ویزای کار در ایتالیا و هزینه و مدارک و شرایط مورد نیاز و مراحل

ویزای کار در ایتالی

ویزای کار در ایتالیا و هزینه و مدارک و شرایط مورد نیاز و مراحل اخذ ویزای کار ایتالیا یک راه متداول برای مهاجرت به این کشور و اخذ مجوز اقامت است. افرادی که می خواهند تابعیت ایتالیا را از طریق کار دریافت کنند، ابتدا باید ویزای کار داشته باشند. کار در هر شهر این کشور اصول و قوانین خاص خود را دارد. اولین و مهم ترین چیز برای یافتن شغل مناسب در کشور ایتالیا تجربه، مهارت یا توانایی مالی است. با این سه روش می توان وارد ایتالیا شد و برای کاریابی یا برای کسانی که علاقه مند به کار در ایتالیا هستند اقدام کرد.

کار در ایتالیا مانند سایر کشورهای اروپایی مستلزم گذراندن مراحل قانونی و اخذ ویزای کار در ایتالیا می باشد. این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و واحد پول آن یورو است. آب و هوای ایتالیا برای کار و زندگی بسیار مناسب است و هرکسی که تا به حال به این کشور سفر کرده باشد بدون شک به آن علاقه مند خواهد شد. فرصت های زیادی در ایتالیا وجود دارد که می توان آن ها را برای افراد جویای کار مناسب دانست. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که می خواهند در ایتالیا درآمد خوبی داشته باشند، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فهرست مطالب

ویزای کار در ایتالیا

اخذ ویزای کار در ایتالیا بدون پشتیبانی، در ابتدا نیازمند تهیه لیست کاملی از مشاغلی مورد نیاز در این کشور می باشد. بهترین راه برای انجام این کار تماس با مراکز کاریابی در ایتالیا است. این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که به منظور اخذ ویزای کار در ایتالیا قصد مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند. البته لازم به ذکر است که اخذ ویزای کار ایتالیا به شرط دارا بودن تمامی شرایط لازم امکان پذیر می باشد. در حال حاضر شرکت های دولتی و خصوصی زیادی در ایتالیا وجود دارند که می توانند موقعیت های شغلی خوبی را برای افراد جویای کار فراهم کنند. البته همیشه در نظر داشته باشید که اقتصاد برخی از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و فرانسه همواره با نوسانات زیادی همراه بوده و در مقاطع خاصی با رکود مواجه می شوند. بنابراین هنگام اجرای فرآیند کاریابی در این کشور باید صبور باشید.

کار در ایتالیا از طریق آژانس های کاریابی معمولاً به مدرک تحصیلی و توانایی فنی و حرفه ای متقاضی بستگی دارد. به عنوان مثال یک پزشک، مهندس مکانیک، آزمایشگاه، معلم و … بر اساس سابقه کاری خود به راحتی می توانند در ایتالیا کار و زندگی کنند. اگر در حال ارسال یک درخواست آنلاین به یک کارفرما در ایتالیا هستید و تمام شرایط لازم برای یک شغل خاص را دارید، کارفرما برای شما دعوت نامه کاری ارسال می کند. این امر روند اخذ ویزای کار در ایتالیا را ساده می کند.

بررسی شرایط اخذ ویزای کار در ایتالیا و نحوه دریافت آن

این سوال که چگونه می توان ویزای کار در ایتالیا را برای بسیاری از ایرانیان دریافت کرد همچنان جای سوال دارد. برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، ایتالیا به دلیل رکود اقتصادی که با آن دست و پنجه نرم می کن، شرایط کاری خوبی ندارد، اما در صورت داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرما، همچنان می توانید برای کار به ایتالیا مهاجرت کنید و در این کشور ویزای کار ایتالیا را دریافت کنید. لازم به ذکر است که ایتالیا از سیستم سهمیه بندی برای جذب نیروی کار خارجی از خارج از اتحادیه اروپا پیروی می کند ، هرچند مهندسان حرفه ای از این سهمیه مستثنی هستند. ضمناً این سهمیه برای برخی از مشاغلی که با کمبود نیروی کار مواجه هستند اعمال نمی شود. مشاغل فصلی زیادی در ایتالیا وجود دارد که فقط در تابستان که گردشگران زیادی به این کشور می آیند یا فقط در زمستان ، اقدام به جذب نیرو می نماید. برخی از محبوب ترین مکان ها برای جذب کارگران فصلی عبارتند از:

  1. هتل ها و رستوران ها
  2. جمع آوری میوه
  3. پیست اسکی
  4. مربیان ورزشی

ویزای این کار به مدت 6 ماه صادر می شود و در برخی موارد تا 3 ماه دیگر قابل تمدید است. متقاضیان زیر 30 سال که شهروندان استرالیا ، نیوزلند یا کره جنوبی یا زیر 35 سال از کانادا هستند، می توانند برای ویزای یک ساله که به آنها اجازه سفر و کار در ایتالیا را می دهد، درخواست دهند. اگر متقاضی کانادا هستید، می توانید برای دو سال برای این نوع ویزا اقدام کنید. در مجموع، ویزای کار ایتالیا برای افراد خارج از اتحادیه اروپا برای یک دوره یک ساله صادر می شود. برخی از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در ایتالیا را دارند باید برای ویزای خوداشتغالی اقدام کنند که باید توسط اتاق بازرگانی ایتالیا تایید شود. پس از تایید، این ویزا برای یک دوره 2 ساله صادر می شود.

