ویزای اسپانسر شیپ کانادا – هزینه و شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای خویشاوندی

 ویزای اسپانسر شیپ کانادا

ویزای اسپانسرشیپ کانادا + هزینه و شرایط و مدارک لازم ویزای خویشاوندی. کانادا به عنوان کشوری که متعهد به اتحاد مجدد خانواده و حفظ عزیزان خود است، تعدادی برنامه مهاجرتی را ارائه می‌دهد که به کانادایی‌ها این فرصت را می‌دهد تا از اعضای خانواده خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنند. یکی از محبوب‌ترین ویزاها، ویزای اسپانسرشیپ کانادا است که یک برنامه‌های حمایت مالی برای شهروندان و ساکنان دائمی است که این امکان را می‌دهد که همسر و اعضای نزدیک خانواده خود را در کم‌ترین زمان به کانادا بیاورند؛ زیرا دولت کانادا می‌داند که خانواده هرگز نباید معلق بماند.

فهرست مطالب

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ویزای اسپانسر شیپ کانادا همسر، این است که چگونه یک شهروند یا مقیم دائم کانادا می‌تواند از شریک زندگی خود حمایت کند تا به کانادا بیاید و به طور دائم زندگی کند. در کانادا، ما می‌دانیم که چقدر برای خانواده‌ها با هم بودن مهم است. به همین دلیل، درخواست‌های حمایت از همسر در اولویت اول قرار می‌گیرد.

چه مدت طول می‌کشد تا از همسر خود در کانادا حمایت مالی کنید؟

رسیدگی به درخواست‌های حمایت از ابتدا تا انتها تقریباً 12 ماه طول می‌کشد. آن‌ها معمولاً خیلی سریع تر از 12 ماه پردازش نمی‌شوند، اما بسته به ماهیت پرونده شما ممکن است بیش‌تر طول بکشد. اگر پرونده پیچیده‌ای دارید، یا دفتر ویزای اسپانسرشیپ کانادا به مدارک دیگری مبنی بر رابطه شما نیاز دارد، این روند رسیدگی به پرونده شما را به تاخیر می‌اندازد و بیش‌تر طول می‌کشد. بهترین راه برای اطمینان از این که درخواست حمایت مالی شما در سریع‌ترین زمان ممکن پردازش می‌شود این است که مطمئن شوید اولین بار این درخواست درست انجام شده است.

حامی مالی همسر یا شریک مشترک قانونی

با حمایت از همسر یا شریک زندگی مشترک خود برای اقامت دائم کانادا، خواه آن‌ها با ویزای اسپانسر شیپ کانادا، موقت یا مقیم خارج از کشور در کانادا زندگی کنند، می‌توان از آن ها حمایت کرد. متقاضیانی که در کانادا زندگی می‌کنند نیز ممکن است واجد شرایط مجوز کار آزاد باشند و به زوج‌ها این فرصت را می‌دهد تا برخی از بار مالی خود را کاهش دهند.

مجوز کار آزاد همسر، به افراد تحت حمایت این امکان را می‌دهد تا در زمانی که درخواست حمایت مالی آن‌ها در حال بررسی است، در کانادا کار کنند. از آن جایی که کانادا شراکت‌های معمولی را به رسمیت می‌شناسد، اگر شما و شریک زندگی‌تان ازدواج نکرده‌اید اما حداقل یک سال با هم زندگی کرده‌اید، ممکن است واجد شرایط درخواست حمایت از همسر باشید.

 ویزای اسپانسر شیپ کانادا
ویزای اسپانسر شیپ کانادا

شرایط حمایت از همسرتان در ویزای اسپانسر شیپ کانادا

اگر شهروند یا مقیم دائم کانادا هستید و شرایط زیر را دارید، ممکن است واجد شرایط حمایت از همسر یا شریک زندگی مشترک خود باشید:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشند
  • در کانادا زندگی کنید یا زمانی که همسر یا شریک زندگی شما مقیم دائم کانادا شد، قصد بازگشت به کانادا را دارید.
  • قادر و مایل به تامین نیازهای مالی اولیه همسر یا شریک زندگی خود به مدت سه سال هستید.

