جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی (Job Offer) چیست؟ هزینه، مدارک و شرایط دریافت

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟ یافتن شغل در کانادا برای بسیاری از افراد در سراسر جهان رویا است. بسیاری از مردم به دلیل مزایایی که این کشور برای مهاجران ارائه می‌دهد، آن را انتخاب می‌کنند. علاوه‌بر این، شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به نفع افراد است و سازمان‌های دولتی و خصوصی، مجموعه‌ای از منابع فوق‌العاده را برای کمک به کارگران و کارفرمایان ایجاد کرده‌اند.

در حال حاضر چندین هزار مهاجر از سراسر جهان به کانادا مهاجرت می‌کنند تا از کیفیت زندگی و مشاغل پردرآمدی که این کشور ارائه می‌دهد، استفاده کنند. بسیاری از افراد می‌توانند از طریق دعوت به درخواست برای اکسپرس انتری یا PNP و یا از طریق چندین برنامه دیگر به این رویای مهاجرت به کانادا جامه عمل بپوشانند.

فهرست مطالب

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

آیا بهترین زمان برای درخواست پیشنهاد شغلی به عنوان کارگر ماهر است؟ کانادا باید در سال‌های آینده نیروی کار ماهر خود را افزایش دهد، زیرا بخش عظیمی از نیروی کار ماهر آن در چند سال آینده بازنشسته خواهند شد. اما به دلیل رشد کم جمعیت، فارغ‌التحصیلان و افراد ماهر کافی برای جایگزینی آن‌ها تولید نکرده است.  این دلیلی است که کانادا باید از طریق برنامه کارگران ماهر خود، مانند سیستم فدرال اکسپرس انتری، برنامه‌های نامزد استانی و غیره، متخصصان را از کشورهای خارج از کشور استخدام کند.

پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا نیز در چند سال گذشته قوانین مهاجرت و الزامات فرآیند خود را کاهش داده‌اند تا  کارگران ماهر خارجی به راحتی بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. طبق برنامه مهاجرتی چند ساله کانادا، دولت در سه سال آینده بیش از 1 میلیون نفر را به عنوان اقامت دائم می پذیرد. از این رو، اگر به عنوان یک کارگر ماهر نگران استخدام در کانادا  هستید، زمان عالی برای درخواست ویزای اقامت دائم (PR) به عنوان اولین قدم است.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

آیا جاب آفر از نظر قانونی الزام آور است؟

نامه با جاب آفر  که به انگلیسی Job offer  نامیده می‌شود،  نامه‌ای است که در آن کارفرما از آمادگی برای استخدام نامزد اطلاع می‌دهد.  ارسال یک جاب آفر رسمی از نظر روانی هر دو طرف را منضبط می‌کند،  کارفرما به وضوح قصد خود را برای استخدام یک نامزد در شرایط پیشنهادی بیان می‌کند و نامزد باید تصمیم بگیرد که آیا آماده پذیرش شغل پیشنهادی است یا این که آیا قصد دارد منتظر وضعیت بهتری باشد.

چه چیزی باید در یک جاب آفر گنجانده شود؟

در یک جاب آفر، نام موقعیت شغلی،  حقوق،  تاریخ، زمان تقریبی امضای قرارداد کار، تاریخی که از آن باید شروع به کار کنید مشخص شده است.  لیستی از مسئولیت‌های شغلی اساسی ارائه شده است، یک بسته جبرانی و پاداش‌های احتمالی شرح داده شده است. همچنین در Job Offer مدت دوره آزمایشی مشخص شده است. در جاب آفر ممکن است حاوی یادداشتی در مورد محرمانه بودن اطلاعات ارائه شده باشد.

چگونه به عنوان یک تازه وارد در کانادا کار پیدا کنیم؟

با جاب آفر از سوی یک کارفرما در کانادا،  می‌توانید شانس خود را برای دریافت دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم به طرز چشمگیری افزایش دهید. اگرچه این یک الزام اجباری نیست، متقاضیان دارای جاب آفر می‌توانند امتیاز CRS اضافی را تحت سیستم اکسپرس اینتری دریافت کنند.  اخیراً در ژوئن 2021،  اقتصاد کانادا بیش از یک میلیون شغل ایجاد کرده است.  اگرچه یافتن شغل در کانادا به عنوان یک تازه‌وارد آسان نیست، اما امکان‌پذیر است!   بهترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا بدون جاب آفر، درخواست در سیستم فدرال اکسپرس اینتری یا برنامه مهاجرت نامزد استانی (PNP) است.

انواع جاب آفر کانادا و پشینهاد های شغلی کانادا

کارگران خارجی چندین راه برای دسترسی به پیشنهادهای شغلی کانادا دارند.  ابتدا، می‌توان مستقیماً از طریق پلتفرم‌ها یا مخاطبین آنلاین برای هر شرکت مستقر در کانادا درخواست داد.  دوم، پورتال‌های شغلی انتخاب گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را ارائه می‌دهند. دسترسی به برخی از آن‌ها رایگان است و برای برخی دیگر شما باید هزینه‌ای پرداخت کنید.  از سوی دیگر،  خدمات مهاجرت،  پناهندگی و شهروندی کانادا برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها،  برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) است.

