متولد شود شرایط متفاوتی برای اقامت فرزند به وجود خواهد آمد که در قسمت های بعدی همین مطلب به آن اشاره خواهیم نمود.

اقامت انگلیس دائم و موقت
اقامت انگلیس دائم و موقت

اقامت از طریق تولد

تولد در انگلیس یکی از دیگر مواردی است که به موجب آن می‌توان به دریافت اقامت این کشور پرداخت. برای دریافت اقامت انگلیس از طریق تولد شرایط خاصی وجود دارد به طوری که در برخی از موارد امکان دریافت آن وجود نخواهد داشت؛ به همین دلیل برای امتحان این گزینه باید قبل از هر چیز با نکاتی که در رابطه با آن وجود دارد آشنایی پیدا کرد.

متاسفانه برخی از افراد برای این که به اخذ اقامت برای فرزند خود بپردازند برای تولد آن به انگلیس سفر می‌کنند این در حالی است که برای دریافت اقامت از طریق تولد شرایط خاصی وجود دارد؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که یکی از والدین از تابعیت انگلیس برخوردار باشند. در غیر این صورت امکان دریافت اقامت برای فرزند به وجود نخواهد آمد.

در صورتی که یکی از والدین تبعه انگلیس باشند این امکان وجود خواهد داشت تا به دریافت اقامت برای کودک بپردازند. علاوه‌بر این پدر یا مادر کودک که دارای اقامت دائم نیستند نیز در شرایط بهتری برای دریافت اقامت قرار خواهند گرفت و می‌توانند با استفاده از شرایط خاصی که وجود دارد به دریافت اقامت دائم بپردازند. افرادی که به واسطه تولد، تبعه انگلیس محسوب می‌شوند از تمامی مزایای قانونی که برای اتباع رسمی انگلیس وجود دارد، برخوردار خواهند شد. این افراد می‌توانند به تمامی کشورهای عضور اتحادیه اروپا سفر کنند و در ضمن در این کشورها مشغول به کار شوند.

پناهندگی

برای دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت باید به انتخاب بهترین روش پرداخت چون انتخاب روش‌های نامناسب ممکن است باعث شود تا مهاجران نه تنها به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنند بلکه مشکلات زیادی را نیز تجربه نمایند. در میان روش‌های مختلفی که برای دریافت اقامت انگلیس وجود دارد، پناهندگی جزء یکی از پر ریسک‌ترین روش‌هایی است که می‌توان به انتخاب آن پرداخت. در واقع این روش مناسب افرادی خواهد بود که از شرایط سایر روش‌ها برخوردار نیستند اما به هر طریق قصد دارند تا به کشور انگلیس مهاجرت نمایند.

بهتر است بدانید پناهندگی جزء روش‌های غیر قانونی برای مهاجرت به انگلیس است؛ به همین دلیل شرکت‌های مهاجرتی معتبر به ارائه خدمات مرتبط به پناهندگی نمی‌پردازند. پناهندگان عمدتا از شرایط مناسب برای مهاجرت برخوردارد نیستند؛ همین امر باعث می‌شود بنا به ضرورت‌هایی که وجود دارد تصمیم بگیرند در مدت زمانی کوتاه به هر طریق به کشور مقصد سفر کنند تا به اخذ اقامت بپردازند. برای دریافت اقامت، پناهندگان این ادعا را مطرح می‌کنند که در کشور خود مورد ازار و اذیت قرار گرفته اند و به دلیل شرایط خاصی که داشته‌اند نتوانسته‌اند به ادامه زندگی بپردازند.

موارد زیادی وجود دارد که افراد با استناد به آن اقدام به درخواست پناهندگی می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به مشکلات مربوط به نژاد، ملیت، افکار و باورهای اجتماعی و سیاسی اشاره کرد. به دلیل این که پناهندگان مجبور خواهند بود با استفاده از روش‌های غیر قانونی به انگلیس سفر کنند در این مسیر مشکلات زیادی را تجربه خواهند نمود. سفر با استفاده از قاچاقچیان باعث خواهد شد تا درصد زیادی از افراد در طول سفر ازار و اذیت‌های فراوانی را تجربه کنند و حتی در مواردی جان خود را از دست دهند.