اگر متاهل و به دنبال حمایت مالی از همسر خود هستید، افسران مهاجرت انتظار دارند شواهد زیر را مشاهده کنند:

  • پرسشنامه ارزیابی اطلاعات ارتباط و حمایت مالی
  • گواهی ازدواج
  • دعوت نامه و عکس عروسی
  • گواهی تولد یا سوابق فرزندخواندگی برای هر فرزندی که شما و همسرتان با هم دارید
  • اثبات ثبت ازدواج در مراجع دولتی

و حداقل دو مورد از مدارک زیر:

  • اثبات این که شما و همسرتان با هم، هم‌دارایی هستید
  • حساب های بانکی مشترک
  • قبوض آب و برق با نام هر دوی شما
  • کپی شناسنامه‌های صادر شده توسط دولت
  • بیمه ماشین
  • برگه‌های پرداخت یا فرم‌های مالیاتی که نشان می‌دهد شما در یک آدرس زندگی می‌کنید

هزینه ویزای اسپانسر شیپ کانادا

هزینه های پردازش دولتی برای حمایت از همسرتان در کانادا در زیر فهرست شده است. اگر از همسر خود حمایت مالی می‌کنید و آن‌ها فرزندان تحت تکفل دارند، برای هر فرزندی که در برنامه نام برده شده است، 150 دلار اضافی پرداخت می‌شود.

  • هزینه حمایت 75 دلار
  • هزینه پردازش متقاضی اصلی 475 دلار
  • حق اقامت دائم هزینه 500 دلار
  • بیومتریک: 85 دلار
  • مجموع: 1135 دلار

برای حمایت از همسرتان در کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

بر خلاف سایر اشکال حمایت مالی کانادایی، برای حمایت از همسر نیازی به نشان دادن حداقل درآمد ندارید. با این حال، هر زمان که از یکی از اعضای خانواده خود به کانادا حمایت مالی می‌کنید، باید تعهدی را امضا کنید که در آن قول می‌دهید برای نیازهای اساسی یکی از اعضای خانواده تحت حمایت خود، حمایت مالی کنید. طول مدت تعهد بستگی به دسته حمایت دارد. برای اسپانسرشیپ همسر (شامل همسران و شرکای عرفی یا زناشویی)، طول تعهد 3 سال از روزی است که فرد تحت حمایت اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

حمایت های قانونی مشترک

طبق قانون مهاجرت کانادا، روابط معمولی مانند ازدواج‌های متعارف در نظر گرفته می‌شود. برای این که رابطه شما واجد شرایط حمایت از طریق قانون معمول باشد، باید ثابت کنید که به عنوان یک زوج، یک سال یا بیش‌تر در یک رابطه زناشویی با هم زندگی کرد‌ه‌اید.

اگر در یک رابطه معمولی هستید و به دنبال حمایت از شریک زندگی خود هستید، افسران مهاجرت انتظار دارند شواهد زیر را ببینند:

  • پرسشنامه ارزیابی اطلاعات ارتباط و حمایت مالی
  • گواهی تولد یا سوابق فرزندخواندگی برای هر فرزندی که شما و شریک زندگی مشترک‌تان با هم دارید.
  • عکس‌هایی از شما و شریک زندگی مشترک‌تان که نشان می دهد شما در یک رابطه زناشویی هستید.
  • اثبات این که حداقل یک سال با هم زندگی کرده‌اید.
 ویزای اسپانسر شیپ کانادا
ویزای اسپانسر شیپ کانادا

و حداقل دو مورد از مدارک زیر:

  • اسنادی که نشان می‌دهد شما به عنوان شریک مشترک یکدیگر شناخته شده‌اید، مانند مزایای استخدام یا بیمه
  • شواهدی مبنی بر حمایت مالی یا هزینه‌های مشترک بین شما و شریک زندگی‌تان
  • اثبات این که رابطه شما توسط خانواده و دوستان به رسمیت شناخته شده است (نامه‌ها، ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی)

اگر نمی‌توانید تمام اسناد ذکر شده در بالا را ارائه دهید، خلاق باشید. راه‌هایی را پیدا کنید که رابطه شما را نشان دهد و آن‌ها را ارائه دهید. توضیح یا اظهارات سوگند خورده را از خانواده یا دوستان ارائه دهید که می‌تواند وضعیت عادی شما را تأیید کند. تصمیم نهایی در مورد مدارک عادی شما به صلاح‌دید افسر ویزا خواهد بود، اما هر چه مدارک بیش‌تری ارائه دهید، شانس بیش‌تری برای پذیرش دارید.