PNP  ها به استان‌ها و مناطق اجازه می‌دهند تا مهارت‌های شغلی خاصی را بر اساس نیاز خود درخواست کنند. با این حال، با گسترش آگهی‌های شغلی، کلاهبرداری‌ها و آگهی‌های شغلی ساختگی نیز ظاهر شده‌اند و متقاضیان باید قبل از شروع سفر خود آگاه و هوشیار باشند تا متوجه آن‌ها شوند. از این نظر، دولت کانادا نیز منابعی برای کمک به آن‌ها دارد.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

سیستم اکسپرس اینتری چیست؟

سیستم فدرال اکسپرس انتری دولت کانادا یک سیستم آنلاین مبتنی بر امتیاز است که از متقاضیان می‌خواهد مشخصات خود را ثبت کنند و متعاقباً بر اساس فاکتورهای کلیدی انتخاب مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی، امتیاز را به آن ها اختصاص می‌دهد.  یک کارگر ماهر باید حداقل 67 امتیاز را تحت دسته کارگر ماهر فدرال (FSW) سیستم EE کسب کند تا واجد شرایط شود و در فهرست داوطلبان اکسپرس اینتری جایی پیدا کند.

IRCC  ( اداره مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا) قرعه‌کشی‌های دوره‌ای را برای انتخاب متقاضیانی با بهترین امتیاز، معروف به امتیاز CRS از اکسپرس اینتری راه‌اندازی می‌کند. دعوت شدگان باید درخواست و مدارک مربوط به روابط عمومی کانادا را ظرف 60 روز ارسال کنند.  به طور مشابه، برنامه‌های مهاجرت استانی نامزد (PNPs) نیز مسیر روابط عمومی را به متقاضیان با الزامات فرآیند نسبتاً آرام ارائه می‌دهد.

در اکسپرس اینتری، چه پیشنهادات استخدامی برای امتیاز CRS واجد شرایط هستند؟

در نمایه اکسپرس انتری شما، همه پیشنهادات شغلی امتیاز CRS را به شما نمی‌دهند.  برای دریافت امتیاز، پیشنهاد استخدام شما باید در اکسپرس اینتری معتبر ارزیابی شود.  جاب آفر کانادا باید برای موقعیتی باشد که طبق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، برای این که در اکسپرس اینتری معتبر تلقی شود که :

  • تمام وقت و غیر فصلی باشد
  • حداقل برای یک سال
  • ارزیابی تأثیر بازار کار سازنده (LMIA) یا معافیت از یک ارزیابی

فرض کنید برای یک جاب آفر از طریق Express Entry امتیاز می‎‌گیرید.  در این صورت، باید یک کپی از جاب آفر رسمی ارائه دهید که موقعیت، مسئولیت‌ها، درآمد و شرایط کاری شما را شرح می‌دهد. شما همچنین باید مدارک معافیت LMIA یا تایید آن را ارائه دهید.

چند امتیاز CRS برای پیشنهاد شغلی اکسپرس اینتری کسب می‌کنید؟

مقدار امتیاز CRS که برای یک جاب آفر کانادایی در اکسپرس انتری کسب می‌کنید، توسط کد NOC شغل پیشنهادی تعیین می‌شود.  بسته به سطح مهارت شغل خود، ممکن است 50 یا 200 امتیاز کسب کنید، اما فقط مشاغل مدیریتی بالاتر حداکثر 200 امتیاز را کسب می‌کنند.

  • پیشنهادهای شغلی با کدهای NOC که با 00 شروع می‌شوند، 200 امتیاز دارند.
  • همه پیشنهادات شغلی دیگر در سطوح مهارت 0، A یا B،   50 امتیاز دریافت می‌کنند.

چگونه یک جاب آفر در کانادا برای اکسپرس اینتری دریافت کنیم؟

جاب آفر در کانادا ممکن است به روش‌های مختلفی پیدا شود.  با این حال، قبل از شروع جست‌وجوی کار، مطمئن شوید که برای رویه درخواست شغل کانادا آماده هستید.  این اقدامات آسان را دنبال کنید تا خود را آماده کنید و شانس خود را برای دریافت جاب آفر در کانادا افزایش دهید:

  • ابتدا رزومه خود را بر اساس استانداردهای کانادا فرمت کنید.

کارفرمایان در کانادا می‌خواهند رزومه‌ها به روشی دقیق فرمت شوند.  این احتمال وجود دارد که قالب با آنچه در کشور بومی خود به آن عادت کرده‌اید متفاوت باشد. برای اطمینان از این که رزومه خود را به درستی قالب‌بندی کرده‌اید،  با مشاوره در مورد نحوه ایجاد رزومه کانادایی مشورت کنید.