اقامت کاری

برای دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت یکی از بهترین روش‌هایی که وجود دارد درخواست اقامت کاری است. اقامت کاری در انگلیس کمی پیچیده‌تر از سایر کشورها است؛ اما در عین حال به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد جزء بهترین روش‌ها به شمار خواهد رفت. ویزای جست‌وجوی کار که یکی از رایج‌ترین ویزاها برای اقامت موقت در کشورهای مختلف به شمار می‌رود. متقاضایان می‌توانند با استفاده از این ویزا به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت کنند تا بتوانند به جستوجوی کار بپردازند. در صورتی که در مدت زمان مشخص شده فرد بتواند در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شود این امکان وجود خواهد داشت تا به تمدید مدت زمان اقامت بپردازد و حداقل ۲ تا ۳ سال برای کار در انگلیس اقامت داشته باشد.

اما متاسفانه نکته‌ای که در رابطه با اقامت کاری وجود دارد این است که ایرانیان به دلیل قوانینی که وجود دارد نمی‌توانند از ویزای موقت جست‌وجوی کار در انگلیس استفاده کنند که همین باعث می‌شود پیدا کردن کار در انگلیس برای ایرانیان سخت شود و نتوانند به صورت حضوری آن را انجام دهند. ایرانیان برای دریافت اقامت کاری انگلیس باید به دریافت دعوت نامه از کارفرمای انگلیسی بپردازند. البته در برخی از شغل‌ها به خصوص شغل‌هایی که به مهارت بالایی نیاز دارند این امکان وجود دارد تا کارجویان به صورت انلاین به جست‌وجوی کار و برقراری ارتباط با کارفرمایان انگلیسی بپردازند و بدین طریق دعوت نامه کاری را دریافت نمایند.

شغل‌هایی که مربوط به صنعت IT هستند معمولا برای دریافت ویزای کاری انگلیس مناسب‌تر خواهند بود؛ چون بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت به ارائه حمایت‌های لازم برای دریافت ویزای متقاضیان می‌پردازند؛ به طوری که در مدت زمانی کوتاه فرایند مهاجرت افراد فراهم می‌شود. تا جایی که می‌توان در عرض کمتر از ۳ ماه به دریافت ویزا پرداخت و مهاجرت نمود.

اقامت تحصیلی

اقامت تحصیلی را می‌توان در میان انواع روش‌های اقامت انگلیس دائم و موقت جزء بهترین روش‌ها دانست. چون معمولا افرادی که از شرایط مورد نیاز برخوردار باشند می‌توانند در مدت زمانی کوتاه‌تر به دریافت اقامت بپردازند. علاوه‌بر این دانشجویانی که برای تحصیل به انگلیس مهاجرت می‌کنند از شرایط و امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد که در روش‌های دیگر اقامت وجود نخواهد داشت.

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس ۳ الی ۴ سال است که با توجه به نوع رشته متفاوت خواهد بود؛ به همین دلیل برای اطلاع از طول دوره تحصیلی باید قبل از هر چیز به انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر پرداخت. افرادی که قصد دارند به دریافت اقامت تحصیلی انگلیس بپردازند باید از مدارک مختلفی برخوردار باشند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مدرک زبان آیلتس است. برای دریافت پذیرش از اکثر دانشگاه‌های معتبر انگلیس به مدرک أیلتس با حداقل نمره ۶ تا ۷ خواهد بود. درواقع مدرک آیلتس یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدارک برای دریافت اقامت تحصیلی انگلیس به شمار می‌رود.

هزینه مناسب دانشگاه‌ها

هزینه اقامت تحصیلی در انگلیس به موارد متعددی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به شهریه دانشگاه‌ها اشاره کرد. شهریه دانشگاه‌های انگلیس در رشته‌های مختلف تفاوت قابل توجهی دارد که باید قبل از هر گونه تصمیم‌گیری در رابطه با مهاجرت از آن‌ها اطلاع پیدا کرد؛ اما به طور کلی طبق اطلاعاتی که وجود دارد متوسط هزینه سالانه دانشگاه‌ها چیزی در حدود ۱۵ هزار پوند است.

کار در کنار تحصیل

از مهم‌ترین مزایای اقامت تحصیلی در انگلیس می‌توان به امکان کار پاره وقت در کنار تحصیل اشاره کرد. افرادی که با ویزای تحصیلی به انگلیس مهاجرت می‌کنند می‌توانند قسمت قابل توجهی از هزینه‌های خود را با کار پاره وقت پرداخت نمایند.

