ویزای کار در روسیه و هزینه و مدارک و شرایط مورد نیاز و مراحل

ویزای کار در روسیه

ویزای کار در روسیه و هزینه و مدارک و شرایط مورد نیاز و مراحل فرآیندهای درخواست ویزا به طور مداوم بررسی ، تغییر و بازنگری می شوند. ویزای روسیه سندی است که به شما امکان می دهد برای مدت معینی در روسیه بمانید. اطلاعات ویزا، تاریخ ورود/خروج، نام و مشخصات پاسپورت هدف سفر شما را نشان می دهد. لطفا توجه داشته باشید که ویزای روسیه مجوز ورود و همچنین مجوز خروج شما از این کشور است. اگر آن را از دست بدهید یا بیشتر از تاریخ عزیمت خود در روسیه بمانید، خروج از کشور دشوارتر از ورود به آن خواهد بود. در عین حال امکان داشتن دو ویزای معتبر مختلف روسیه برای شما وجود ندارد. به طور معمول کنسولگری ویزای اول را برای صدور ویزای جدید لغو می کند. شرایط اخذ ویزای کار در روسیه، اخذ اقامت روسیه برای کار و همچنین نحوه اعزام نیروی کار به روسیه در این مقاله به صورت جامع و کامل برای مخاطبان و علاقمندان نوشته شده است.

فهرست مطالب

ویزای کار در روسیه

بدون شک روسیه از دید هر گردشگری بسیار زیبا و قابل توجه است. این زیبایی های دوست داشتنی می توانند مهاجرت و اخذ ویزای کار در روسیه را آسان تر کنند. طبق مصوبات دولت، ویزای کار در روسیه باید دارای مجوز باشد. در روسیه ویزای کار بسته به مدت اعتبار به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. همچنین لازم به ذکر است که اگر قصد کار در روسیه را دارید، باید اطلاعات کاملی را در رابطه با ویزای کار در روسیه و سایر انواع ویزای روسیه مانند ویزای توریستی و دانشجویی (دانشجویان مجاز به کار در تعطیلات بین دو ترم تحصیلی و تعطیلات تابستانی جدید هستند) بدانید. یک دانشجو نمی تواند توسط یک کارفرما به صورت تمام وقت و با حقوق کامل استخدام شود. در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مربوط به ویزای کار در روسیه را تحلیل کنیم. در صورت تمایل به روشن شدن شرایط خود برای مهاجرت کاری به روسیه و سایر کشورها می توانید از طریق مشاوره رایگان موسسه ما با کارشناسان و وکلای ما تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

  • توصیه های لازم برای اخذ ویزای کار روسیه
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار
  • انواع ویزای کار روسیه
  • مزایای ویزای کار روسیه
  • بازار کار روسیه

بررسی شرایط اخذ ویزای کار در روسیه در سال 2022

تعداد زیادی از متقاضیان و داوطلبان در سراسر جهان به دنبال ویزای کار در روسیه در سال 2022 هستند. این امر به ویژه برای افرادی که شغل و حرفه مفیدی در کشور خود دارند صادق است. شاید این موضوع به دلیل امکانات و شرایطی باشد که در این کشور حاکم است. روسیه و پایتخت آن مسکو یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به لطف شرایط اقتصادی ، علمی، آموزشی و اجتماعی مرفه و ایده آل خود به عنوان ابرقدرت اتحاد جماهیر شوروی در سراسر جهان معرفی شده است.

شرایط خاصی برای اخذ ویزای روسیه وجود ندارد. حتی برای درخواست ویزا در این کشور نیازی به پشتیبانی مالی و گردش حساب نیست، فقط باید مدارک خود را ارائه دهید. تنها شرط جدید برای دریافت ویزای روسیه پر کردن فرم تعهد بازگشت به ایران است. با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال 2022، شرایط اخذ ویزای کار روسیه در سال 2022 دستخوش تغییرات زیادی شده است. اگر شما هم می خواهید اطلاعاتی در مورد ویزای کار در این کشور کسب کنید، پس از مطالعه این مقاله و همچنین مراجعه به سایت ما و مشاوره با وکلا و مشاوران این موسسه اطلاعات زیادی در زمینه اقامت و مهاجرت دریافت خواهید کرد.