روابط زناشویی در دریافت ویزای اسپانسر شیپ کانادا

اگر در یک رابطه زناشویی و به دنبال حمایت و دریافت ویزای اسپانسرشیپ کانادا از شریک زندگی خود هستید، افسران مهاجرت انتظار دارند شواهد زیر را ببینند:

  • منزل مشترک
  • حمایت اقتصادی، از جمله ترتیبات مالی مشترک، حساب های بانکی مشترک و غیره.
  • شواهدی که نشان می‌دهد دوستان و خانواده شما تشخیص می‌دهند که شما دو نفر در یک رابطه هستید.

برای هر دو روابط زناشویی و عرفی، هیچ سند قانونی یا زمان خاصی وجود ندارد که تعهد شما را به یکدیگر تثبیت کند. در عوض، افسران مهاجرت انتظار دارند شواهدی از روابط عاطفی و بین فردی قابل توجهی ببینند که نشان می‌دهد شما در یک رابطه جدی و متعهدانه با قصد ماندن در آن رابطه طولانی مدت هستید.

حمایت از همسران خارج از کشور

در صورتی که همسر یا شریک زندگی مشترک شما در خارج از کانادا زندگی می‌کند و شما در حال حاضر با اسپانسر در کانادا زندگی می‌کنید اما قصد ندارید در طول مراحل درخواست در کانادا بمانید، وضعیت کمی دشوار می‌شود. نقطه ضعف استفاده از این جریان این است که تا زمانی که درخواست شما تایید نشده باشد، زندگی با همسرتان ممکن است سخت شود. با این حال، همسر شما می‌تواند برای ویزای اسپانسرشیپ کانادا به صورت موقت برای آمدن به کانادا در حالی که درخواست اسپانسرینگ خارج از کشور او در حال بررسی است، درخواست دهد.

حمایت داخلی همسر

اگر شما با اسپانسر در کانادا زندگی می‌کنید و دارای یک وضعیت مهاجرتی معتبر در کانادا هستید و مایلید برای یک مجوز کار آزاد برای کار در کانادا در حالی که درخواست در حال انجام است، درخواست دهید. اگر همسر یا شریک قانونی شما در کانادا همرا شما است، ممکن است بتوانند، به آن‌ها اجازه دهند تا زمانی که درخواست به طور کامل رسیدگی شود در کانادا بمانند. با این حال، نقطه ضعف این جریان خاص این است که متقاضی باید از سفر به خارج از کانادا تا زمانی که درخواست در حال انجام است، خودداری کند.

دلایلی که درخواست حمایت مالی رد می شود

برای این که واجد شرایط حمایت همسر، از هر نوعی باشید، باید ثابت کنید که رابطه شما مشروع است. عوامل متعددی وجود دارد که توسط افسران مهاجرت، بسته به ماهیت رابطه شما، در نظر گرفته می‌شود. افسران ویزا طیف وسیعی از موارد را در نظر می‌گیرند تا تعیین کنند که آیا رابطه شما واقعی است یا خیر. برخی از مواردی که آن‌ها در نظر خواهند گرفت سنتی‌تر هستند، مانند عکس‌هایی از عروسی شما که اعضا یا خانواده شما را در آن جا نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که مراسم ازدواجی که از طریق اینترنت انجام می‌شود برای دریافت ویزای اسپانسر شیپ کانادا پذیرفته نمی شود.

آیا در صورت ازدواج با یک کانادایی اقامت دائم دریافت می کنم؟

خیر، صرفاً ازدواج با یک کانادایی به طور خودکار به همسر اقامت دائم کانادا نمی‌دهد. هنگامی که ازدواج کردید یا در یک رابطه معمولی هستید، می‌توانید برای حمایت از همسر اقدام کنید. تنها پس از تایید درخواست برای حمایت از همسر، همسر متاهل مقیم دائم کانادا می‌شود.