اخذ ویزای کار در ایتالیا برای دانشجویان

افرادی که برای تحصیل در دانشگاه های معتبر به ایتالیا مهاجرت می کنند، ویزای دانشجویی دارند. بسیاری از این دانشجویان برای کسب درآمد به دنبال کار پاره وقت هستند. البته دانشجویان اجازه کار با ویزای کار رد ایتالیا را ندارند اما اگر می خواهید با پیچیدگی های این روش آشنا شوید باید با مشاوران حقوقی و آژانس های مهاجرتی معتبر مشورت کنید.

البته امکان اشتغال دانشجو در دانشگاه های ایتالیا نیز وجود دارد. این افراد پس از اتمام تحصیل در ایتالیا می توانند برای اخذ ویزای کار و اقامت در این کشور اقدام کنند. در این صورت باید بتوانند در مدت زمان تعیین شده به طور موقت شغل مناسبی پیدا کنند. در این صورت ویزای کاری آنها از موقت به دائم تغییر خواهد کرد.

ویزای کار در ایتالی
ویزای کار در ایتالی

شرایط و مدارک اخذ ویزای کار در ایتالیا

زمانی که متقاضی در ایتالیا شغلی پیدا کند و یا از یک کارفرما دعوت نامه دریافت نماید ، می تواند برای اخذ ویزای کاری اقدام نماید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ایتالیا عبارتند از :

  • مدرک زبان خارجی ، ترجمه شده و در قالب معمولی.
  • مدرک دیپلم و گواهی فنی معتبر
  • واریز مقدار مشخصی پول به یورو
  • اثبات بر اساس توان مالی
  • مدارک هویتی
  • هزینه صدور ویزا 116 یورو می باشد.

با وجود محدودیت هایی که برای دریافت ویزای کار در ایتالیا برای برخی افراد وجود دارد ، یکی از بهترین راه های اخذ این ویزا ، سرمایه گذاری و ایجاد شغل در این کشور است. از آنجایی که جاذبه های طبیعی و تاریخی در ایتالیا بسیار زیاد است، مشاغل مرتبط با گردشگری ، هتل ها، رستوران ها، پرستاری، آشپزی، صنایع دستی و … فرصت های ایده آلی هستند که سود بسیار بالایی دارند. اگر قصد دارید بدون یافتن شغل در ایتالیا کار کنید ، سرمایه گذاری و کارآفرینی گزینه خوبی است.

اخذ ویزای کار در ایتالیا و مهاجرت به ایتالیا برای متقاضیان ویزای کار با شرایط زیر امکان پذیر است. اول از همه ، برای کار در ایتالیا باید ایتالیایی بلد باشید و بتوانید صحبت کنید. در ضمن اگر در صنعت گردشگری فعالیت می کنید بهتر است علاوه بر زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید. برای کار برخی از صنعتگران در ایتالیا بهتر است دوره های فنی و حرفه ای متناسب با حرفه خود را بگذرانند. فردی که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارد باید بالای 18 سال سن داشته باشد و در برخی از مشاغلی که نیاز به دانش تخصصی دارند باید دارای تحصیلات عالی (حداقل لیسانس) یا مدارک حرفه ای مرتبط با این کار باشند. تمامی این مدارک باید در ایتالیا تایید شوند.

برای مهاجرت کاری به ایتالیا ابتدا باید شغل مورد نظر را از یکی از راه های کاریابی در آن کشور پیدا کنید و رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید. ویزای کار ایتالیا در صورت در دسترس بودن کارفرما صادر می شود. برای اخذ ویزای کار ایتالیا باید مدارک ذکر شده در این مقاله را ارائه دهید و بررسی مدارک و صدور ویزای کاری معمولا 30 روز کاری زمان می برد. پس از اخذ ویزای کار در ایتالیا و ورود به این کشور ، 8 روز فرصت دارید تا با کارفرمای خود قرارداد کاری ببندید و از پلیس محلی اجازه اقامت دریافت کنید. برای این کار باید فرم های مناسب را پر کنید و برای صدور این مجوز در کلانتری انگشت نگاری و از متقاضی عکس گرفته می شود. در این مرحله ارائه مدارک هویتی الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این موسسه تماس گرفته و از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوید.

کار در ایتالیا در سال 2022

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، ایتالیا در سال 2020 به هشتمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است. اما هنوز هم بحران مالی جهانی را تجربه می کند و پس از یونان دومین بدهی عمومی بزرگ در اروپا را دارد. حدود 60 میلیون از جمعیت این کشور در شمال ایتالیا زندگی می کنند و فارغ التحصیلان شانس پیدا کردن شغل متناسب با علایق خود در شهرهای بزرگ و شمالی را دارند. این منطقه بیشتر صنعتی و توسعه یافته است و به وفور از شرکت های خصوصی معروف برخوردار می باشد. در حالی که جنوب ایتالیا به شدت به کشاورزی وابسته است، نرخ بیکاری در شمال حدود 10 درصد و در جنوب تا 29 درصد است. بر اساس آخرین آمار و گزارش های موثق از بازار کار ایتالیا ، نرخ بیکاری در این کشور اروپایی از 6.6 درصد در آوریل به 7.8 درصد در می 2020 رسیده است.