  1. آیا می دانید داشتن ویزای کار در این کشور به شما امکان اقامت در این کشور را می دهد؟
  2. آیا می توانم در حین کار در روسیه اجازه اقامت دریافت کنم؟
  3. چقدر سریع می توانید ویزای کار در این کشور را دریافت کنید؟
  4. آیا از ویزای کار در این کشور اطلاعی دارید؟
  5. شرایط کار در روسیه چگونه است؟
ویزای کار در روسیه
ویزای کار در روسیه

متقاضیان کار در روسیه

شرایط کنونی این کشور سالانه افراد زیادی را مجبور می کند که برای مهاجرت به روسیه اقدام کنند. در ضمن اخذ ویزای کار در این کشور شاید بهترین راه برای مهاجرت به این کشور باشد با این توضیح که برای اخذ ویزای کار در این کشور نیاز به تهیه تعدادی مدارک داریم. متقاضیان کار در این کشور باید در نظر داشته باشند که شرایط صدور ویزای کار در این کشور در هر زمانی می تواند متفاوت باشد و این بازار کار در این کشور است که می تواند اخذ این ویزا را برای اتباع خارجی آسان کند. بنابراین اگر فردی با مدرکی مشابه شما در چند ماه اخیر توانسته به این کشور بیاید، دلیل خاصی برای اخذ ویزای شما نمی تواند وجود داشته باشد. برخی از مشاغل در این کشور نیازی به ویزای کار ندارند ، از جمله برای دیپلمات های خارجی، روزنامه نگاران و اساتید برای تدریس در دانشگاه های روسیه.

افرادی که تابعیت خارجی دارند باید یک پروسه طولانی برای اخذ ویزای کار در روسیه را طی کنند. برای تمدید ویزای کاری یا دریافت ویزای کار عمومی نیازی به خروج از کشور ندارید و متقاضی این نوع ویزا را می تواند توسط پلیس مهاجرت محلی تمدید نماید که در این صورت باید مجوز کار معتبر ارائه دهد. این مراحل عبارتند از :

  • اعتباردهی گواهی بیانیه نیاز به استفاده از نیروی کار توسط اداره محلی پلیس مهاجرت
  • ارائه سند نیاز به یک کارگر خارجی سالانه به اداره دولتی
  • صدور مجوز ورود نیروهای خارجی به پلیس مهاجرت کشور
  • داشتن ویزای کار این کشور برای دعوت به کشوری دیگر
  • اخذ ویزای یکبار ورود در سفارت روسیه با اعتبار 90 روز
  • صدور مجوز کار برای پلیس مهاجرت

شرایط اخذ ویزای کار در روسیه

افرادی که مایل به کار در این کشور هستند باید به خاطر داشته باشند که ویزای کار این کشور بر اساس پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در این کشور صادر می شود. این بدان معناست که اولویت روسیه در دنیای کار بر اساس اصل تامین نیروی کار داخلی است. قوانین کار در این کشور مانند کشورهای انگلیسی زبان یا کشورهای دارای اقتصاد پیشرو در اروپا نیست. دانستن زبان روسی نیز به افراد در کار خود در این کشور کمک زیادی می کند. اما نکاتی که یک کارفرما هنگام کار برای یک شهروند خارجی در این کشور باید در نظر بگیرد به شرح زیر است:

  • کارفرما باید برای استخدام در مرکز کاریابی به وزارت کار و اشتغال اقدام کند.
  • اخذ مجوز برای استخدام نیروی کار خارجی
  • مدارک را برای دعوت به کار ارسال نماید.
  • برای مجوز کار اقدام نماید.

زمانی که شخصی از یک شرکت در یک کشور خارجی دعوتنامه دریافت می کند ، باید اسنادی را برای شرکت صادر کند که شامل موارد زیر است :

  • دعوت افراد برای دریافت ویزا که از سفارت خانه و یا اداره پلیس مهاجرت محلی این کشور داده می شود.
  • گواهی پزشکی و سلامت برای زندگی
  • اخذ مجوز کار برای کارگران خارجی

مهاجرت کاری به روسیه می تواند گزینه بسیار خوبی برای ایرانیان باشد. کار در روسیه از جمله کار برای دانشجویان ، کار در شرکت های بزرگ و بین المللی و همچنین در سازمان های نیمه دولتی می تواند به عنوان گزینه هایی برای کار در روسیه در نظر گرفته شود. مهم ترین و اصلی ترین مشکل برای کار در روسیه دانش زبان روسی است که هرکسی می تواند با شرکت در کلاس های زبان روسی در دانشگاه های بسیار خوب روسیه با هزینه بسیار کم این زبان را بیاموزد.