آیا همسر من می‌تواند در حالی که منتظر تایید است به کانادا بیاید؟

همسر شما می‌تواند در زمانی که شما منتظر تایید هستید به کانادا بیاید، اما برای متقاضیانی که منتظر تصمیم‌گیری در مورد دریافت ویزای اسپانسر شیپ کانادا هستند ویزای خاصی وجود ندارد. برخی از متقاضیان اسپانسرشیپ همسر، در صورتی که درخواستی برای اقامت دائم در حال انجام داشته باشند، ممکن است برای درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا با مشکلاتی مواجه شوند. متقاضیانی که برای ویزای اقامت موقت درخواست می‌کنند باید افسر ویزا را که به پرونده آن‌ها اختصاص داده شده است، راضی کنند که در پایان اعتبار ویزا از آن جا خارج می‌شود.

داشتن درخواست برای اقامت دائم می‌تواند در ذهن افسر ویزا تردید ایجاد کند که متقاضی قصد دارد در پایان ویزای اسپانسر شیپ کانادای خود را ترک کند. به همین دلیل، متقاضیان ممکن است بخواهند برای ویزای موقت درخواست دهند و سپس یک بار با هم در کانادا، تحت رده حمایت داخلی ارسال کنند. سپس همسر تحت حمایت می‌تواند از وضعیت موقت خود در کانادا به یک مجوز کار آزاد تغییر کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمانی که درخواست‌شان در حال بررسی است برای هر کارفرمایی کار کنند.

 ویزای اسپانسر شیپ کانادا
ویزای اسپانسر شیپ کانادا

آیا مصاحبه برای حمایت از همسر در دریافت ویزای اسپانسر شیپ کانادا لازم است؟

مصاحبه‌های مهاجرتی برای موارد حمایت از همسر نادر است و به جای قاعده استثنا هستند. گفته می‌شود، مصاحبه‌های مهاجرتی حمایت از همسر معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که اسنادی برای حمایت از روابط وجود نداشته باشد که اطلاعات متناقض در فرم‌ها در مقابل آن وجود داشته باشد. مدارک، اختلاف سنی و مذهبی، فاصله زمانی کوتاه بین ملاقات با همسر و ازدواج، یا زندگی مشترک نداشتن یا کم. اگرچه تصمیم نهایی برای مصاحبه با یک زوج به صلاحدید افسر ویزا است، اما استفاده از یک وکیل مهاجرتی واجد شرایط می‌توان درخواست شما را به بهترین شکل ممکن آماده کند و هر گونه سوالی را که آن‌ها در مورد اعتبار رابطه شما دارند به حداقل برساند.

آیا می‌توانیم حمایت مالی همسرم را لغو کنیم؟

شما می‌توانید در هر زمانی درخواست حمایت مالی خود را قبل از این که فردی که اسپانسر آن هستید مقیم دائم کانادا شود و ویزای اسپانسر شیپ را دریافت کند، پس بگیرید.

حمایت کودک یا سایر افراد وابسته

برنامه اسپانسرشیپ خانواده با اجازه دادن به شهروندان کانادایی یا مقیم دائمی که والدین کودکی در خارج از کشور هستند برای حمایت مالی از فرزند خود یا سایر وابستگان خود برای دریافت ویزای ویزای اسپانسر شیپ به صورت دائم کمک می‌کند. اگر به کانادا مهاجرت می‌کنید، می‌توانید فرزندان خود را به عنوان وابستگان همراه در درخواست خود برای اقامت دائم بگنجانید. با این حال، اگر تصمیم بگیرید که نام آن‌ها را در درخواست درج نکنید، یا در غیر این صورت قادر به انجام این کار نباشید، ممکن است بعداً بتوانند به شما در کانادا بپیوندند. برنامه حمایت از کودکان کانادا به شهروندان کانادایی و مقیم دائم این امکان را می‌دهد که تا زمانی که ازدواج نکرده باشند و از خود فرزندی نداشته باشند، حمایت مالی از فرزندان بیولوژیکی یا فرزندخوانده زیر 22 سال خود را برای اقامت دائم دریافت کنند.

تعریف کودک وابسته

زمانی که بخواهید شرایط لازم برای حمایت از کودکان را داشته باشید، در درجه اول باید بدانید فرزند تحت تکفل به چی کسی گفته می‌شود. تا زمانی که کودک ازدواج نکرده باشد و دارای سن کم تر از 22 سال باشد، چه فرزند خونی باشد و چه به سرپرستی قبول کرده باشید، به عنوان یک فرد تحت تکفل در نظر گرفته می شود؛ اما اگر شرایط روحی با جسمی مناسبی نداشته باشد به گونه‌ای که نتواند از پس خود بر بیاید، فرد وابسته نامیده می‌شود.