در اوایل سال 2021، نرخ بیکاری در ایتالیا حدود 11 درصد اعلام شد که با بیماری کرونا مرتبط بود. میلیون ها مسافر هر ساله برای دیدن بسیاری از مکان های دیدنی معروف به ایتالیا سفر می کنند، بنابراین مشاغل موقت در گردشگری بسیار آسان تر از مشاغل تمام وقت در سایر بخش ها خواهد بود. بسیاری از افراد یافتن شغل در ایتالیا را غیر ممکن می دانند ، اما باید توجه داشت که تجربه افراد می تواند به آنها کمک کند تا به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

ویزای کار ایتالیا و بررسی ویزای همراه

پس از صدور ویزای کار ایتالیا ، متقاضی می تواند برای الحاق خانواده اقدام کند. منظور از همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. لازم به ذکر است کارگران فصلی که ویزای کاری آنها کمتر از 1 سال است نمی توانند همراه خود داشته باشند. برای این منظور ، فرآیند الحاق همراه باید بنا به درخواست متقاضی در کشور مبدا تکمیل شود. در برخی موارد ممکن است فرد متقاضی نتواند خانواده خود را با خود به ایتالیا ببرد و پس از بازگشت فرد متقاضی به ایتالیا، خانواده وی نیز ملحق می شوند. در بسیاری از موارد امکان پیوستن والدین به فرد متقاضی به عنوان همراه در ایتالیا وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه در ایتالیا :

  • گواهی اشتغال به کار فرد متقاضی
  • اثبات حقوق شخص متقاضی
  • گواهی اقامت در ایتالیا
  • نامه عدم پذیرش تخلف
  • شناسنامه فرزندان
  • گواهی پزشکی
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی ازدواج

هزینه ویزا برای هر نفر 27.50 یورو می باشد.

لیست مشاغل پردرآمد در ایتالیا

در زیر لیستی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین مشاغل ایتالیا از نظر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آورده شده است. دلیل تقاضای زیاد برای این مشاغل عدم توانایی و مهارت آنهاست. بر اساس گزارش های دریافتی به سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) ، مشاغلی که در حال حاضر به دلیل نداشتن مهارت و توانایی ، تقاضای بالایی دارند و بازار کار مناسب تری نسبت به سایر مشاغل دارند عبارتند از :

  • محصولات شیمیایی
  • ارتباط مخابراتی
  • دانش ریاضی
  • فن آوری ها
  • الکترونیکی
  • مهندسی
  • کامپیوتر
  • تحصیلات
  • مکانیک
  • خودرو
  • بیمه

اکثر مردم محلی ایتالیا به خوبی انگلیسی صحبت نمی کنند، بنابراین بعید است که بدون یادگیری زبان ایتالیایی بتوان در این کشور مشغول به کار شد. از سوی دیگر، دانش زبان انگلیسی در زمینه گردشگری و آموزشی بسیار ارزشمند خواهد بود. بنابراین به راحتی می توان شغلی پیدا کرد که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی آموزش دهد، اما طبیعتا درآمد آن شغل نیز کمتر است.

ویزای کار در ایتالی
ویزای کار در ایتالی

ویزای کاردر ایتالیا و میزان حقوق در ایتالیا

ویزای کار ایتالیا و مهاجرت کاری به ایتالیا برای کسب درآمد می باشد و به همین دلیل بهتر است متقاضیان مهاجرت از میزان دستمزد دریافتی در آن کشور اطلاع داشته باشند. حداقل و حداکثر دستمزد تعریف نشده است، اما به طور کلی می توان گفت که دستمزدها در ایتالیا کمتر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. حداقل دستمزد تحمیل شده توسط اتحادیه های کارگری حدود 7 یورو در ساعت می باشد، در حالی که در رم، پایتخت ایتالیا، حداقل دستمزد 1400 یورو در ماه است. میانگین حقوق در ایتالیا 3245 یورو است. در زیر حقوق برای برخی از موقعیت ها ذکر شده است:

  • مراقبت از کودک 1250 یورو ماهانه
  • مهندس نرم افزار 26500 یورو
  • منشی ماهانه 2138 یورو
  • استاد ارشد 2500 یورو در ماه حقوق می گیرد ، در عین حال استاد ارشد در انگلیس 3800 یورو و 3700 یورو در ایالات متحده.
  • حقوق سالانه یک پزشک 84000 دلار است که نسبت به 114000 دلار در انگلستان یا 230000 دلار در ایالات متحده افزایش قابل توجهی دارد.