اقامت انگلیس دائم و موقت
اقامت انگلیس دائم و موقت

رزومه تحصیلی

اما مزیت کار در زمان دانشجویی فقط درامدزایی نخواهد بود. در صورتی که فرد به اشتغال در کارهای مربوط به رشته تحصیلی خود بپردازد این امکان وجود دارد تا از زمان دانشجویی به تکمیل رزومه حرفه‌ای خود بپردازد و بعد از پایان آن نیز در شرکت‌های معتبر مشغول به ادامه کار شود. دانشجویانی که بتوانند بعد از تحصیل به اشتغال در انگلیس بپردازند این امکان را خواهند داشت که اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنند و تا مدت زمان مشخصی که وجود دارد به کار در این کشور بپردازند و حتی در ادامه از تابعیت رسمی انگلیس برخوردار شوند.

تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا

انگلیس دارای دانشگاه‌های معتبر زیادی است به طوری که انتخاب بهترین آن‌ها کار چندان ساده‌ای نخواهد بود؛ به همین دلیل برای درخواست اقامت انگلیس دائم و موقت از طریق ویزای تحصیلی پیشنهاد می‌شود تا حتما به مشورت با افراد باتجربه و کاردان دراین زمینه پرداخت. دانشگاه‌های آکسفورد،‌ کمبریج، بریستول و ناتینگهام جزء بهترین دانشگاه‌های انگلیس هستند که از رتبه زیر صد در تمامی کشورهای جهان برخوردارند.

بورسیه تحصیلی

افرادی که از شرایط مالی مناسب برای مهاجرت به انگلیسی و دریافت ویزای تحصیلی برخوردار نیستند می‌توانند به دریافت بورسیه از دانشگاه‌های معتبر انگلیس بپردازند. به دلیل رقابت زیادی که در این رابطه وجود دارد افراد باید مدارک متعددی را برای اثبات شایسته بودن خود به دانشگاه‌ها ارائه دهند تا بتوانند از مزایای مربوط به بورسیه های دانشجویی برخوردار شوند.‌‌ بورسیه دانشجویی دانشگاه‌های انگلیس در تمامی مقاطع وجود دارد اما نکته‌ای که در این رابطه باید بدانید این است که در مقطع دکتری بورسیه‌های تحصیلی بیشتری وجود دارد که دانشجویان می‌توانند به استفاده از آن بپردازند. برای دریافت بورسیه بالا بودن نمره ازمون آیلتس در کنار سایر مواردی که وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

افرادی که قصد دارند بدون مدرک زبان به مهاجرت تحصیلی به انگلیس بپردازند باید این موضوع را بدانند که این کار تقریبا غیر ممکن بوده و حداقل برای مهاجرت به انگلیس نشدنی است؛ بنابراین قبل از مهاجرت باید حتما و حتما به دریافت مدارک معتبر زبان از جمله مدرک ایتلس پرداخت تا بتوان در درخواست پذیرش از دانشگاه‌ها با موفقیت روبهرو شد.

اقامت از طریق ازدواج

از میان روش‌های مختلفی که برای دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت وجود دارد می‌توان به جرات گفت که اقامت از طریق ازدواج یکی از بهترین روش‌هایی است در حال حاضر وجود دارد. در صورتی که اخیرا با یکی از شهروندان این کشور آشنا شده‌اید و قصد ازدواج دارید می‌توانید در کمترین زمان ممکن به دریافت اقامت این کشور بپردازید.

برای دریافت اقامت از طریق ازدواج مراحل خاصی وجود دارد که متقاضایان باید آن را طی کنند. در اولین مرحله فرد باید این موضوع را مشخص کند که در مدت حداقل یک سال و نیم گذشته با فردی که قرار است ازدواج کند در ارتباط بوده و مقصود از این ارتباط نیز ازدواج بوده است. برای اثبات این موضوع روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها ارائه مدرک عکس‌های ۲ نفره و پیام‌های تبادل شده است.

برای اثبات ارتباط با همسر در یک سال و نیم گذشته می‌توان به دریافت گواهی از سوی خانواده همسر نیز پرداخت. درواقع هر روشی که بتوان با استفاده از آن به اثبات ارتباط بین متقاضی و همسر وی پرداخت، مناسب خواهد بود و پیشنهاد می‌شود. افرادی که قصد دارند از طریق ازدواج به دریافت اقامت بپردازند باید تمکن مالی خود را نیز اثبات نمایند. اثبات تمکن مالی یکی از رایج‌ترین شرایطی است که برای دریافت انواع اقامت انگلیس باید آن را انجام داد تا این موضوع مشخص شود که متقاضی از شرایط مالی مناسب برای اقامت در این کشور است.