الزامات حمایت از کودکان وابسته

زمانی که برنامه‌های حمایتی خانواده برای ویزای اسپانسرشیپ کانادا مطرح می‌شود، یکسری شرایطی در نظر گرفته می‌شود که هم فردی که تحت حمایت قرار می‌گیرد و هم شخصی که حمایت می‌کند، باید رعایت کنند؛ به طور مثال، فرزندی که قصد دارد تحت حمایت والدین قرار گیرد باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • سن فرد حداقل باید 18 سال باشد
  • دارای جرم قانونی نباشد
  • دارای ویزای اسپانسر شیپ کانادا به صورت دائم باشد یا در کانادا زندگی کند.
  • همچنین، والدین باید اثبات کنند که این فرد، فرزند آن‌ها است و یا او را به فرزند خواندگی پذیرفته‌اند.

حمایت از یک کودک وابسته در کبک

اگر شخصی که قصد حمایت از اعضای خانواده خود را دارد در استان کبک زندگی می‌کند، باید بتواند از نظر مالی اعضای خانواده را حمایت کند و این موضوع را برای دولت کانادا اثبات کند. زمانی که کودک تحت حمایت، کم تر از 16 سال داشته باشد، فرد حمایت کننده باید تعهد بدهد که 10 سال و یا تا سن 28 سالگی کودک از او از نظر مالی حمایت کند؛ اما اگر کودک تحت حمایت بیش تر از 16 سال داشته باشد، فرد حمایت کننده باید 3 سال یا تا سن 25 سالگی از کودک حمایت مالی کند.

حامی مالی کودک وابسته حداقل درآمد ضروری

کسانی که با ویزای اسپانسرشیپ کانادا دارای اقامت دائم هستند و یا شهروند کانادا به حساب می‌آیند و دارای فرزندی برای حمایت هستند، نیازی به دریافت MNI یا حداقل درآمد ضروری نیستند. اما این قانون زمانی اجرا می‌شود که فرزند تحت حمایت، خود فرزندی نداشته باشد، اگر فرزند تحت حمایت، خود فرزندی داشته باشد، فرد حامی باید حداقل درآمد ضروری را برای تمامی اعضای خانواده فراهم کند.

حمایت والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ (PGP)

برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (PGP) یک برنامه مهاجرتی منحصربه‌فرد است که به شهروندان کانادایی و ساکنان دائم اجازه می‌دهد تا از والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود برای اقامت دائم کانادا حمایت کنند.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا
ویزای اسپانسرشیپ کانادا

حداقل درآمد ضروری (MNI)

برخی از برنامه‌های حمایت مالی خانواده مستلزم آن است که اسپانسر حداقل سطح درآمدی را برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود، از جمله اعضای خانواده که درخواست حمایت مالی می‌کنند، داشته باشد. برای ارزیابی توانایی آن‌ها در حمایت مالی از اعضای خانواده، IRCC از حداقل درآمد ضروری (MNI) استفاده می‌کنند.

بسته به برنامه‌ای که تحت آن درخواست می‌کنند و جایی که در کانادا زندگی می‌کنند، یک شهروند یا مقیم دائم تنها در صورتی می‌تواند واجد شرایط حمایت از یک یا چند عضو خانواده در کانادا باشد که حداقل درآمد ضروری (MNI) برای واحد خانواده خود را داشته باشد.

در صورت درخواست برای برنامه حمایت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ، حامی باید ثابت کند که برای سه سال متوالی از حد درآمد پایین فراتر رفته است؛ همچنین تعهدی را امضا کند که قول می‌دهد تمام کمک‌های اجتماعی دریافتی توسط اعضای خانواده‌شان را بازپرداخت کند. حداقل درآمد ضروری فدرال برای حمایت مالی حامیانی که در هر نقطه‌ای از کانادا به جز استان کبک زندگی می‌کنند باید بسته به اندازه خانواده خود حداقل شرایط درآمد را داشته باشند یا از آن فراتر روند.