شما باید متناسب با شغلی که درخواست می کنید ویزای کار ایتالیا را دریافت کنید، به این معنی که بسته به شغلی که کارفرما به شما پیشنهاد می دهد ویزای کار ایتالیا صادر می شود. به همین دلیل بهتر است بدانید در این کشور به چه نوع مشاغلی نیاز است. اما با توجه به اینکه در ایتالیا شرایط کاری مناسبی وجود ندارد، برخی از مشاغل در این کشور با کمبود نیروی کار مواجه هستند، جهت مهاجرت کاری به ایتالیا این مشاغل اغلب در حوزه:

  • کامپیوتر و الکترونیک
  • آموزش و پرورش
  • مهندس مکانیک و تکنسین
  • دانش ریاضی

اما برای سال 2022، مشاغل پرتقاضا عبارتند از:

  • فروشنده خدمات اجرایی
  • مهندس فناوری اطلاعات
  • سونوگرافی بالینی
  • مهندسی فناوری
  • کارشناس شبکه
  • سازنده انیمیشن
  • معمار برجسته
  • مدیر عملیات
  • مدیر فروش
  • مددکار

انواع ویزای کار ایتالیا

ایتالیا سه نوع مختلف ویزای کار را برای متقاضیان صادر می کند. ویزای کار به صورت دعوتنامه ، ویزای تعطیلات و ویزای جستجوی کار. فرم دعوت نامه شامل دعوت نامه از کارفرما می باشد که در قسمت قبل توضیح دادیم. ویزای تعطیلات فقط برای شهروندان نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی و کانادا در دسترس است. با داشتن این ویزا و با رعایت یکسری قوانین و شرایط خاص ، افراد می توانند علاوه بر تعطیلات خود به دنبال کار مناسب در ایتالیا نیز باشند. ویزای جستجوی کار در این کشور نیز به مدت 6 ماه برای متقاضی صادر می شود و او موظف است در این مدت شغل مناسبی پیدا کرده و سپس محل سکونت خود را انتخاب کند.

شرایطی برای اخذ ویزای کار در ایتالیا در سال 2022، لازم است، زیرا نرخ بیکاری حدود 11 درصد است و همچنین محدودیت هایی برای صدور ویزای کار برای خارجی ها وجود دارد. همان طور که ذکر شد ایتالیا کشوری بسیار زیبا و دیدنی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اما وقتی صحبت از اشتغال در ایتالیا به میان می ‌آید، همانند کشورهای صنعتی مانند آلمان معمولاً انتظارات شغلی را رفع نمی کند. این امر به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور در طول سال هاست که منجر به کاهش فرصت های شغلی این کشور برای نیروی کار بین المللی شده است. با این حال، در ایتالیا، به عنوان یک کشور اروپایی و عضو منطقه شینگن، شرایط استاندارد برای مشاغل وجود دارد که آن ها را رعایت می نمایند. لذا برای علاقمندان به کار در این کشور مقاله ای توسط این موسسه تهیه شده است که امیدواریم مطالعه آن مفید واقع شود.

به طور کلی ویزای کار ایتالیا مجوزی از دولت ایتالیا برای ورود به این کشور برای کار است. اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و می خواهید در آن کشور کار کنید  باید برای اخذ این ویزا اقدام کنید. اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستید، نیازی به مجوز کار در ایتالیا ندارید. با این حال، برای یک دوره بیش از 90 روز ، باید برای اقامت در اداره شهرداری محل درخواست اقامت دهید. همچنین در اداره شهرداری محل می توانید در مورد مدارکی که همراه با درخواست ارسال می شود مشاوره دریافت کنید. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای زندگی و کار در این کشور نیاز به دریافت ویزا، اجازه اقامت از منابع مالی، سایر روش های آن و مجوز کار دارند. انواع ویزای ایتالیا بسته به هدف شما در دسترس خواهد بود. در صورت درخواست، باید فرم تکمیل شده درخواست ویزا، گذرنامه معتبر، عکس های پاسپورت اخیرا گرفته شده و مدارک پشتیبان را ارائه دهید.

دو نوع اصلی ویزا برای ایتالیا وجود دارد:

  1. ویزای شینگن کوتاه مدت که تا 90 روز اعتبار دارد ویزای نوع C هم نامیده می شود.
  2. نوع دیگری از ویزای شینگن که در سراسر کشورهای عضو شینگن یکنواخت است و به ویزای نوع D معروف است.

ویزای شینگن یکنواخت به شما امکان می دهد به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. این ویزا برای مقاصد خاص مانند تحصیل در ایتالیا یا کار در آن کشور صادر می شود.

پیشنهاد شغلی یا job offer در ایتالیا

یکی از نکات مهم در اخذ ویزای کار در ایتالیا داشتن پیشنهاد شغلی می باشد. به عنوان یک فرد متقاضی کار در ایتالیا، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دریافت این پیشنهاد شغلی برای اتباع غیر اتحادیه اروپا چگونه است. کارفرمایی در ایتالیا که می خواهد با توجه به قوانین داخلی حمایت از کار، عنوان شغلی را به کارمندی در خارج از این کشور و خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد، ابتدا باید در یک بازه زمانی مشخص کار را در کشور خود منتشر و آگهی نماید.

در صورتی که شهروند ایتالیا در مدت زمان مشخص شده تمایلی به دریافت این شغل و اشتغال در رشته موجود نداشته باشد، در مرحله دوم کارفرما باید شغل مورد نظر را برای مدت زمان مشخص شده در اتحادیه اروپا آگهی و منتشر کند. اگر در مرحله دوم فرد مناسب برای شغل منتشر شده پیدا نشد یا کسی داوطلب کار نشده باشد، کارفرما می تواند آن را برای فردی در کشور ثالث یا خارج از اتحادیه اروپا بفرستد که در این صورت شرایط مطابق با قانون کار برای اتباع خارجی و بین المللی باید رعایت شود. آن شخص می تواند شغل مورد نظر را بدست آورد و با در دست داشتن آن برای اخذ ویزای کار در ایتالیا اقدام کند. ارسال این دعوت نامه منوط به تعیین حداقل دستمزد برای نیروی کار بین المللی مطابق با قانون کار می باشد.