شرایط جستجوی شغل در شهرهای بزرگ روسیه مانند مسکو و سنت پترزبورگ بهتر است. با توجه به جذابیت روسیه و بازار کار این کشور ، اتباع خارجی از جمله دانشجویان ، شانس بالایی برای یافتن کار در روسیه دارند. به عنوان مثال ، در حال حاضر حدود 1.2 میلیون شهروند خارجی در سنت پترزبورگ زندگی می کنند و پیش بینی می شود تا سال 2020 حدود 25 درصد از نیروی کار سن پترزبورگ را خارجی ها تشکیل دهند.

بازار کار در روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق ویزای کار یکی از بهترین و پرطرفدارترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد. زیرا روسیه با ارائه طیف بسیار گسترده ای از مشاغل مختلف در جهان و ارائه حقوق و مزایای عالی به همه کارکنان خود به طور مساوی ، همه افراد را برای کسب درآمد مطلوب و ایده آل برای خود به کار در این کشور با استفاده از استعداد و خلاقیت تشویق می کند. در این مقاله قصد داریم تمامی این موارد را به تفصیل بررسی کنیم. اگر شما فردی با استعداد هستید و می خواهید به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع ویزای کار در روسیه و نحوه دریافت آن

اغلب مهاجران می توانند با اخذ ویزای کار در روسیه مشغول به کار شوند. اگر بخواهیم در مورد انواع این ویزاها صحبت کنیم باید بگوییم که سازمان مهاجرتی این کشور دو نوع ویزای کاری برای متقاضیان و داوطلبان خود دارد که می توانند یکی از آنها را برای اقامت در این کشور زیبا داشته باشند ، سپس برای شهروند شدن و راه اندازی کسب و کار خود اقدام نمایند. انواع آن به شرح زیر است :

ویزای یکبار ورود که معمولا برای 90 درصد متقاضیان معتبر است. این نوع ویزا معمولا بر اساس دعوتنامه کاری از سفارت روسیه و اداره مهاجرت روسیه صادر می شود که بر اساس آن مجوز کار برای متقاضی صادر می شود.

ویزای چند بار ورود ، که بر اساس ویزای یکبار ورود در شعبه محلی خدمات مهاجرت روسیه برای یک دوره مشخص صادر می شود. این مدت اعتبار معمولا بیش از یک سال است.

از سال 2010 ، دولت روسیه نوع جدیدی از ویزای کار را برای متخصصان بسیار ماهر معرفی کرده است که براساس آن دستمزد و مزایای بیش از دو میلیون روبل در سال صادر می شود. این ویزا سه سال اعتبار دارد.

روسیه مانند هر کشور دیگری راه های مختلفی را برای دریافت ویزا ارائه می دهد. بسیاری از افراد در ابتدا با اخذ ویزای توریستی و تبدیل آن به ویزای کاری سعی در اقامت در روسیه دارند. شما می توانید از طریق مشاوره با وکلای مهاجرت در زمینه اخذ ویزای کار در روسیه متناسب با شرایط خود مشاوره دریافت کنید. می توان گفت محبوب ترین ویزای روسیه که خیلی ها برای آن درخواست می دهند ویزای کار است و دومین ویزای پرطرفدار دانشجویی است.

ویزای کار در روسیه
ویزای کار در روسیه

ویزای تجاری روسیه

ویزای تجاری روسیه برای مسافرانی صادر می شود که برای تجارت یا تجارت خصوصی به روسیه سفر می کنند. این ویزای روسیه برای بازدیدکنندگانی است که مسیر دقیق سفر خود را نمی دانند و می خواهند بیش از 30 روز در روسیه بمانند. این ویزا همچنین بهترین گزینه برای افرادی است که برای چندین سفر نیاز به اقامت در روسیه دارند. انواع ویزای تجاری روسیه عبارتند از:

  1. ویزای یکبار ورود تا 3 ماه اعتبار دارد.
  2. ویزای دوبار ورود، تا 3 ماه اعتبار دارد.
  3. ویزای چند بار ورود، تا یک ساله اعتبار دارد.