اقامت نخبگان

افرادی که در زمینه‌های مختلف، متخصص هستند و نخبه به شمار می‌روند، می‌توانند با استفاده از آن به انگلیس مهاجرت کنند و به دریافت اقامت دائم و موقت بپردازند. نخبگانی که در زمینه‌های هنری، تکنولوژی و علمی دارای دستاوردهای بزرگ هستند می‌توانند با بهترین شرایط به دریافت اقامت بلند مدت بپردازند. خوشبختانه انگلیس یکی از بهترین کشورهایی است که نخبگان می‌توانند با مهاجرت به ان از مزایای مختلف برخوردار شوند و به اهداف مختلف خود دست یابند.

اقامت از طریق کارآفرینی

انگلیس جزء کشورهایی است که همواره به دنبال جذب افراد مبتکر از سراسر جهان بوده است؛ به همین دلیل افرادی که از توانایی‌های لازم برای ارزش افرینی در این کشور برخوردارند، می‌توانند آن را به عنوان یکی از بهترین کشورها برای اقامت در نظر بگیرند. کارآفرینانی که با بازار انگلیس آشنا هستند و می‌توانند به ایجاد کسب و کارهای نوآورانه در این کشور بپردازند این امکان را خواهند داشت تا با طی کردن مراحلی مشخص به دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت بپردازند.

افرادی که قصد دریافت اقامت از طریق کارآفرینی را دارند باید این موضوع را بدانند که برای این کار سرمایه مشخصی نیز نیاز خواهد بود و افراد نمی‌توانند با اتکا به جذب سرمایه خارجی به دریافت اقامت بپردازند. البته این کار در مراحل بعدی امکان‌پذیر خواهد بود؛ اما برای دریافت اقامت کارآفرینی،‌ متقاضیان باید به سرمایه خود متکی باشند و اگر فاقد سرمایه کافی باشند امکان دریافت اقامت را نخواهند داشت.

اقامت انگلیس دائم و موقت
اقامت انگلیس دائم و موقت

بیزینس پلن چیست؟

برای دریافت اقامت از طریق کار‌افرینی یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که وجود دارد ارائه بیزنس پلن ‌است. داشتن بیزنس پلن با طرح توجیحی مناسب و قابل اجرا در انگلیس باعث خواهد شد تا بتوان در مدت زمانی کوتاه به دریافت اقامت پرداخت.

شرایط ویزای کارآفرینی

  1. مدرک تحصیلی مورد نیاز برای درخواست اقامت کارآفرینی حداقل کارشناسی است. افرادی که قصد دارند به کار‌افرینی در انگلیس بپردازند باید در یکی از رشته‌های مرتبط در صنعتی که در ان فعالیت می‌کنند، دارای مدرک معتبر باشند.
  2. برای دریافت اقامت و ویزای کارآفرینی انگلیس، متقاضیان باید به ارائه گواهی سلامت پزشکی بپردازند تا این اطمینان به وجود آید که متقاضی به طور حتم توانایی لازم برای ایجاد و مدیریت کسب و کار را خواهد داشت.
  3. کارآفرینانی که قصد اقامت در انگلیس را دارند باید به ارائه مدارک عدم سوء پیشینه بپردازند. مدرک عدم سوء پیشینه یکی از ضروری‌ترین مدارکی است که برای دریافت اکثر ویزاهای انگلیس باید به ارائه آن پرداخت تا این موضوع ثابت شود که متقاضی از شرایط لازم برای اقامت در این کشور برخوردار است.

شرایط عمومی اقامت دائم و موقت در انگلیس

برای دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت شرایط خاصی وجود دارد که متقاضایان باید از آن برخوردار باشند. در بخش انواع اقامت‌های انگلستان تا حدی به این شرایط پرداختیم بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز به مطالعه دقیق آن بپردازید.

تمکن مالی

یکی از این شرایط تمکن مالی است که به جز روش پناهندگی که قانونی نیست برای مهاجرت با تمامی روش‌ها باید از آن برخوردار بود. میزان تمکن مالی در دریافت اقامت‌های گوناگون کاملا متفاوت است؛ مثلا، افرادی که قصد دارند به دریافت ویزای سرمایه گذاری بپردازند باید مبلغ چند میلیون پوند تمکن مالی داشته باشند. در صورتی که از این شرط برخوردار نباشند به هیچ وجه، امکان دریافت اقامت انگلیس را نخواهند داشت؛ این در حالی است که در دریافت اقامت دانشجویی میزان تمکن مالی بسیار پایین خواهد بود.

اثبات تمکن مالی در اقامت‌های تحصیلی و کاری به این دلیل است که اداره مهاجرت از این موضوع اطمینان پیدا کند که فرد بعد از مهاجرت توانایی پرداخت هزینه‌های معمول خود را خواهد داشت و می‌تواند حداقل تا مدت زمانی مشخص به پرداخت نیاز‌های مالی خود بپردازد.