مراحل اخذ ویزای کار در ایتالیا

اتباع کشورهای غیر اروپایی برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار به دعوتنامه یا قرارداد کاری در ایتالیا نیاز خواهند داشت. برای شهروندان غیر اروپایی که برای کار به ایتالیا مهاجرت می کنند، یک فرآیند سه مرحله ای وجود دارد که همه ملزم به رعایت آن هستند.

سه مرحله اخذ ویزای کار در ایتالیا عبارتند از:

  1. در ایتالیا کار پیدا کنید و در این کشور مجوز کار بگیرید
  2. درخواست ویزای کار در ایتالیا را بدهید
  3. در نهایت مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کار

لازم به ذکر است مراحل ذکر شده به صورت متوالی و پیوسته انجام خواهد شد. همچنین مجوز کار توسط کارفرما دریافت می شود و متقاضی فقط موظف به ارائه مدارک به کارفرما می باشد. در مورد شرایط درخواست ویزای کار ایتالیا باید به این نکته اشاره کرد که این ویزا برای مدت زمان مشخصی صادر می شود و دولت ایتالیا هر ساله سهمیه ای را برای مهاجران کار خارجی معرفی می کند.

همچنین می توانید از راه های دیگری وارد ایتالیا شوید و سپس مثلا با ویزای شینگن ملی و بلوکارت کار کنید.

ویزای شینگن به چند دسته تقسیم می شود :

1- ویزای شینگن (یکپارچه) : توسط کشورهای عضو شینگن صادر می شود و فردی که این ویزا را دریافت می کند اجازه اقامت یا گذر از اتحادیه اروپا به مدت 90 روز را دارد.

2- ویزای شینگن (محدود) : این ویزا به این صورت است که فرد فقط می تواند به یک کشور خاص و محدود سفر کند مثلا کشورهایی که نام آنها در هنگام اخذ ویزا ذکر می شود.

  1. ویزای ملی شینگن : این ویزای شینگن به شخصی که مایل به اخذ ویزا است این امکان را می دهد که به راحتی وارد یکی از کشورهای شینگن با هدف تحصیل ، کار یا اقامت دائم شود.
ویزای کار در ایتالی
ویزای کار در ایتالی

مدارک اخذ ویزای کار در ایتالیا

ویزای کار در ایتالیا مانند سایر ویزاهای این کشور نیازمند مدارکی است که متقاضیان باید با دقت در اختیار سفارت قرار دهند. لازم به ذکر است که درخواست ویزای کار در ایتالیا فقط از سفارت ایتالیا در داخل کشوری که متقاضی شهروند رسمی آن می باشد امکان پذیر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در ایتالیا به شرح زیر می باشد :

  • پاسپورت معتبر با دو صفحه سفید و حداقل سه ماه اعتبار پس از انقضای ویزا
  • 116 یورو به عنوان مبلغ پردازش مدارک برای صدور ویزای کار ایتالیا
  • کلیه مدارک تحصیلی و آموزشی مرتبط با زمینه فعالیت فرد
  • تکمیل فرم درخواست اقامت طولانی مدت در ایتالیا
  • گواهی منابع مالی کافی برای اقامت در ایتالیا
  • گواهی رسمی و رونوشت نولا اوستا
  • کپی قرارداد امضا شده
  • دو قطعه عکس پاسپورت
  • گواهی اقامت در ایتالیا

شرایط صدور ویزای کار برای هر فرد در ایتالیا متفاوت است و به همین دلیل کارفرمایان در ایتالیا به نیروی کار خود توضیح می دهند که علاوه بر مدارک ذکر شده چه مدارکی را باید همراه داشته باشند.

بهترین راه برای دریافت ویزای کار ایتالیا

بهترین راه برای دریافت ویزای کار در ایتالیا ابتدا تحصیل در این کشور است. زیرا دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمایان ایتالیایی بدون تحصیل و اقامت در ایتالیا تقریبا غیرممکن است. خوشبختانه شهریه دانشگاه های ایتالیا بسیار پایین است و بورسیه های زیادی برای دانشجویان در دسترس می باشد. شهریه ای که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA به دانشگاه های این کشور می پردازند بسته به رشته و مقطع تحصیلی به شرح زیر است :

  • دانشگاه های دولتی : شهریه از 0 تا 5000 یورو
  • دانشگاه های خصوصی : شهریه از 3000 تا 35000 یورو

تبدیل ویزای تحصیلی به کار در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از بهترین راه ها برای افزایش شانس شما برای یافتن کار در ایتالیا است. افرادی که برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت می کنند ، می توانند در شرایط خاص تا 20 ساعت در این کشور کار کنند. پس از اتمام تحصیلات خود در ایتالیا ، دولت به مهاجران خارجی اجازه می دهد تا یک سال در این کشور بمانند و به دنبال کار باشند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و نحوه کاریابی در ایتالیا

در ایتالیا چهار راه برای یافتن شغل مناسب وجود دارد :