ویزای تجاری روسیه حداکثر دو بار صادر می شود. برای دریافت ویزای چند بار ورود ، مدارک مستندی لازم است که نشان دهد فرد باید چندین بار به این کشور سفر کند تا تجارت خود را بررسی کند. اگرچه این مدل ویزای روسیه قابل تمدید نیست، اما می توان آن را از طریق سازمانی که دعوت نامه را برای شما ارسال کرده است، تمدید کرد. مدارک مورد نیاز برای ویزای تجاری عبارتند از:

  • ارائه نامه ای که از کارفرما برای شما ارسال شده است.
  • تایید دعوت از طریق وزارت امور داخلی روسیه
  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • پرداخت هزینه های مورد نیاز
  • عکس پاسپورت
  • پرسش نامه

ویزای کار در روسیه

این ویزای روسیه حداکثر تا 3 ماه اعتبار دارد و فقط با دعوت نامه رسمی از اداره کار قابل دریافت است. ویزای کار روسیه یکی از سخت ترین و گران ترین ویزاهای روسیه است.

  • ویزای کار یکبار ورود به مدت 90 روز – صادر شده توسط کنسولگری روسیه به دعوت وزارت کار
  • ویزای کار چندگانه – بر اساس ویزای یک بار ورود به درخواست یک فرد در دادگاه صادر می شود و بیش از یک سال اعتبار دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در روسیه

هنگامی که برای مهاجرت به روسیه از طریق یک تجارت اقدام می کنید ، باید یک دعوت نامه کاری از طرف کارفرمای خود دریافت کنید. این مجوز کار به شما امکان می دهد برای ویزا درخواست دهید. یکی دیگر از نیازهای اساسی برای اخذ ویزای کار روسیه و اخذ مجوز از کارفرمای روسی ، داشتن سطح خوبی از مهارت های زبانی و دانش زبان روسی است. قاعدتا برای اخذ ویزا باید مدارک زیر را به شرکت دعوت کننده ارائه دهید.

  • ارائه مدارک سابقه کار و ترجیحا بیمه کار
  • داشتن مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • آشنایی با زبان انگلیسی یا روسی
  • شرایط اخذ ویزای کار در روسیه
  • وجود شرایط سنی مناسب
  • دو عدد عکس متقاضی
  • مجوز جذب کارگر خارجی
  • سابقه کار در تخصص
  • ارائه عدم سوءپیشینه
  • فرم درخواست ویزا
  • گواهی پزشکی
  • دعوت نامه کاری
  • فرم اجاره مسکن
  • گذرنامه

با توجه به مزایای ویزای کار در روسیه، باید توجه داشته باشیم که طبق قوانین کار روسیه و قوانینی که این کشور برای همه شهروندان خود اعمال می کند، عموم مردم فارغ از قومیت و ملیت از حقوق و مزایای مساوی برخوردار هستند. لازم است بدانید زنانی که پس از اقامت در روسیه موفق به اخذ ویزا و ادامه شغل می شوند، از دولت روسیه برای کار، تامین اجتماعی و اوقات فراغت حقوق بالایی دریافت خواهند کرد. آنها همچنین از حقوق برابر با مردان برخوردارند.

توصیه های لازم برای اخذ ویزای کار در روسیه

اگر شما هم قصد مهاجرت به روسیه را دارید و می خواهید برای یافتن شغل و حرفه مورد علاقه خود در این کشور برای کار در روسیه اقدام کنید ، دانستن این نکات مهم نقش مهمی در تصمیم گیری شما خواهد داشت.

  • برای یافتن شغل در روسیه به دانش روسی یا انگلیسی نیاز دارید. در واقع ، ناتوانی در صحبت کردن به این دو زبان، کار در این کشور را تقریبا غیرممکن می کند.
  • بخش قابل توجهی از نیروی کار در روسیه را شهروندان کشورهای تازه توسعه یافته مانند تاجیکستان و اتحاد جماهیر شوروی سابق تشکیل می دهند که بیش از نیمی از آنها زبان روسی را در کودکی آموخته اند. بنابراین برای بیشتر کارفرمایان ، ایرانیان مقیم روسیه اولویت دارند.
  • اگر در قبال دریافت پیشنهاد کارخوب در روسیه از شما خواستند مبالغ هنگفتی را واریز کنید، حقه ای در کار است، حواستان را جمع کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از متقاضیان و ساکنان اروپایی از ویزای کار معاف خواهند شد. طبق قانون، برخی از افراد از اخذ ویزای کار در این کشور معاف هستند که عبارتند از :