  • در مرحله بعد، نامه‌ای بنویسید که کارفرمایان کانادایی می‌خواهند.

در کانادا، اکثر مشاغل از جویندگان کار می‌خواهند که همراه با اولین درخواست خود،  یک نامه پوششی ارائه دهند. اگر نامه پوششی اضافه نکنید یا دستورالعمل‌ها را رعایت نکنید، ممکن است ضرر کنید.

  • پس از آن، مطمئن شوید که بیش‌ترین بهره را از لینکدین می‌برید.

بسیاری از شرکت ها از LinkedIn(یک پلت فرم شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای) برای پر کردن موقعیت‌های خالی استفاده می‌کنند.

  • اکنون برای مشاغلی که مناسب شما هستند درخواست دهید.

وقت بگذارید و به دنبال شغلی باشید که با شرایط شما مطابقت داشته باشد و یک درخواست قانع‌کننده بنویسید. پس از ایجاد یک نمایه اکسپرس انتری قابل قبول، یک کد اعتبار سنجی جستجوگر کار دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد پروفایل خود را در بانک کار کانادا ثبت کنید. تابلوهای شغلی و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی  مانند Indeed،  LinkedIn  وZiprecruiter  برای بازاریابی مشاغل متعدد کانادایی استفاده می‌شوند.

هنگام جست‌وجوی شغل در کانادا، مراقب کلاهبرداری‌ها باشید. چندین مورد از فریب مهاجران خوش‌بین توسط شرکت‌های جعلی که فرصت‌های شغلی کاذب را در کانادا ارائه می‌دهند، وجود داشته است. یک شرکت واقعی هرگز هزینه‌ای را برای پیشنهاد کار از شما دریافت نمی‌کند و نمی‌توانید به طور قانونی ملزم به پرداخت هزینه‌های مهاجرت مربوط به جاب آفر خود باشید. اگر در مورد اعتبار جاب آفر شک دارید، لطفاً از یک متخصص مهاجرت مشاوره بگیرید.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا

چگونه یک جاب آفر واقعی در کانادا دریافت کنیم؟

اکثر استان‌های کانادا دارای هیئت‌های شغلی برای مهاجرانی که به دنبال فرصت‌های شغلی هستند؛ در این جا،  ما بانک کار کانادا را توصیه می‌کنیم.

بانک کار کانادا برای کارگران خارجی

این یک پورتال شغلی آنلاین برای کمک به کانادایی‌ها و خارجی‌ها برای یافتن شغل مناسب و کمک به کارفرمایان برای یافتن نامزد مناسب است. در ابتدا شهروندان و ساکنان کانادا در اولویت درخواست از طریق این پورتال هستند.  اما پس از گذشت چندین روز از انتشار یک جاب آفر، کارگران خارجی نیز وارد رقابت می‌شوند. علاوه‌بر این، کارفرمایان می‌توانند از این پلتفرم برای ارسال فرصت‌های شغلی به منظور یافتن متقاضیان خارجی که مطابق با برنامه کارگر خارجی موقت هستند، استفاده کنند.

انواع پیشنهاد شغلی برای برنامه نامزدهای استانی در کانادا

PNP یک برنامه استخدام است که به دنبال جذب داوطلبانی با مهارت، آموزش یا تجربه در زمینه‌های خاص است.  علاوه‌بر این،  متقاضیان باید مایل به زندگی در استانی باشند که در آن موقعیت مستقر است و همچنین امکان اقامت دائم کانادا را دارند.

شما می‌توانید برای PNP به دو روش مختلف درخواست دهید، به شرح زیر:

فرآیند ورود سریع

برای درخواست با این سیستم،  با ایجاد یک نمایه اکسپرس انتری برای نشان دادن علاقه خود به یک استان یا منطقه خاص شروع می‌کنید.  سپس آن‌ها می‌توانند “اعلان علاقه” را برای شما ارسال کنند.  این اعلان به شما امکان می‌دهد برای جریان اکسپرس اینتری درخواست دهید.  در صورت انتخاب شدن، استان یا منطقه شما را منصوب می‌کنند و می‌توانید پیشنهاد را بپذیرید یا رد کنید.  همچنین می‌توانید با تماس با استان یا منطقه و سپس ایجاد نمایه اکسپرس انتری هنگام دریافت  برنامه نامزدی، فرآیند را شروع کنید.