برای اثبات نمکن مالی معمولا سرمایه گذاران باید به ارائه تمامی اوراق مربوط به میزان سرمایه خود در بانک‌ها و کشور‌های مختلف بپردازند؛ اما دانشجویان برای دریافت اقامت تحصیلی لازم است تا با مراجعه به بانک به دریافت گواهی تمکن مالی بپردازند. گواهی تمکن مالی به گواهی گفته می‌شود که بانک‌ها برای ارائه اطلاعات مختلف در رابطه با حساب مشتریان ارائه می‌دهند تا این اطمینان را در مواقع مختلف ایجاد کنند که فرد از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارد. برای دریافت این گواهی فرد باید از گردش حساب بالایی برخوردار باشد و علاوه‌بر این در زمان دریافت گواهی میزان موجودی مشخصی در حساب مورد نظر داشته باشد.

مدارک زبان

مدارک زبان نیز جزء شرایط عمومی دریافت اقامت‌های دائم و موقت انگلیس به شمار می‌رود. افرادی که قصد دارند با استفاده از ویزاهای مختلف مانند ویزای کاری و تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند باید حتما از مدارک زبان مورد تایید در انگلستان برخوردار باشند که در حال حاضر یکی از معتبرترین و بهترین آن مدرک آیلتس است.

البته برای دریافت ویزای سرمایه گذاری ممکن است با توجه به وضعیت متقاضی، شرایط سرسختانه‌ای در رابطه با برخورداری از مدرک زبان وجود نداشته باشد و همین که فرد بتواند تسلط نسبی خود به زبان انگلیسی را اثبات نماید، امکان دریافت اقامت سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

سن قانونی

برای دریافت اقامت انگلیس شرط سن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که افراد زیر ۱۸ سال به صورت مستقل امکان درخواست ویزای انگلیس را نخواهند داشت و تنها می‌توانند به عنوان همراه، به اخذ اقامت این کشور بپردازند.

اخذ تابعیت انگلیس

اخذ تابعیت معمولا جزء یکی از اصلی‌ترین اهداف افرادی است که به اقامت در انگلیس می‌پردازند. افرادی که تبعه انگلیس به شمار می‌روند از مزایای مختلفی برخوردار خواهند بود که همین باعث شده است بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی باشند که با استفاده از آن بتوانند به دریافت تابعیت انگلیس بپردازند.

دریافت تابعیت بعد از اقامت در انگلیس انقدرها هم که تصور می‌شود کار چندان سختی نخواهد بود و درصد زیادی از افراد می‌توانند با رعایت نکات مختلفی که وجود دارد، به آن دست پیدا کنند.

شرایط اخذ تابعیت

رعایت قوانین انگلیس

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای دریافت تابعیت انگلستان وجود دارد این است که فرد در مدت زمان اقامت در انگلستان قوانین مهاجرتی را زیر پا نگذاشته باشد؛ بنابراین افرادی که قصد اقامت در انگلیس را دارند باید قبل از هر چیز به مشاوره با کارشناسان مهاجرتی بپردازند تا از این موضوع مطلع شوند که دقیقا چه قوانینی را باید در زمان اقامت رعایت نمایند تا دچار مشکلاتی از این دست نشوند.

اقامت برای زمان مشخص

افرادی که قصد دارند به اخذ تابعیت انگلیس بپردازند باید قبل از ثبت درخواست خود، مدت زمان مشخصی در این کشور اقامت داشته باشند که مقدار دقیق آن در قانون مهاجرت این کشور به صورت دقیق مشخص شده است. یکی از مهمترین مواردی که در این رابطه وجود دارد این است که فرد حداقل سابقه ۵ سال اقامت در انگلیس را داشته باشد به طوری که در این مدت کمتر از ۴۵۰ روز در خارج از خاک انگلیس زندگی کرده باشد. علاوه بر این افرادی که ۵ سال گذشته در انگلیس اقامت داشته باشند باید از شرط دیگری نیز در این رابطه برخوردار باشند تا بتوانند به دریافت تابعیت بپردازند. این شرط از این قرار است که متقاضی باید در ۱۲ ماه اخیر نیز حداقل ۹ ماه در انگلیس بوده باشد. در غیر این صورت امکان درخواست تابعیت وجود نخواهد داشت و به درخواست‌هایی که انجام می‌شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

اقامت انگلیس دائم و موقت
اقامت انگلیس دائم و موقت
  • مدرک زبان

برای درخواست تابعیت انگلیس، متقاضیان باید به ارائه مدارک مختلفی بپردازند که یکی از رایج‌ترین آن‌ها مدرک اثبات تسلط به زبان انگلیسی است. برای این کار نیازی به ارائه مدارک رسمی مانند آیلتس نخواهد بود و هر مدرکی که نشان دهنده تسلط متقاضی به زبان انگلیسی باشد مورد قبول واقع خواهد شد. مدارک تحصیلی بریتانیایی یکی از مدارکی است که می‌توان در این رابطه ارائه نمود.