  • افرادی که قبلا اجازه اقامت در این کشور را دریافت کرده اند.
  • افرادی که به طور موقت در یک شرکت خارجی کار می کنند.
  • دانشجویانی که با ویزای تحصیلی روسیه مهاجرت کرده اند.
  • کارکنان کنسولگری خارجی در این کشور
  • کارمندان خصوصی داخلی
  • خبرنگاران معتبر این کشور
  • تکنسین های خدمات
ویزای کار در روسیه
ویزای کار در روسیه

شرایط کار برای دانشجویان در روسیه

در این کشور قانونی تصویب شد که بر اساس این شرایط نمی توان به طور رسمی دانشجو را برای پست های مختلف استخدام کرد ، زیرا معمولا ادارات دولتی به کارمندان خود به صورت مستمر نیاز دارند. دانشجویان این کشور می توانند هم در بازار آزاد و هم در کارهای دانشجویی کار کنند. در این کشور بازار گسترده ای برای پوشاک ، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی وجود دارد و با فعالیت در این زمینه ها می توانند به مشاغل مناسب دست یابند. در نهایت آنها موفق می شوند درآمد مناسبی داشته باشند. در هر کشوری بسته به سطح علم و مهارت زبان آن کشور می توانید وارد بازار کار این کشور شوید و موفق باشید. مسکو و سن پترزبورگ به ترتیب بالاترین حقوق را برای دانشجویان بین المللی در سال 2022 دارند :

  • سنت پترزبورگ : 39000 روبل
  • مسکو : 45000 روبل

وضعیت نیروی کار و نرخ بیکاری در روسیه

کسانی که به دنبال کار در روسیه هستند باید به نرخ بیکاری در روسیه توجه ویژه ای داشته باشند. نرخ بیکاری یکی از شاخص هایی است که می تواند برای استخدام مهندسان و کارگران مهم باشد، و ممکن است مقصد فرد بسته به نرخ بیکاری در کشورها متفاوت باشد. هر چه کشوری در ایجاد شغل موفق تر باشد، بی شک نرخ بیکاری کمتر خواهد بود. خوشبختانه روسیه یکی از کشورهایی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد و به دلیل وسعت سرزمینی که دارد می تواند یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرت کاری در جهان باشد.

همان طور که ذکر شد یکی از عواملی که هنگام مهاجرت به روسیه برای جستجوی کار باید در نظر گرفت، نرخ بیکاری در آن کشور است. در سال های اخیر، روسیه چنین نرخ بیکاری بالایی را تجربه نکرده است، اما همچنان کمبود فرصت های شغلی برای خارجی ها وجود دارد، زیرا بیشتر این فرصت های شغلی منحصر به مشاغل روسی است. برای اخذ ویزای کار در روسیه، باید زبان روسی را در سطح مشخصی بدانید.

لیست مشاغل مورد نیاز در روسیه

قبل از تهیه مدارک لازم برای اخذ ویزای کار روسیه، ابتدا باید تحلیل کنید که آیا با در نظر گرفتن کار و رشته ای که در آن فارغ التحصیل شده اید، می توانید پس از مهاجرت به این کشور شغلی در تخصص خود پیدا کنید یا نه. در ادامه مشاغلی هستند که در سال 2021 در این کشور کمبود نیرو دارند ، بنابراین می توانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید:

  • مهندس نرم افزار
  • مدیر ساختمان
  • مهندس مکانیک
  • حسابدار ارشد
  • مدیریت رستوران
  • مدیریت کتابخانه
  • جوشکار ساختمانی
  • طراح وب
  • مدیر پروژه
  • مهندس برق
  • صندوق دار
  • راننده
  • معاون اداری
  • فروشنده
  • مدیر فروش
  • مدیر تولید

حقوق و دستمزد در روسیه

قبل از تکمیل مدارک لازم برای اخذ ویزای کار روسیه، بهتر است شرایط کاری و میزان حقوقی که در روسیه به متقاضیان ارائه می شود را مطالعه کنید. بنابراین افراد جویای کار در روسیه تصمیم به مهاجرت مطابق با حداقل و حداکثر دستمزد دریافتی در آن کشور می گیرند. حقوق یک جویای کار در روسیه ممکن است مهمترین شاخص برای او و خانواده اش باشد. حقوق در این کشور به شغل، سن، سابقه کار، روابط اجتماعی و سطح زبان متقاضی بستگی دارد و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، کارفرمایان طبق قانون موظف هستند حداقل دستمزد تعیین شده توسط قانون را به کارکنان خود بپردازند.