فرآیند کاغذی

در برخی موارد، فرآیند آنلاین در دسترس نیست و فقط روی کاغذ قابل انجام است.  در چنین مواردی شما از سیستم غیر اکسپرس استفاده می‌کنید؛ پس از دریافت وقت از طریق خدمات مهاجرت، پناهندگی و شهروندی اقدام می‌کنید. قبل از شروع فرآیند درخواست، سخت‌ترین تصمیم این است که استان یا منطقه‌ای را انتخاب کنید که در آن درخواست دهید.  بسیاری از افراد در مناطق مختلف درخواست می‌دهند،  اما برخی دیگر فقط می‌توانند در یک منطقه یا استان درخواست دهند.  اگرچه ممکن است بخواهید برای مکانی با فرصت‌های شغلی بیشتر درخواست دهید، این تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید. برخی از استان‌ها ممکن است فرصت‌های شغلی زیادی داشته باشند اما به مهارت‌های شغلی خاصی محدود می‌شوند.

بنابراین، اگر مهارت‌های شما با شرایط آن‌ها مطابقت ندارد،  باید به منطقه یا استان دیگری درخواست دهید.  به همین دلیل است که خدمات مهاجرت بر اهمیت آمادگی برای نقل مکان به جایی که کار در آن واقع شده است تأکید می‌کند.

استان هایی با مشاغل نامزد استانی در کانادا

در حال حاضر،  یازده استان و منطقه در کانادا PCP را ارائه می‌دهند. با این حال،  استان کبک آن را ارائه نمی‌دهد اما برنامه های جداگانه خود را دارد.  این فهرست شامل آلبرتا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، انتاریو، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا،  جزیره پرنس ادوارد،  ساسکاچوان،  یوکان،  مناطق شمال غربی و نوناووت است.

کارفرمایان کانادایی کارگران خارجی را استخدام می‌کنند

در کانادا،  زمانی که کارفرمایان می‌خواهند کارگران مهاجر را استخدام کنند،  باید قوانین خاصی را رعایت کنند به همین دلیل،  دولت رفتار منصفانه با کارفرمایان و کارمندان را تضمین می‌کند.  علاوه‌بر این، دولت طیف گسترده‌ای از منابع را برای کمک به ارزیابی مهارت‌ها،  اسناد و سایر مواردی که برای موفقیت نیاز دارند، ارائه می دهد.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

چگونه می‌توان صحت نامه جاب آفر از کانادا را تأیید یا ردکرد؟

در حال حاضر،  اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) سازمان‌های شناخته شده‌ای‌اند که مسئول تعیین این که آیا شغلی که توسط یک کارفرما یا تجارت کانادایی به یک شهروند خارجی پیشنهاد می‌شود، واقعی است یا خیر هستند.  در بسیاری از موارد، IRCC  یا ESDC با تأیید حقوق و شرایط کاری پیوست شده به شغل و همچنین اطلاعات تماس کارفرما،  صحت یا عدم واقعی بودن جاب آفر کارفرما را تأیید می‌کنند.  راه دیگر تأیید آن از طریق گواهینامه آکادمی کانادا (ICS) است. ICS  همه پیشنهادات شغلی مختلف و همچنین اطلاعات تماس کارفرما را گرد هم

می‌آورد و از صحت کار اطمینان می‌دهد.  در حال حاضر 2 نهاد دولتی وظیفه تشخیص صحت یک جاب آفر را بر عهده دارند.  اول، IRCC  است که مخفف اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا است و دوم ESDC است که به نام Employment and Social Development Canada  است.  دولت کانادا منابع و مؤسسات بسیاری در اختیار کارگران و کارفرمایان قرار داده است تا به آن‌ها در رفع نیازهای‌شان کمک کند.  برخی از آن‌ها محلی هستند و توسط هر استان و منطقه مدیریت می‌شوند و سایرین در سطح ملی به شرح زیر هستند:

اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC)

این بخش برنامه‌های اجتماعی را توسعه، مدیریت و ارائه می‌کند که به بهبود زندگی کانادایی‌ها کمک می‌کند. این اداره  از چندین برنامه استفاده می‌کند که تمام مراحل زندگی شهروندان  از جمله کودکی، جوانی و سالمندی را پوشش می‌دهد.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)

این بخش به مهاجران و پناهندگان کمک می‌کند تا به کانادا برسند. علاوه‌بر این، کلیه فرآیندهای مربوط به تابعیت از جمله صدور گذرنامه و اسناد مسافرتی را بر عهده دارد. IRCC  و ESDC با تأیید این که نامه حاوی تمام الزامات ذکر شده در بالا در مورد حقوق، شرح شغل و شرایط عمومی کار است،  شروع می‌کنند.

LMIA  کانادا چیست؟

ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) فایلی است که توسط یک شرکت کانادایی دریافت شده است که به دنبال پر کردن یک موقعیت خالی با یک فرد خارجی است.  LMIA فقط می‌تواند توسط یک کارفرمای کانادایی درخواست شود و کارگران خارجی نمی‌توانند به تنهایی درخواست دهند.  ارزیابی تأثیر بازار کار تعیین می‌کند که آیا جذب استعدادهای خارجی تأثیر مثبت یا منفی بر بازار کار کانادا خواهد داشت.  برای درخواست، شرکت های کانادایی باید اطلاعاتی در مورد شرکت خود،  موقعیتی که به دنبال استخدام با یک کارگر خارجی هستند و مدرکی مبنی بر این که سعی کرده‌اند این پست را با یک شهروند یا مقیم کانادا پر کنند، ارائه دهند.

اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا LMIA دریافت می‌کند. ESDC   همه LMIA های ارسال شده را برای تعیین مثبت یا منفی بودن آن‌ها تجزیه‌وتحلیل می‌کند. یک LMIA خوب، نشان می‌دهد که به کارگیری یک کارگر خارجی برای نیروی کار کانادایی مفید است،  در حالی که LMIA منفی، نشان می‌دهد که تأثیر منفی خواهد داشت. برای اعتبار دادن به یک جاب آفر در برابر نمایه اکسپرس اینتری و امتیاز CRS شما،  باید با LMIA مثبت همراه باشد.  تنها استثناء این مقررات مشاغلی هستند که از LMIA مستثنی هستند.

AIPP چیست؟

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک کانادا (AIPP) از زمان معرفی آن در سال 2017 با گام های بلندی رو به رشد بوده است و به سرعت به گزینه‌ای امیدوارکننده برای علاقه‌مندان به مهاجرت به کانادا تبدیل شده است.  تحت AIPP، کارگران ماهر را می‌توان نامزد کرد و به سرعت از طریق فرآیند مهاجرت به استانی در منطقه اقیانوس اطلس کانادا: نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک ردیابی کرد.

AIPP  به متقاضیان مهاجر با جاب آفر اجازه می‌دهد تا برای اقامت دائم کانادا در حین کار در منطقه اقیانوس اطلس درخواست دهند.  این برنامه تاکنون بسیار موفق بوده است.  از زمان معرفی، استان‌های آتلانتیک به طور فزاینده‌ای توانسته‌اند سهمیه‌های مهاجرتی AIPP را پر کنند. رشد این برنامه وزیر مهاجرت کانادا را وادار کرد تا افزایش سهمیه خود را در تابستان 2018 اعلام کند و میزان جذب AIPP را از 2000 به 2500 افزایش دهد.

آیا شما واجد شرایط هستید؟

برای این که یک کارگر ماهر واجد شرایط AIPP باشد،  باید از شخصی که از طریق برنامه تعیین شده است، پیشنهاد استخدام دریافت کنید. یک کارفرما پس از درخواست برای AIPP تعیین می‌شود.  همچنین، شما باید معیارهای واجد شرایط بودن در مورد تجربه کاری،  مهارت زبان و تحصیلات را داشته باشید که بسته به جریان AIP که از طریق آن درخواست می‌کنید، متفاوت است.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

چرا برای مهاجرت کبک به یک جاب آفر معتبر نیاز داریم؟

مشابه درخواست برای ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) در سطح فدرال،  کارفرمایانی که برای تایید جاب آفر خود اقدام می‌کنند باید ثابت کنند که سعی کرده‌اند یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم را برای پر کردن این موقعیت استخدام کنند. اگر نامزد قبلاً با مجوز کار موقت معتبر برای کارفرما کار می‌کند، این شرط لغو می‌شود. اگر نامزد در کانادا نیست، یا در کانادا است، اما در حال حاضر برای کارفرمای ارائه دهنده جاب آفر کار نمی‌کند، کارفرما باید حداقل الزامات تلاش استخدامی را برآورده کند.  هنگامی که یک نامزد یک جاب آفر معتبر از یک کارفرما را به دست آورد، می‌تواند اظهار علاقه خود را برای گواهی انتخاب کبک (CSQ) از طریق پورتال Arrima به عنوان بخشی از برنامه کارگران ماهر کبک (QSW) ارسال کند.

از آن جایی که سیستم مهاجرتی کبک هر روز مملو از درخواست‌ها می‌شود،  بهترین شانس شما برای دریافت گواهی انتخاب کبک با داشتن یک جاب آفر معتبر است. این می‌تواند راه را برای دستیابی به اقامت کبک و در نهایت اقامت دائم در سطح فدرال باز کند.  داوطلبانی که CSQ را از طریق QSWیا نیروی متخصص کبک تضمین می‌کنند، باید برای اقامت دائم به عنوان کارگر ماهر که توسط کبک انتخاب شده است، درخواست دهند. آن‌ها نمی‌توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری فدرال درخواست دهند.  دولت فدرال یک بررسی سوابق پزشکی و پلیسی را روی متقاضی اصلی و همه اعضای خانواده همراه انجام خواهد داد و اگر غیرقابل پذیرش تشخیص داده نشود، به همه آن‌ها اقامت دائم کانادا داده می‌شود.