حداقل درآمد ضروری (MNI)

MNI سالانه به‌روز می‌شود و برای همه برنامه‌های حمایت مالی مربوطه برای حامیانی که در کانادا اما خارج از استان کبک با ویزای اسپانسر شیپ کانادا زندگی می‌کنند اعمال می‌شود. حامیان مالی باید اعلامیه ارزیابی خود را از آژانس درآمد کانادا ارائه دهند تا ثابت کنند حداقل درآمد دارند.

حداقل درآمد ضروری کبک برای حمایت مالی

حداقل استاندارد درآمد در کبک با همتای فدرال آن متفاوت است؛ زیرا متقاضیان باید درآمد پایه مورد نیاز برای نیازهای اساسی خانواده خود حامی و همچنین نیازهای فرد حمایت شده و اعضای خانواده آن‌ها را محاسبه کنند.

سوالات متداول دریافت ویزای اسپانسر شیپ کانادا

چه کسی می‌تواند والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را تحت PGP حمایت کند؟

برای حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود تحت PGP، باید:

  • شهروند کانادایی، مقیم دائم کانادا و زندگی در کانادا
  • دعوت‌نامه‌ای برای درخواست دریافت کرده‌اند.
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • درآمد کافی برای رفع نیازهای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود برای حمایت مالی داشته باشید و تمام الزامات دیگر تحت قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان و مقررات حفاظت از مهاجرت و پناهندگان را برآورده کنید.

اگر از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگم تحت PGP حمایت مالی کنم، چه تعهداتی دارم؟

کسانی که مایل به حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود تحت PGP هستند، باید تعهدی را با IRCC امضا کنند. برای حامیان مالی مقیم خارج از استان کبک، این تعهد شما را متعهد می‌کند که از زمانی که اقامت دائم کانادا می‌شوند به مدت 20 سال از اعضای خانواده تحت حمایت خود، حمایت مالی کنید. علاوه‌بر این، شما باید هرگونه کمک اجتماعی استانی را که عضو خانواده تحت حمایت شما در طول دوره 20 ساله دریافت می‌کند، بازپرداخت کنید. این تعهد همچنین از شما می‌خواهد که نیازهای اساسی اعضای خانواده تحت حمایت خود، از جمله غذا، خدمات پوشاک و غیره را تامین کنید. برای حامیان مالی ساکن در استان کبک، این تعهد به مدت 10 سال از تاریخی است که اعضای خانواده تحت حمایت شما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

برای حمایت از والدین و پدربزرگ و مادربزرگم تحت PGP چه مقدار درآمد باید نشان دهم؟

همه حامیان مالی باید پول کافی برای حمایت از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود در کانادا داشته باشند. در صورت دعوت به درخواست برای ویزای اسپانسر شیپ کانادا، اسپانسر باید نشان دهد که شرط درآمد را برای 3 سال مالیاتی گذشته برآورده کرده است. اگر همسر یا شریک قانونی شما به عنوان یک امضاکننده در برنامه عمل می‌کند، می‌توانید از درآمد آن‌ها از 3 سال مالیاتی گذشته برای رسیدن به حداقل درآمد استفاده کنید. برای ارسال‌های سال 2021، IRCC درآمد سال های مالیاتی 2020، 2019 و 2018 را ارزیابی خواهد کرد. مجموع درآمدی که باید نشان دهید به اندازه خانواده شما، تعداد افرادی که تحت PGP حمایت مالی می‌کنید و این که آیا در کبک زندگی می‌کنید بستگی دارد. حداقل درآمد مورد نیاز را می‌توان در این جا یافت.

کووید 19 بر درآمد من تأثیر گذاشت، آیا هنوز واجد شرایط حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگم تحت PGP هستم؟

در پاسخ به COVID 19، IRCC حداقل درآمد مورد نیاز برای سال مالیاتی 2020 را کاهش داده است. علاوه بر این، حامیان مالی می‌توانند مزایای زیر را در کل درآمد خود لحاظ کنند:

  • مزایای بیمه کار منظم
  • سایر مزایای موقت مرتبط با COVID-19
ویزای اسپانسرشیپ کانادا
ویزای اسپانسرشیپ کاناداجرت به کانادا
آیا باید در کل پردازش درخواست PGP نیاز مالی را برآورده کنیم؟

برای دریافت درخواست سال 2021، درآمد سال های 2020، 2019 و 2018 شما ارزیابی می‌شود تا مطمئن شوند که به حداقل درآمد رسیده‌اید. IRCC در مورد این که آیا آن‌ها قبل از نهایی شدن درخواست، مدرک به روز درآمد را درخواست خواهند کرد، اظهار نظر نکرده‌اند.