بنابراین حقوق و دستمزد در روسیه بسته به نوع شغل، شهر، شرکت کارکنان، ساعات کار و پیچیدگی شغل از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. کسانی که می خواهند شرایط زندگی و کار خود را در روسیه ایجاد کنند باید بدانند که میانگین حقوق (بعد از کسر مالیات) در روسیه معمولاً 425 یورو است. قابل ذکر است کسانی که ویزای کار روسیه دریافت می کنند بیشتر شهر مسکو را انتخاب می کنند. زیرا میانگین حقوق در این شهر نسبت به سایر شهرهای روسیه بیشتر است. در این شهر میانگین حقوق (بعد از کسر مالیات) 865 یورو است. همچنین طبیعی است که برخی مشاغل نسبت به سایرین درآمد بیشتری داشته باشند، بنابراین اخذ ویزای کار در روسیه در اولویت است.

ممکن است در نگاه اول میزان دستمزد دریافتی در محل کار در روسیه کمتر از سایر کشورهای اروپایی به نظر برسد که تا حدودی معقول و قابل قبول است. اما با نگاهی به هزینه های زندگی در روسیه، افراد متوجه می شوند که هزینه زندگی در این کشور نیز در مقایسه با سایر کشورهای قاره اروپا بسیار مقرون به صرفه است به عبارت دیگر با میزان حقوق دریافتی مطابقت دارد. در سال 2020 اعلام شد که حداقل دستمزد در روسیه حدود 14200 روبل در سال و حداکثر در این کشور حدود 436000 روبل در سال است. متوسط ​​هزینه زندگی در روسیه حدود 105 هزار روبل است. البته در نظر داشته باشید که این ارقام فقط میانگین هستند و افراد بسته به استعداد، مهارت، عنوان شغل، مدرک، شهر محل کار و … درآمدهای متفاوتی خواهند داشت.

مجوز کار در روسیه برای مشاغل بسیار تخصصی

این نوع مجوز کار ویژه برای افراد دارای مشاغل واجد شرایط است که بیش از دو میلیون روبل در سال حقوق دریافت می کنند. این نوع ویزا بسیار سریع و در کمتر از 14 روز کاری صادر می شود و متقاضیان نیز می توانند با این نوع ویزا برای اقامت همسر و فرزندان خود اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که تسلط به زبان روسی برای کار در این کشور الزامی است.

ویزای کار در روسیه
ویزای کار در روسیه

ویزای کار به کشورهای CIS

متقاضیان کشورهای مشترک المنافع برای دریافت وضعیت شهروندی و برای ورود به روسیه نیازی به ویزا ندارند. این نوع ویزا که قبلا ذکر شد ، برای ورود به روسیه نیازی به مجوز کار یا حرفه ندارد. با این حال ، افراد باید ظرف 30 روز پس از ورود به روسیه از دفتر محلی اداره اصلی وزارت امور خارجه در منطقه خود برای ثبت نام اقدام کنند. این ویزا 12 ماه اعتبار دارد و یک بار قابل تمدید است. این بدان معناست که افراد می توانند بدون مجوز دولتی کار کنند و کارفرمایان نیازی به مجوز استخدام نخواهند داشت.

مزایا و معایب ویزای کار در روسیه برای ایرانیان

متقاضی با اخذ ویزای کار روسیه از طرق مختلف و اخذ اقامت این کشور از مزایای بسیاری برخوردار است. با توجه به مزایا و معایب کار در روسیه ، مزایا بیشتر از معایب آن است. مهاجرت به روسیه مانند هر کشور دیگری سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد. از مهم ترین کاستی های زندگی در این کشور می توان به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم پیچیده مردم روسیه ، طبیعت سرد و عدم صمیمیت ، قیمت بالای غذا و سختی یادگیری زبان روسی اشاره کرد. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای کار ، اشتغال و اخذ اجازه اقامت در روسیه ذکر شده است :

  • به دانشجویان یک دیپلم روسی از یک دانشگاه روسیه و یک دیپلم اروپایی از یک دانشگاه اروپایی اعطا می شود.
  • ارتباط علمی نزدیک دانشگاه های روسیه با سایر دانشگاه های پیشرو در جهان
  • زمینه های تحصیلی مختلف در دانشگاه ها و آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهد.
  • برخورداری از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران
  • هزینه تحصیل و زندگی پایین در مقایسه با کشورهای اروپایی
  • فرآیند آسان اخذ ویزای دانشجویی و پذیرش در دانشگاه ها
  • امکان اخذ ویزای همراه خانوادگی در روسیه
  • نزدیکی جغرافیایی به ایران
  • رعایت قانون در جامعه
  • و غیره