چگونه یک جاب آفر دریافت می‌کنید؟

برای دریافت جاب آفر،  باید برای فرصت‌های شغلی با کارفرمایان آتلانتیک کانادا که توسط AIPP تعیین شده‌اند،  درخواست دهید.  خوشبختانه،  هر چهار استان اکنون لیست کاملی از کارفرمایان تعیین شده را منتشر کرده اند: با پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای تعیین شده آتلانتیک، متقاضیان می‌توانند بقیه مراحل را آغاز کنند. این شامل همکاری در مرحله تأیید با کارفرمای شما و ایجاد یک بسته تسویه حساب است که خدمات تسویه شخصی شده‌ای را که نامزد پس از ورود به کانادا دریافت می‌کند،  توصیف می‌کند.  اگر استان این مورد را تأیید کند،  نامزد  می‌تواند به صورت فدرال برای اقامت دائم کانادا درخواست دهد. همچنین، آن‌ها می‌توانند در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست خود هستند، با مجوز کار در کانادا شروع به کار کنند.

در اینجا لیستی از 15 شغل مورد تقاضا در کانادا در سال 2021 آمده است:

نماینده فروش

نمایندگان فروش که در بسیاری از پیشنهادات شغلی به عنوان همکاران فروش نیز شناخته می‌شوند،  پرتقاضاترین پروفایل‌های امروزی در کانادا هستند.  نماینده فروش به مرور زمان به یک متخصص واقعی در محصولاتی که می‌فروشد یا ارائه می‌دهد،  تبدیل می‌شود.  او می‌داند که چگونه با خاص‌ترین نیازهای مشتریانی که اغلب خواستار و متنوع هستند، سازگار شود.

برای انجام این کار چند شرط لازم است، به عنوان مثال:

  • مهارت‌های خدمات به مشتری
  • سطح زبان انگلیسی خوب
  • اجتماعی بودن و کار گروهی
  • نتیجه‌گرا و دستیابی به اهداف را مدنظر داشته باشد

راننده

حمل‌ونقل یک بخش مهم در کانادا است.  چه حمل‌ونقل کالا باشد و چه افراد،  برای همه دسته‌های گواهینامه رانندگی مشاغلی وجود دارد که باید پر شوند.  چندین شرط برای انجام این شغل در کانادا ضروری است،  از جمله دریافت گواهینامه رانندگی لازم برای دسته وسیله نقلیه مورد علاقه شما و همچنین ویژگی‌های دیگر از جمله:

  • تمرکز کنید تا بتوانید چندین ساعت در روز در جاده باشید.
  • مهارت‌های بین فردی خوب داشته باشید، زیرا باید به عنوان سفیر کسب‌وکار خود با مشتریان صحبت کنید.
  • دقیق، برای رانندگی ایمن.
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

مسئول پذیرش

مسئول پذیرش نقش اصلی را در محیط کسب و کار ایفا می‌کند.  مسئولین پذیرش اغلب اولین سفیران یک تجارت هستند.  بسته به محل کار، او ممکن است نقشی مشابه نقش دستیار اداری داشته باشد. برای افرادی که علاقه‌مند به خدمات مشتری هستند،  شغلی به عنوان پذیرش اغلب توصیه می‌شود. برای موفقیت چندین شرط لازم است:

  • نشان دادن رفتار متمرکز بر نیازهای مشتری
  • برای رسیدگی به چندین درخواست با ماهیت متفاوت به جزئیات توجه داشته باشید
  • با ابزارهای کامپیوتری و برخی نرم افزارهای آفیس آشنا باشید
  • مدرک دستیار اداری ممکن است در شرایط خاصی مورد نیاز باشد

جوشکار

جوشکار قطعاتی از هر ماده‌ای را با پیروی از دستورالعمل‌های مشخص شده در دفترچه راهنما یا نقشه‌ها و مشخصات، تعمیر یا تولید می‌کند. این حرفه سال‌ها است با کمبود نیروی کار مواجه بوده و این وضعیت همچنان ادامه دارد؛ در نتیجه بهترین جاب افرها را می‌توانید در این زمینه ببینید. در این زمینه امکانات پیشرفت، عالی است؛ حتی با کسب با تجربه در مدت زمان نسبتا کمی می‌توانید سرکارگر شوید.

برای انجام این حرفه چند شرط لازم است:

  • برای چیدن قطعات کنار هم به جزئیات توجه کنید و دستورالعمل‌ها را بخوانید.
  • دارای دیپلم جوش / مونتاژ
  • سرعت اجرای خوبی داشته باشید.
  • برای انجام کار از شرایط بدنی خوبی برخوردار باشید.

توسعه دهنده وب

امروزه هر کسب‌وکاری ممکن است به یک توسعه دهنده وب نیاز داشته باشد.  توسعه برنامه‌های کاربردی تجاری، وب سایت‌ها و نرم افزارها از طریق کد انجام می‌شود. تسلط بر زبان‌های کامپیوتری به یک مهارت ضروری در شرکت‌های فناوری تبدیل شده است.  این شغل علاوه‌بر اخذ دیپلم مناسب به مهارت‌های متعددی نیاز دارد، به عنوان مثال:

  • داشتن مهارت در چندین زبان کامپیوتری HTML، JavaScript، Node، PHP …
  • میل به یادگیری داشته باشید و به‌روز باشید.
  • روحیه تیمی خوبی داشته باشید.
  • پذیرش کار، گاهی تحت فشار خواهید بود اما باید بتوانید بر خستگی خود غلبه کرده و کار را با کیفیت پیش ببرید.