  • گواهی موفقیت در تست زندگی

گواهی موفقیت در تست زندگی انگلیس نیز از دیگر مدارکی است که برای دریافت تابعیت این کشور باید ارائه داد. تست زندگی یکی از ازمون‌هایی است که متقاضیان برای دریافت اقامت دائم و یا تابعیت این کشور باید آن را پشت سر بگذارند. در این ازمون سوال‌های مختلفی در رابطه با انگلیس وجود دارد که اطلاع از آن‌ها به این معنی خواهد بود که فرد برای زندگی در این کشور از امادگی کافی برخوردار است.

هزینه دریافت اقامت انگلیس

هزینه دریافت اقامت انگلیس از طریق روش‌های مختلف، متفاوت است. افرادی که قصد دارند از هزینه دقیق دریافت اقامت انگلیس اطلاع پیدا کنند باید در گام نخست به انتخاب روش مورد نظر خود بپردازند و با یک کارشناس با تجربه در امر مهاجرت مشورت نمایند.

در میان روش‌های مختلفی که برای دریافت اقامت انگلیس وجود دارد اقامت با استفاده از کارآفرینی یکی از محبوب ترین روش‌ها به شمار می‌رود. افرادی که قصد دارند به دریافت این نوع اقامت بپردازند باید چیزی در حدود ۱۰۰۰ پوند بپردازند که البته این هزینه تنها در رابطه با دریافت ویزا است و هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که افراد باید به پرداخت آن بپردازند.

افرادی که قصد دریافت اقامت تحصیلی انگلیس را دارند می‌توانند به پرداخت هزینه‌ای کمتر به دریافت ویزای این کشور بپردازند. در حال حاضر هزینه دریافت اقامت انگلیس با استفاده از ویزای تحصیلی در حدود ۳۲۸ پوند است. این مبلغ باید به صورت مستقیم به سفارت پرداخت شود.

برای دریافت اقامت نخبگان نیز هزینه‌ای که در حال حاضر مشخص شده است ۱۵۲ پوند است. هزینه‌ای که برای هر کدام از همراه‌ها باید پرداخت شود نیز ۶۰۸ پوند در نظرگرفته شده است که در زمان درخواست اقامت باید به پرداخت آن‌ها پرداخت.

نکات مهم در اخذ اقامت انگلیس دائم و موقت

برای اخذ اقامت انگلیس دائم و موقت باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسید و علاوه‌بر این با مشکلات حقوقی و قانونی مواجه نشوید. مرتکب شدن برخی از اشتباهات در اخذ اقامت انگلیس باعث خواهد شد تا نه تنها در پروسه دریافت اقامت مشکل ایجاد شود بلکه حتی در اینده نیز امکان دریافت اقامت وجود نداشته باشد.

بهترین کاری که می‌توان برای جلوگیری از بروز خطاهای مختلف در اخذ اقامت انگلیس انجام داد مشاوره با کارشناسانی خواهد بود که در این زمینه از تخصص لازم برخوردار باشند. کارشناسان مهاجرتی تمامی گزینه‌های موجود برای اقامت به انگلیس را بررسی می‌کنند و با توجه به آن به ارائه راهنمایی‌های لازم برای دریافت اقامت سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

برای اخذ اقامت انگلیس دائم و موقت باید حتما به ارائه اطلاعات کاملا شفاف و واقعی پرداخت چون تمامی اطلاعات و مدارکی که ارائه می‌شوند در تمامی مراحل اخذ ویزا و اقامت بارها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورتی که جعلی باشند بسیار مشکل‌ساز خواهند شد.

مزایای اقامت در انگلیس

زندگی در انگلیس مزایای بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت که همین باعث شده است در سال‌های اخیر مهاجرت ایرانیان به این کشور افزایش پیدا کند و بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن روشی مناسب برای دریافت اقامت این کشور باشند. انگلیس در میان کشورهای اروپایی جزء یکی از امن‌ترین و با ثبات ترین کشورهایی است که ایرانیان می‌توانند به آن مهاجرت نمایند.