چگونه در روسیه کار پیدا کنیم ؟

یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار روسیه ، پیشنهاد شغلی است. همانطور که قبلا ذکر شد ، پیشنهاد شغلی در سیستم رتبه بندی روسیه دارای امتیاز بسیار بالایی است ، بنابراین اگر فردی بتواند از یک کارفرمای روسی پیشنهاد شغلی دریافت کند ، شانس تقریبا بالایی برای دریافت ویزای کار روسیه دارد. برای این منظور ، افراد می توانند از طریق آژانس های کاریابی معتبر و وب سایت هایی که در حال حاضر از سیستم کاریابی روسیه استفاده می کنند ، برای یافتن این پیشنهاد شغلی کمک بگیرند. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که شما عزیزان می توانید تمامی موارد فوق را به صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

بررسی آژانس های کاریابی در روسیه

همانطور که قبلا ذکر شد، پیشنهاد شغلی می تواند یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار روسیه باشد. بنابراین آژانس های کاریابی و سایت های کاریابی معتبر می توانند در یافتن این پیشنهاد شغلی به شما کمک کنند. این سایت ها همچنین از جویندگان کار در روسیه پول دریافت می کنند. فقط با ارسال اطلاعات شخصی، ایجاد نمایه و ارسال رزومه به صورت آنلاین، می توانید پیشنهادات شغلی و موقعیت های شغلی مناسب در روسیه را به صورت آنلاین از طریق این موسسات پیدا کنید که یکی از ساده ترین راه ها برای یافتن پیشنهاد شغلی در روسیه خواهد بود.

  • Jobs in Russia for foreigners
  • ru
  • ru
  • Jobs in Moscow
  • The Escape Artist
  • The Moscow Expat Site
  • The Russian Connection Group
  • Xpat Jobs
  • ru
  • CareerJet
  • net

بنابراین برای دریافت ویزای کار روسیه می توانید از طریق آژانس های کاریابی یا به صورت انفرادی برای کار اقدام کنید. در ابتدا، نیروی کار خارجی باید مکاتبات آنلاین شخصی با شرکت ها و کارفرمایان روسی انجام دهد. رزومه و سابقه شغلی خود را به همراه سابقه وضعیت فعلی خود به کارفرما ارسال کنید. در صورت تایید کارفرما، کارفرما باید اقدام کند و دعوتنامه روسیه برای کار را برای نیروی کار خارجی صادر کند. پس از صدور مجوزهای لازم به همراه دعوتنامه کاری، فرد باید به همراه داشتن تمامی مدارک، سوابق کاری و مدارک مورد نیاز برای ویزای کار در روسیه اقدام کند. ویزای کار 90 روزه روسیه در ابتدا صادر می شود. در این مدت فرد در این کشور اقامت می کند و برای تمدید اقامت و تمدید محل کار تا یک سال با کارفرما قرارداد کاری امضا می کند. علاوه بر این ، در صورت حفظ قرارداد کار با کارفرما، محل کار شما برای سال های بعد قابل تمدید است.

اقامت در روسیه با ویزای کار

همانطور که می دانید برای اخذ اقامت روسیه برای کار ابتدا باید با ویزای کار روسیه وارد این کشور شوید. این ویزا کوتاه مدت است و می تواند به اقامت کاری طولانی مدت (یک ساله) در داخل کشور تبدیل شود. همچنین قراردادهای کاری را می توان سال به سال تمدید کرد. افرادی که ویزای کار در روسیه را تا یک سال دریافت کرده اند ، واجد شرایط درخواست اقامت دائم روسیه هستند. اگر شخصی اقامت دائم خود را به مدت پنج سال حفظ کند، می تواند تحت شرایط خاصی برای تابعیت روسیه و پاسپورت اقدام کند. به عنوان مثال ، آنها مجبور بودند زبان روسی را خیلی خوب یاد بگیرند و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه سازگار شوند. در نهایت ، آنها باید یک سابقه کیفری تمیز در روسیه داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه روسیه

بهتر است افراد در فواصل زمانی چند ماهه اقدام کنند تا شانس اخذ ویزا افزایش یابد. فرد متقاضی ممکن است همراه با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام به اخذ ویزای کاری روسیه و مهاجرت به این کشور نماید. در موارد خاص ، والدین می توانند همراه باشند، اما برای کودکان زیر 18 سال که متقاضی تحصیل در این کشور هستند ، یکی از والدین به طور قانونی مجاز به ورود به همراه شخصی است که از او مراقبت می کند. در بعضی موارد قاعدتاً سرپرست قانوناً مجاز به کار و تحصیل نیست.