  1. استفاده از آشنایان بهترین راه برای یافتن کار در ایتالیا است.
  2. استفاده از مراکز معرفی نیروی کار در شهرهای مختلف ایتالیا
  3. استفاده از آژانس های کاریابی رسمی در ایتالیا
  4. استفاده از سایت های کاریابی

برای مهاجرت به ایتالیا برای کار خارجی باید قوانین اداره کار آن کشور را رعایت کنید که بستگی به تابعیت شما دارد. برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا هستند کار در ایتالیا راحت تر است، در حالی که برای کسانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، دریافت مجوز کار برای ویزای کار ایتالیا دشوارتر است. در اولین قدم، برای یافتن شغل در ایتالیا ، افرادی که شهروند اروپایی نیستند، بهتر است ایتالیایی را یاد بگیرند تا در حد اعتدال کار پیدا کنند. همانطور که گفتیم برای مهاجرت کاری به ایتالیا باید کارفرما داشته باشید و برای اینکه بتوانید کارفرما پیدا کنید باید رزومه قوی در زمینه فعالیت خود داشته باشید. رزومه خود را از طریق آژانس های کاریابی برای کارفرمایان مختلف ارسال کنید تا کارفرما قبول کند و برای شما قرارداد کاری منعقد می شود و سپس ویزای کار ایتالیا صادر می شود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و موسسات کاریابی در ایتالیا

همانطور که قبلا ذکر شد، افرادی که تصمیم به مهاجرت به ایتالیا در جستجوی کار دارند، ابتدا باید کارفرمایی برای پذیرش پیدا کنند. این افراد برای یافتن کارفرما باید با آژانس های کاریابی تماس بگیرند. لیست برخی از مشاغل که در ایتالیا آگهی شده و مورد نیاز است را می توان به صورت آنلاین تکمیل کرد. برای این کار باید رزومه و فرم درخواست خود را به سایت مربوطه ارسال کنید. تمامی این مدارک باید به زبان ایتالیایی ترجمه و ارائه شوند، مگر اینکه گفته شود انگلیسی نیز قابل قبول است. برای صرفه جویی در زمان نیز بهتر است مدارک و مدرک دانشگاهی خود را ترجمه کنید. در ادامه چند گزینه برای آژانس های کاریابی به منظور یافتن کار در ایتالیا آمده است :

آدرس سایت نام موسسه
              https://www.yelp.com/biz/workopp-milano Workopp
https://www.yelp.com/biz/adami-e-associati-milano Adami & Associati
https://www.yelp.com/biz/manpower-milano Manpower
https://www.yelp.com/biz/inditex-milano Inditex
https://www.yelp.com/biz/michael-page-milano Michael Page

شبکه اروپایی خدمات اشتغال بستری را برای جویندگان کار فراهم می کند تا اطلاعات خود را ثبت کنند و شغل مناسب در ایتالیا پیدا کنند. عموماً متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارند می توانند با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل نمایند تا متخصصین ما اطلاعات دقیق تری از محل اقامت و هزینه های خود در اختیار آنها قرار دهند.

ویزای کار در ایتالی
ویزای کار در ایتالی

با بلوکارت در ایتالیا بمانید

کارت آبی اتحادیه اروپا یکی از کارت هایی است که برای اقامت در ایتالیا برای متخصصان خارجی صادر می شود. متقاضیانی که واجد شرایط دریافت این کارت هستند می توانند در ایتالیا کار و زندگی کنند. زمانی که جویندگان کار از یک شرکت ایتالیایی پیشنهاد شغلی دریافت می کنند ، بسته به مدت قراردادشان ، برای دوره هایی از 6 ماه تا 4 سال مجوز دریافت می کنند. این مجوز پس از پایان مدت وام نیز قابل تمدید است.

یکی از مزایای این کارت برای متقاضیان این است که خانواده آنها نیز می توانند اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنند. برای دریافت بلوکارت ایتالیا ، متقاضیان باید با توجه به تحصیلات خود در سایت بلوکارت اروپا ثبت نام کنند. کارفرمایان اروپایی به تمام لیست های شغلی جویندگان کار که در این سایت ثبت نام کرده اند دسترسی دارند و یک فرد واجد شرایط را برای این کار انتخاب می کنند. فردی که توسط کارفرمایان انتخاب می شود بلوکارت دریافت می کند.

شغل مورد نیاز برای دریافت بلوکارت ایتالیا

اقامت در ایتالیا با بلوکارت یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت مهاجران به این کشور است. متقاضیانی که دارای مدرک دانشگاهی و مدرک مرتبط با شغل خود هستند ، احتمال بیشتری برای دریافت بلوکارت ایتالیا دارند. این جاهای خالی عبارتند از :

  • مددکاران اجتماعی
  • تکنسین ها
  • مهندسین
  • پزشکان
  • اساتید
  • مدیران

مزایای دریافت بلوکارت ایتالیا

متقاضیانی که موفق به دریافت بلوکارت ایتالیا می شوند دارای چندین مزیت هستند که عبارتند از :

  1. در کشوری زندگی کنید که امنیت و سرمایه اجتماعی بالایی دارد
  2. افتتاح حساب در اروپا و استفاده از خدمات بانکی
  3. داشتن فرصت های شغلی متنوع با حقوق بالا
  4. آموزش کودکان در مدارس اروپایی
  5. استفاده از بیمه
  6. هزینه کم زندگی

مهم ترین مشاغل در ایتالیا:

  • TransitionsAbroad
  • StepStone Italy
  • Universitaelavoro
  • Monster Italy
  • BancalLavoro
  • Cliccalavoro
  • TipTopJob
  • Jobonline
  • bancalavoro
  • skillpass
  • Opportunitalia
  • jobonline
  • JoBlitz
  • teachItaly
  • org
  • و…

هزینه اخذ ویزای کار در ایتالیا

برای هر کاری هزینه مشخصی وجود دارد و هزینه اخذ ویزا و مهاجرت به کشوری دیگر یکی از مواردی است که بسیار مهم است و بسیاری از متقاضیان ویزا می خواهند در مورد آن بدانند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به بررسی این هزینه ها بپردازیم.