آیا همسر یا شریک قانونی من می‌تواند از درخواست حمایت مالی PGP من پشتیبانی کند؟

بله، همسر یا شریک قانونی شما می‌تواند به عنوان یک امضاکننده در برنامه PGP برای ویزای اسپانسر شیپ کانادا شما عمل کند. اگر همسر یا شریک زندگی مشترک شما به عنوان یکی از امضا کنندگان درخواست شما عمل می‌کند، می‌توانید از درآمد آن‌ها برای برآورده کردن حداقل درآمد استفاده کنید. همسر یا شریک زندگی مشترک شما نیز باید تعهدی را برای حمایت مالی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌تان امضا کنند.

اگر در حال حاضر خارج از کانادا هستم، آیا می‌توانم از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگم تحت PGP حمایت کنم؟

برای حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود تحت PGP، اسپانسر باید در کانادا اقامت داشته باشد. این بدان معنا است که آدرس اصلی اقامت شما باید در زمان ارسال درخواست در کانادا باشد تا زمانی که در مورد درخواست تصمیم‌گیری شود.

چگونه می توانم یک دعوت نامه برای درخواست تحت PGP دریافت کنم؟

برای دریافت دعوت نامه برای درخواست، حامی ابتدا باید فرم علاقه به حامی مالی را به پورتال IRCC PGP ارسال کند. پورتال PGP به طور دوره‌ای در طول سال علاقه‌های جدیدی را برای حمایت از فرم‌ها می‌پذیرد. پورتال PGP در حال حاضر بسته است.

علاقه مندی به فرم های حمایت مالی از پورتال PGP چگونه است؟

فرم‌های علاقه به حامیان مالی به صورت تصادفی از پورتال PGP انتخاب می‌شوند. در صورت انتخاب، متقاضی ایمیلی با شماره تایید دریافت خواهد کرد. این شماره تأیید باید هنگام ارسال درخواست کامل برای حمایت از والدین یا پدربزرگ شما در ویزای اسپانسر شیپ کانادا ذکر شود.

برای ارائه فرم علاقه به حامی مالی به PGP چه مدارکی نیاز دارم؟

هنگام ارسال فرم علاقه به حامی مالی به پورتال PGP، نیازی به ارائه هیچ مدرکی ندارید. درعوض، باید اطلاعاتی ارائه دهید تا نشان دهد شرایط واجد شرایط بودن برنامه PGP را دارید. این شامل اطلاعاتی در مورد شما به عنوان حامی، خانواده و والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی است که می‌خواهید حمایت مالی کنید. همچنین باید آمادگی داشته باشید که درآمد خود را برای 3 سال مالیاتی گذشته اعلام کنید.

برای ارائه درخواست اقامت دائم تحت PGP به چه مدرکی نیاز دارم؟

اگر دعوت‌نامه‌ای برای درخواست PGP و اخذ ویزای اسپانسر شیپ کانادا دریافت کرده‌اید، باید درخواستی را برای حمایت از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود ارسال کنید. به عنوان بخشی از این برنامه، می‌توانید انتظار داشته باشید موارد زیر را ارسال کنید:

  • فرم های درخواست تکمیل شده
  • اثبات وضعیت در کانادا
  • اثبات حضور فیزیکی در کانادا
  • اسناد وضعیت مدنی
  • گواهی نامه‌های پلیس از همه کشورهایی که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما به مدت شش ماه یا بیش‌تر از سن 18 سالگی در آن‌ها زندگی کرده‌اند.
  • گواهی پزشکی برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شما
  • گواهی پرداخت هزینه‌های دولتی قابل اعمال
  • عکس دیجیتال

چگونه درخواستی را به PGP ارسال کنم؟

همه درخواست‌ها باید به صورت آنلاین از طریق پورتال جدید درخواست اقامت دائم IRCC ارسال شوند. فقط کسانی که از ناتوانی رنج می‌برند که مانع از درخواست آنلاین آن ها می‌شود، می‌توانند برای ارائه درخواست مبتنی بر کاغذ معافیت درخواست کنند. این معافیت از طریق ایمیل درخواست می‌شود و باید در اسرع وقت پس از دریافت دعوت‌نامه برای درخواست انجام شود.