در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه روسیه ذکر شده است :

  • ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک هویتی مانند سند ازدواج
  • مدارک زبان (لازم نیست)
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه شغلی
  • بیمه معتبر
ویزای کار در روسیه
ویزای کار در روسیه

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت روسیه

عزیزانی که جویای کار در روسیه هستند می توانند پس از تقریبا 5 سال کار و پرداخت مالیات به دولت روسیه از دستمزد خود برای اقامت دائم اقدام کنند و پس از 5 سال در صورت داشتن شرایط شهروندی می توانند برای اخذ اقامت و شهروندی درخواست دهند و پاسپورت روسی بگیرید. نکته مهم در این بخش این است که این فرد نباید در این کشور جرمی مرتکب شود. یکی دیگر از نکات مربوط به ویزای کار روسیه برای ایرانیان، استخدام در سفارت روسیه است. شما عزیزان حتی می توانید با کار در سفارت روسیه از کار محلی در این سفارت بهره مند شوید. نکته مهم در اخذ اقامت روسیه از طریق کار این است که شما عزیزان قبل از هر چیز باید شرایط استخدام را داشته باشید. نکته آخر اینکه می توانید با تماس با موسسه مشاوره رایگان دریافت کنید.

در حالی که ویزای کار روسیه برای کارگران خارجی در دسترس است، این روند پیچیده می تواند زمان زیادی را به طول بینجامد. به یاد داشته باشید که یادگیری زبان روسی نیز در بیشتر موارد ضروری است. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار روسیه و لیست مشاغل مورد نیاز در سال 2021 بهترین مشاغل به همراه میانگین حقوق ارائه شده به کارمندان در این کشور و سایر اطلاعات مهم و اساسی در مورد مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در روسیه ، به طور کامل در این مقاله ذکر شده است. امیدواریم توانسته باشیم به تمام سوالات مبهم و قابل تامل شما پاسخ دهیم و از این مقاله لذت برده باشید. روسیه یک گزینه برای جویندگان کار در روسیه است.

پاسخ به سوالات متداول در مورد ویزای کار روسیه

آیا روسیه ویزا برای جستجوی کار دارد؟

خیر، چنین ویزایی توسط دولت روسیه صادر نشده است.

آیا شرایط سنی برای اخذ ویزای کار روسیه وجود دارد؟

معمولاً می توانید قبل از 45 سالگی برای کار درخواست دهید. افراد زیر 40 سال وضعیت بهتری دارند.

مدت زمان ویزای کار روسیه چقدر است؟

این ویزا در ابتدا برای 90 روز صادر می شود و تا یک سال در داخل روسیه قابل تمدید است.

بازار کار پرستاری در روسیه چگونه است؟

دولت روسیه هیچ برنامه ای برای استخدام پرستار از خارج از کشور ندارد. اگر مدرک پرستاری از یک دانشگاه روسیه دارید، شانس شما برای یافتن شغل ممکن است افزایش یابد.

آیا امکان سفر منظم به ایران در حین کار در این کشور وجود دارد؟

دوست عزیز به دلیل نزدیک بودن این کشور به ایران ، ایرانیان می توانند بدون محدودیت ویزای کار به این کشور سفر کنند. البته هزینه سفر و نظر کارفرمای روسی مهم است.

آیا برای کار پس از تحصیل در روسیه به مدارک کمتری نیاز داریم؟

متقاضیانی که در روسیه زندگی و تحصیل کرده اند ، قطعا به مدارک کمتری برای دریافت ویزای کار نیاز خواهند داشت. البته زمانی که در روسیه زندگی کرده اید و زمانی که قصد دارید برای کار در روسیه اقدام کنید ، بسیار مهم است.

آیا پس از اخذ اقامت روسیه امکان کار در کشورهای دیگر وجود دارد؟

همانطور که از نام ویزای کار روسیه پیداست ، این ویزا فقط برای روسیه است و برای کار در روسیه صادر می شود. با این ویزا نمی توانید در کشور دیگری کار کنید.