لطفا توجه داشته باشید که برای دریافت ویزا باید 116 یورو به طور مستقیم پرداخت کنید ، اما هزینه های غیرمستقیم دیگری در ارتباط با دریافت ویزای کار وجود دارد. لطفا توجه داشته باشید که این هزینه ها بسته به شرایط از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل ، ما نمی توانیم این هزینه ها را به طور مداوم و دقیق تحلیل کنیم.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از هزینه دقیق و با توجه به شرایط خود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط شما هزینه اخذ ویزای کار در ایتالیا را برای شما تعیین کنند.

در این مقاله سعی شده است اطلاعاتی در مورد ویزای کار ایتالیا ارائه شود. اگر همچنان سوال یا ابهامی در این مورد دارید ، لطفاً با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا در سال 2022

بیکاری ایتالیا در سال 2020 حدود 10 درصد بود و با شیوع کرونا در اوایل سال 2021 به 11 درصد رسیده است، اگرچه بیکاری در بخش جنوبی این کشور بیشتر و حتی در برخی شهرها 28 درصد است. البته اغلب اوقات کسانی که در دانشگاه های خوب ایتالیا تحصیل کرده اند و به زبان ایتالیایی مسلط هستند می توانند به راحتی شغل خوبی پیدا کنند. جدول زیر تعدادی از پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا را فهرست می کند :

  1. وکلا و مشاوران حقوقی درآمد سالانه 80000 یورو
  2. فروش و گسترش تجارت درآمد سالانه 59000 یورو
  3. کنترل مالی و استراتژی درآمد سالانه 56000 یورو
  4. خدمات امنیتی درآمد سالانه 69000 یورو
  5. خدمات مالی درآمد سالانه 89000 یورو
  6. مدیر اجرایی درآمد سالانه 95000 یورو
ویزای کار در ایتالی
ویزای کار در ایتالی

مهاجرت به ایتالیا

در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و نرخ بالای بیکاری، شانس گرفتن ویزای کار ایتالیا بسیار کم است. راه دیگر مهاجرت به ایتالیا تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد. مهاجرت تحصیلی به این کشور به دلیل امکان تحصیل در ایتالیا با بورسیه برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند بسیار مناسب است. علاقه مندان به زندگی در ایتالیا باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور نیز عملا رایگان است و از آنجایی که گرفتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ایتالیایی دشوار است، بهتر است در ایتالیا تحصیل کنید. علاقه مندان به تحصیل و اقامت در ایتالیا می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شروع مراحل با این موسسه تماس حاصل نمایند.

هر آنچه باید در مورد ایتالیا بدانید

ایتالیا یکی از کشورهای جنوبی قاره اروپا است. این کشور جاذبه های منحصر به فردی دارد ، از این رو صنعت گردشگری در این کشور یکی از صنایع پیشرو است. پایتخت این کشور شهر چشمگیر و زیبای رم است. همانطور که می دانید، رم دارای تاریخ غنی است. مردم این کشور ایتالیایی صحبت می کنند و در واقع زبان رسمی ایتالیاست. همانطور که می دانید ایتالیا در منطقه شینگن قرار دارد و واحد پول رسمی در این کشور یورو است. ایتالیا با بیش از شصت میلیون جمعیت یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است.

همانطور که گفته شد، اقتصاد ایتالیا ششمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود. این کشور در قاره اروپا واقع شده است اما اقتصاد رو به رشدی ندارد. اگر می خواهید در تعطیلات سفر کنید، می توانید ویزای شینگن ایتالیا را بگیرید و سفر خود را شروع کنید.

ونیز یکی از زیباترین شهرهای ایتالیاست. ونیز مانند الماسی است بین شهرها روی آب. این شهر زیبا سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند که می توانند از جاذبه های منحصر به فرد آن دیدن کنند. از دیگر جاذبه های ایتالیا می توان به شهر پیزا اشاره کرد. اگر به فکر مهاجرت هستید و می خواهید ایتالیا را انتخاب کنید، بدانید که مردم این کشور از نظر فرهنگی بسیار به ما نزدیک هستند. البته آب و هوای ایتالیا شبیه آب و هوای ایران است و به همین دلیل ایرانی ها می توانند در آرامش در این کشور زندگی کنند.

سوالات متداول در مورد اخذ ویزای کار در ایتالیا

  • برای دریافت ویزای کار ایتالیا در سال 2022 ، اطلاعات زیر مورد نیاز است :
  • شانس ایرانی ها و مهاجران برای کار در ایتالیا چقدر است؟

این کشور به دلیل نرخ بالای بیکاری کمتر از کشورهای اروپای غربی مانند آلمان و اتریش است.