پس از دریافت دعوتنامه برای درخواست تحت PGP چه مدت باید درخواست ارسال کنم؟

یک درخواست کامل حمایت مالی PGP باید ظرف 60 روز پس از دریافت دعوت‌نامه برای درخواست ارسال شود. مهلت ارسال در دعوت‌نامه درخواستی که از IRCC دریافت کرده‌اید نشان داده می‌شود.

آیا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ من برای حمایت مالی تحت PGP نیاز به پیشنهاد شغلی دارند؟

خیر، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما برای حمایت مالی و دریافت ویزای اسپانسر شیپ کانادا نیازی به پیشنهاد کاری ندارند. به همین ترتیب، آن‌ها پس از اخذ اقامت دائم از طریق PGP هیچ تعهدی برای کار در کانادا ندارند.

آیا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ من باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند؟

خیر، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما نیازی به داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی نیستند.

آیا می توانم برادران و خواهرانم را در برنامه PGP قرار دهم؟

شما می‌توانید برادران و خواهران واجد شرایط را در برنامه PGP قرار دهید. برای واجد شرایط بودن، برادران و خواهران شما باید در زمان ارسال درخواست کم تر از 22 سال سن داشته باشند یا به دلیل شرایط روحی یا جسمی به والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما وابسته باشند.

آیا می‌توانم تحت عنوان PGP از خانواده همسرم حمایت کنم؟

نه، شما نمی‌توانید خانواده همسر خود را تحت PGP حمایت کنید. با این حال، تا زمانی که همسرتان معیارهای واجد شرایط بودن به عنوان حامی را داشته باشد، می‌توانید به عنوان یک امضاکننده در درخواست حمایت مالی PGP همسرتان عمل کنید.

آیا شرایطی وجود دارد که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ من برای حمایت تحت PGP باید رعایت کنند؟

برای حمایت، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ باید از طریق خون یا فرزندخواندگی با اسپانسر نسبت فامیلی داشته باشند. علاوه‌بر این، آن‌ها باید معاینه پزشکی را پشت سر بگذارند، از نظر کیفری قابل پذیرش باشند و بیومتریک ارائه دهند.

والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ من یک بیماری جدی دارند، آیا هنوز می توانم آن ها را حمایت کنم؟

برای واجد شرایط بودن برای حمایت مالی، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرند تا نشان دهند که هیچ مشکل پزشکی ندارند که می تواند آن‌ها را از نظر پزشکی غیرقابل قبول کند.

آیا محدودیتی برای تعداد درخواست های پذیرفته شده تحت PGP وجود دارد؟

بله، محدودیتی برای تعداد درخواست‌های پذیرفته شده تحت PGP وجود دارد. این محدودیت در تعداد دعوت نامه‌هایی که برای درخواست صادر می‌شود دیده می‌شود. برای سال 2021، IRCC اعلام کرده است که حداکثر 30000 درخواست تحت PGP را می‌پذیرد.

چه مدت طول می کشد تا درخواست PGP من پردازش شود؟

زمان‌های پردازش تخمینی فعلی طبق IRCC برای برنامه‌های PGP بین 20 تا 24 ماه است.

چه زمانی IRCC حامیان PGP بیش تری را برای درخواست دعوت خواهد کرد؟

IRCC دارای سهمیه 30,000 درخواست PGP برای سال 2021 است. تا به امروز، همه دعوت‌نامه‌های PGP بین 23 سپتامبر 2021 و 7 اکتبر 2021 صادر شده است. IRCC هنوز اطلاعاتی در مورد دوره پذیرش 2022 منتشر نکرده است.

آیا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ من می‌توانند در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست PGP خود هستند به کانادا سفر کنند؟

بله، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شما می‌توانند در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست PGP خود هستند به کانادا سفر کنند. برنامه سوپر ویزا IRCC به گونه‌ای طراحی شده است که به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های واجد شرایط اجازه می‌دهد تا حداکثر 2 سال به طور هم‌زمان از کانادا بازدید کنند.