شرایط اقتصادی مناسب

اقتصاد قوی و با ثبات انگلیس یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث شده، افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند از مزایای بسیار مختلف برخوردار شوند. با اقامت در انگلیس می‌توان از این موضوع اطمینان پیدا کرد که با اشتغال در اکثر شغل‌ها حتی شغل‌های سطح پایین می‌توان از زندگی نسبتا مرفه برخوردار شد و اینده نسبتا مناسبی را پیش رو داشت.

تورم در انگلیس در سطح بسیار پایینی قرار گرفته است به طوری که در حال حاضر ارز رایج این کشور جزء با ارزش‌ترین ارزها در سراسر جهان به شمار می‌رود. این موضوع باعث می‌شود تا افرادی که تازه به این کشور سفر کرده‌اند و توان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف را ندارند بتوانند بدون نگرانی از افت ارزش پول خود به پس‌انداز آن بپردازند تا بتوانند در آینده برای پیشرفت مالی از آن استفاده کنند.

شرایط شغلی مناسب

در انگلیس صنایع بسیار قدرتمندی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. صنایع کشاورزی، ساختمانی، خودروسازی و ساخت هواپیما، منسوجات و مواد غذایی جزء‌قوی‌ترین صنایع این کشور به شمار می‌روند که باعث شده‌اند اشتغال‌زایی بسیاری قوی در این کشور ایجاد شود. بنابراین افرادی که به اقامت انگلیس دائم و موقت می‌پردازند در اکثر موارد در مدت زمانی کوتاه از شغل مناسبی برخوردار خواهند شد.

در واقع انگلیس برای اشتغال درصد زیادی از مهاجران که از مهارت‌ها و سوابق گوناگون برخوردارند کاملا مناسب خواهد بود. این کشور در زمینه تکنولوژی‌های نوظهور نیز جزء برترین کشورهای جهان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل متخصصان و افرادی که از تخصص بالا در صنایع تکنولوژی محور برخوردارند می‌توانند با دریافت اقامت این کشور از اینده شغلی بسیار مناسب برخوردار شوند.

افرادی که دارای اقامت انگلیس دائم و موقت هستند می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیت به اشتغال در چند شغل به صورت همزمان بپردازند و در این زمینه دچار محدودیت‌های قانونی نخواهند شد؛ همین امر باعث می‌شود زینه‌های مختلفی را به راحتی متحمل ‌شوند.

البته نکته‌ای که در رابطه با اقتصاد انگلیس باید به آن اشاره کنیم این است که قیمت غذا و کالاهای مصرفی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمی بالاتر است؛ اما به علت این که حقوق شهروندان این کشور در سطح مناسبی قرار گرفته است، بالاتر بودن هزینه‌ها مشکل زیادی به وجود نخواهد آورد.

اقامت انگلیس دائم و موقت
اقامت انگلیس دائم و موقت

هزینه مناسب حمل‌ونقل

هزینه حمل‌ونقل در انگلیس نیز کاملا مناسب به شمار میرود. افرادی که قصد دارند به تهیه خودرو در این کشور بپردازند می‌توانند با هزینه‌ای نسبتا معقول به خرید خودروی مورد علاقه خود بپردازند. هزینه خرید و نگهداری ماشین در انگلستان نسبت به اکثر کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

فرهنگ غنی

از دیگر مزایای اقامت در انگلیس میتوان به فرهنگ غنی مردم این کشور اشاره کرد. افرادی که به انگلیس سفر می‌کنند معمولا در مدت زمانی کوتاه با فرهنگ مردم انگلیس خو می‌گیرند. نظم و احترام یکی از اصلی‌ترین ارزش‌هایی است که در تعاملات روزانه در میان مردم انگلیس می‌توان مشاهده کرد؛ همین باعث شده است بسیاری از افرادی که برای اولین بار به این کشور سفر کرده‌اند آن را به شدت تحسین نمایند.

تعداد مهاجران در انگلیس نیز نسبتا بالا است که همین مسئله باعث شده است بسیاری از مردم انگلیس تعامل مناسبی با افراد خارجی داشته باشند. البته افرادی که از تحصیلات و مهارت‌های بالاتر برخوردارند می‌توانند در میان مردم بومی این کشور از جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردار شوند و بالطبع شرایط بهترین را مقایسه با سایر مهاجرین تجربه خواهند نمود.