  • بازار کار در ایتالیا چگونه است ؟

نرخ بیکاری ایتالیا از سال 2012 از 25 درصد به 9 درصد کاهش یافته است ، اما این کشور همچنان با بیکاری دست و پنجه نرم می کند.

  • میانگین درآمد در ایتالیا چند یورو است ؟

به طور متوسط ، هر نیروی کار در ایتالیا بین 1800 تا 2200 یورو در ماه درآمد دارد.

  • ساده ترین راه برای کار در ایتالیا چیست ؟

ساده ترین راه تحصیل و گرفتن ویزای کار بعد از فارغ التحصیلی است.

  • میانگین ساعت کاری در ایتالیا چقدر است ؟

یعنی 34 تا 38 ساعت در هفته.

  • آیا ایتالیا ویزای کار ارائه می دهد؟

هیچ ویزای کاری در ایتالیا وجود ندارد.

  • شرایط کار برای مهاجران به ایتالیا چگونه است ؟

ایرانیان برای کار در ایتالیا ابتدا باید در آن کشور کارفرما داشته باشند و سپس برای جستجوی کار درخواست ویزا دهند.

  • بهترین شغل در ایتالیا چیست ؟

از نظر درآمد بهترین شغل در ایتالیا متخصص قلب ، روانشناس ، پزشک و دندانپزشک است.

  • آیا می توانم با ویزای توریستی در ایتالیا به دنبال کار باشم ؟

این امکان وجود دارد ، اما برای دریافت ویزای کار ایتالیا باید به کشور خود بازگردید.

ویزای کار در ایتالی
ویزای کار در ایتالی

وضعیت استخدام در ایتالیا در سال 2022

همان طور که گفته شد بر اساس نظرسنجی های اقتصادهای سراسر جهان، ایتالیا در رتبه هشتم قرار دارد. با این حال، یکی از کشورهایی است که به ویژه در قاره اروپا با بحران مالی شدید مواجه است. از نظر بدهی مالی، ایتالیا پس از یونان در اروپا دوم است. اکثر ایتالیایی ها در بخش شمالی این کشور زندگی می کنند.

افرادی که در شمال ایتالیا تحصیل کرده اند به احتمال زیاد کار پیدا می کنند. قسمت شمالی ایتالیا شامل تعداد زیادی از مناطق صنعتی و توسعه یافته است و به همین دلیل بسیار معروف و محبوب می باشد. در مقابل، کشاورزی در جنوب ایتالیا بسیار پر رونق بده به همین دلیل است که نرخ بیکاری در جنوب ایتالیا بسیار بیشتر از شمال ایتالیا است. البته به طور کلی ایتالیا کشوری است که نرخ بیکاری بسیار بالایی دارد.

بررسی اجمالی نرخ بیکاری در ایتالیا

بر اساس آمار رسمی و موثق ایتالیا، نرخ بیکاری در این کشور در سال 2021 به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است. ایتالیا کشور مهاجرانی است که گردشگران زیادی دارد . بنابراین، صنعت گردشگری در این کشور بسیار سودآور است. برخلاف تصورات غلط رایج و با وجود نرخ بالای بیکاری در ایتالیا، در صورت داشتن دانش و تجربه کافی ، امکان کار در این کشور وجود دارد.

مطالعه نرخ بیکاری در ایتالیا می تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان ویزای کار ایتالیا باشد زیرا با مطالعه آن می توانید از وضعیت اشتغال در این کشور مطلع شوید. بر اساس نمودار نرخ بیکاری ایتالیا ، متوسط ​​نرخ بیکاری در این مدت 9.45 درصد بوده که در مرداد 1386 به کمترین میزان خود یعنی 5.26 درصد و در ماه نوامبر به بالاترین حد خود رسیده است. در سال 2014 به 14.28 درصد رسید.

در این مقاله ویزای کار ایتالیا، مدارک مورد نیاز، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز در ایتالیا و تمامی موارد مربوط به ویزای کار ایتالیا را به طور کامل بررسی کردیم. ایتالیا در سال های اخیر با بحران بیکاری مواجه بوده است، بنابراین فرصت های شغلی در این کشور عمدتاً در اختیار شهروندانش قرار می گیرد. تسلط به زبان رسمی این کشور مزیت دیگری برای ورود به بازار کار در این کشور است. بنابراین، به افرادی که قصد مهاجرت کاری را دارند، توصیه می کنیم کشورهایی با نرخ بیکاری پایین و کشورهایی با بازار کار گسترده تری را انتخاب کنند.

به طور کلی یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در ایتالیا می باشد که پس از اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار می توانند برای اخذ تابعیت یا شهروندی ایتالیا اقدام کنند اما قابل ذکر است که این روش یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا می باشد. راه های دیگری نیز وجود دارد مانند اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا و سرمایه گذاری در ایتالیا. تابعیت ایتالیا از طریق تولد فرزند در ایتالیا در این کشور وجود ندارد. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به ایتالیا، شرایط زندگی برای کار یا تخصص، هزینه های زندگی در ایتالیا، حقوق کار در ایتالیا و شرایط ویزای کار می توانید با آژانس های مهاجرتی ایتالیا تماس بگیرید.