مدیر توسعه کسب و کار

به طور فزاینده‌ای، دپارتمان‌های فروش شرکت‌ها دارای افسران توسعه کسب‌وکار هستند که اغلب به عنوان نمایندگان فروش یا سایر عناوین شغلی شناخته می‌شوند.  ماموریت تقریباً یکسان است، برای کیفیت‌های مورد نیاز یکسان است:

  • دوزبانگی فرانسوی / انگلیسی
  • تجربه فروش
  • نگران خدمات مشتری باشید.
  • تمایل به یادگیری مداوم داشته باشید.

کارگر روزانه

ما اغلب این اصطلاح را برای یک شغل همه کاره می‌شنویم،  بدون این که واقعاً بدانیم چیست.  یک کارگر روزمزد وظایف مختلفی را انجام می‌دهد: تمیز کردن، جابه‌جایی محصولات، نگهداری ماشین آلات… نیازی به گفتن نیست که بازار کار کانادا در حال حاضر به آن نیاز مبرم دارد. بدانید که این حرفه و جاب آفر به دلایل زیر نیاز به عزم زیادی دارد:

  • از نظر بدنی در شرایط خوبی باشید.
  • قادر به انجام کارهایی باشید که نیاز به زمان و انرژی دارند.

مدیر پروژه

این حرفه‌ای است که می‌تواند مهارت‌ها و شایستگی‌های زیادی را پنهان کند.  شما حق دارید این سوال را از خود بپرسید: مدیر پروژه برای چه؟ توجه داشته باشید که بستگی به شرکت‌ها و حوزه فعالیت آن‌ها دارد. مدیر پروژه فناوری اطلاعات، مدیر پروژه بازاریابی، مدیر پروژه توسعه و.. از جمله مواردی هستند که به این حوزه مربوط می‌شوند.

مهارت اصلی برای کسب مدیریت پروژه است. شاید به خوبی بگویید که هماهنگی و مدیریت یک برنامه فشرده شرط اصلی برای انجام این حرفه است. علاوه‌بر این، مهارت‌های دیگری نیز وجود دارد:

  • کار گروهی
  • برنامه و بودجه را مدیریت کنید.
  • مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشید.
  • حس سازماندهی عالی
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا

مکانیک

نیروی محرکه بخش ساخت‌وساز، مهندسی و معدن، مکانیک تعمیر و نگهداری تمام ماشین آلات را تضمین می‌کند. این نشان دهنده اهمیت آن در زنجیره صنعتی است. این بخش‌ها بدون شک کاتالیزورهای اقتصاد ملی خواهند بود.

ویژگی‌های زیادی برای این شغل مورد نیاز است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مکانیک وسایل نقلیه سنگین DEP داشته باشید.
  • برای خواندن نقشه‌ها و مشخصات مونتاژ روشمند باشید.
  • سلامت و قدرت بینایی خوبی داشته باشید.

مدیر منابع انسانی

چه کسی می‌گوید که نرخ بیکاری پایین به معنای نیاز به عملکرد منابع انسانی در شرکت‌ها است.  هرچه یافتن نامزدهای واجد شرایط مناسب در جاب آفر دشوارتر باشد،  افراد متخصص بیش‌تری برای یافتن آن‌ها مورد نیاز است. این معادله در بازار کار کانادا گم نمی‌شود.  به این موارد، زمینه‌های مختلف ایجاد شده از تنوع در محیط کار،  تعریف خط مشی منابع انسانی و هر چیزی که فضای کاری سالم و ایمن را تضمین می‌کند،  مطالعه منابع انسانی و تخصص در این زمینه ایده بسیار خوبی برای استخدام است.  با این حال، برای انجام این حرفه باید شرایط خاصی را داشته باشید:

  • دارای مدرک دیپلم در زمینه روابط صنعتی یا منابع انسانی
  • داشتن تجربه در کارگزینی و آگاهی از فرآیند آن
  • توانایی عالی در کار تیمی
  • گوش دادن و همدلی
پرستار عملی دارای مجوز (LPN)

بخش بهداشت سال‌ها است با کمبود نیروی کار در کانادا مواجه بوده است.  بنابراین،  هر کسی که در رشته پرستاری یا مراقبت شخصی تحصیل کرده است،  عملاً تضمین می‌شود که یک مکان سریع و پایدار در بازار کار پیدا کند.