طبق نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است درصد زیادی از شهروندان بومی انگلیس بر این عقیده بوده‌اند که حضور مهاجران در کشور به حفظ ثبات اقتصادی انگلیس کمک خواهد کرد و نباید از ورود مهاجران به کشور جلوگیری کرد. بر طبق این نظرسنجی‌ها می‌توان این انتظار را داشت که انگلیسی‌ها رفتار بسیار دوستانه‌های با مهاجران مختلف به خصوص مهاجران متخصص و حرفه‌ای داشته باشند.

سیستم درمانی پیشرفته

انگلیس جزء‌ کشور‌هایی است که سیستمی بسیار قوی در حوزه سلامت دارد و خدمات بی‌نظیری را به مردمی که در این کشور اقامت می‌کنند را ارائه میدهد. حدود ۹۰ درصد مردمی که در انگلیس زندگی می‌کنند تحت پوشش بیمه خدمات درمانی این کشور قرار دارند. این بودجه به صورت سالانه از سمت دولت بریتانیا اختصاص داده می‌شود.

هزینه خدمات درمانی در انگلیس بستگی به نوع اقامت افراد خواهد داشت. اما به طور کلی درصد زیادی از افرادی که ساکن این کشور هستند برای دریافت خدمات درمانی معمول و رایج، تحت پوشش NHS که بزرگ‌ترین سازمان ارائه‌دهنده خدمات درمانی در انگلیس است، قرار خواهند گرفت؛ همین باعث خواهد شد تا بتوانند بدون نگرانی از پرداخت هزینه‌های متداول از خدمات درمانی مختلف استفاده کنند.

جالب است بدانید که علاوه بر بیماری‌های رایج و عمومی، برخی از جراحی‌ها نیز تحت پوشش ان اچ اس قرار می‌گیرند؛ همین باعث می شود افرادی که به دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت پرداخته‌اند بتوانند بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای از این خدمات بهره‌مند شوند.

هزینه مناسب مسکن

از دیگر مزایای اقامت انگلیس دائم و موقت می‌توان به هزینه اسکان کاملا معقول در شهرهای کوچک اشاره کرد. همانطور که می‌دانید هزینه سکونت در شهرهای بزرگ انگلیس مانند لندن در سطح نسبتا بالایی قرار گرفته است که تمامی افراد توانایی پرداخت آن را نخواهند داشت؛ اما با سکونت در شهرهای کوچک‌تر می‌توان این هزینه را تا حد زیادی کاهش داد.

جاذبه‌های گردشگری

انگلستان از نظر گردشگری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند تا سال‌ها به بازدید از نقاط گردشگری این کشور بپردازند و همواره اماکن جدیدی را کشف کنند که جذابیت‌های زیادی برای‌شان داشته باشد. قلعه‌های تاریخی، موزه‌های معتبر و برجسته و اماکن طبیعی متعددی که در انگلیس وجود دارند جزء بهترین نقاط گردشگری به شمار می‌روند.

شرایط تحصیلی مناسب

افرادی که قصد دارند بعد از دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بپردازند می‌توانند از این موضوع اطمینان پیدا کنند که گزینه‌های بسیار زیادی در پیش روی آن‌ها قرار خواهد داشت که می‌توانند با توجه به اهداف و شرایط خود به انتخاب آن‌ها بپردازند.

دانشگاه‌های انگلیس جزء برترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌روند به طوری که در اکثر رشته‌های پرطرفدار، دانشگاه‌های این کشور جزء ده مورد اول در رتبه‌بندی‌های مختلف به شمار می‌روند. همین موضوع باعث شده است تا امروزه انگلیس به یکی از بهترین مقاصد جهان برای مهاجرت‌های تحصیلی تبدیل شود و بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب نمایند.

مدارس دولتی انگلیس نیز از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند. این مدارس برای تمامی افرادی که به دریافت اقامت انگلیس دائم و موقت پرداخته‌اند رایگان خواهد بود؛ بنابراین مهاجران می‌توانند بدون نگرانی از هزینه‌های مختلف، فرزند خود را برای تحصیل به این مدارس بفرستند.

امنیت بالا

انگلیس جزء‌ کشورهای امن جهان نیز به شمار می‌رود که همین باعث شده است شهروندان بتوانند بدون نگرانی در ساعات مختلف شبانه‌روز در خیابان‌ها به قدم زدن بپردازند. لندن که جزء مدرترین شهرهای انگلیس به شمار می‌رود در بسیاری از رتبهبندی‌های بین المللی جزء امن‌ترین شهرها در میان تمامی کشورهای جهان قرار گرفته است.