ویژگی‌های زیادی برای این شغل مورد نیاز است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای در نظر گرفتن برنامه‌های غیر معمول از شرایط بدنی خوبی برخوردار باشید.
  • از کار با مخاطبان مختلف لذت ببرید.
  • احساس مسئولیت و قضاوت خوب در موقعیت‌های حساس.
  • مستقل و مدبر باشید.

داروساز

کانادا سال‌هاست که کمبود داروساز دارد.  برای انجام آن، باید برای این پیشنهاد شغلی چندین شرط را داشته باشید، یعنی:

  • برای علوم فیزیکی و بیولوژیکی استعداد داشته باشید، زیرا آموزش سخت است.
  • لذت بردن از کار با مردم، زیرا این شغل مستلزم تماس مداوم با بیماران است.
  • توانایی تجزیه‌وتحلیل و سنتز برای ارائه مشاوره صحیح و داروهای مناسب.
  • ابتکار عمل برای اطلاع‌رسانی صحیح به مشتریان و پرسیدن سوالات مناسب.

معمار

کانادا نیز با کمبود نیروی کار در صنعت ساخت‌وساز مواجه است. کلیه مشاغل مربوط به کارگاه‌های ساختمانی به ویژه معماران نیازمند استخدام است.  آن‌ها مسئول طراحی و اجرای نقشه‌ها و مشخصات ساخت،  بازسازی و نوسازی انواع ساختمان‌ها هستند. برای انجام این حرفه در جاب آفر معماری به ویژگی‌های زیر نیاز دارید:

  • علاقه و استعداد به ریاضیات
  • علایق و استعدادها برای طراحی علمی و فنی
  • مهارت دستی
  • مهارت‌های تحلیلی و قضاوت خوب
  • حس ابتکار عمل

طراح گرافیک

حرفه‌های دیجیتال سال‌ها است که پرطرفدار بوده است،  طراحان گرافیک در تجارت بیش‌تر مورد تقاضا هستند. آن‌ها نیازها و ایده‌های مشتریان خود را مشخص می‌کنند و در عین حال ایده‌های خود را پیشنهاد می‌کنند. سپس به دنبال تصاویری می‌گردند که بتواند در پروژه خود از آن‌ها استفاده کنند.

برای انجام این حرفه ویژگی‌های زیادی لازم است، از جمله:

  • مهارت‌های نقاشی
  • کنجکاوی فکری برای ایجاد ایده‌های خلاقانه جدید
  • توجه به جزئیات و دقت
  • احساس ابتکار و استقلال
  • سهولت سازگاری با تغییرات تکنولوژیکی

حرکت شناس

در این پیشنهاد شغلی حرکت شناس با افرادی کار می‌کند که از فعالیت بدنی به عنوان وسیله‌ای برای توانبخشی استفاده می‌کنند.  او مسئول وضعیت جسمانی فرد است و یک برنامه تمرینی شخصی را با توجه به نیازها و توانایی‌های او ایجاد می‌کند.

  • استعداد برای علوم فیزیکی و زیستی
  • از کار با مردم و مهارت‌های بین فردی لذت ببرید
  • مهارت‌های تحلیلی و قضاوت بسیار خوب
  • توانایی کار در یک تیم
  • ابتکار و استقلال

البته مشاغل دیگری نیز وجود دارند که در کانادا تقاضای زیادی دارند. برای درخواست، باید یک CV و یک نامه پوششی بنویسید و برای مصاحبه احتمالی به خوبی آماده باشید.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

مراحل درخواست کار در کانادا

پنج مرحله زیر شما را در فرآیند درخواست کار در کانادا راهنمایی می‌کند.

  • رزومه یاV و نامه همراه خود را به روز کنید: رزومه که گاهی اوقات (CV) نامیده می‌شود، سندی است که حاوی جزئیاتی در مورد تحصیلات، دستاوردها و سابقه شغلی شما است.
  • رزومه و نامه شما اغلب اولین چیزی است که یک کارفرما به آن نگاه می‌کند. مهم است که یک برداشت اولیه خوب ایجاد کنید. رزومه شما باید شامل تمام تجربیات کاری مرتبط و همچنین دستاوردهایی باشد که به آن‌ها افتخار می‌کنید، چه شخصی و چه حرفه‌ای. نامه پوششی شما باید توضیح دهد که چرا برای این کار مناسب هستید.
  • تحقیق: مدتی را صرف تحقیق در مورد شرکت‌هایی کنید که فکر می‌کنید دوست دارید در آن‌ها مشغول به کار شوید. می‌توانید از وب‌سایت‌های آن‌ها دیدن کنید تا از فرهنگ شرکت ایده بگیرید و از جاب‌ آفرها مطلع شوید.
  • رسانه‌های اجتماعی: از رسانه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید، رسانه‌های اجتماعی یک ابزار شبکه قدرتمند است که در صورت استفاده صحیح از آن می‌تواند در جست‌وجوی شغل به شما کمک کند.
  • مراجع: مراجع قوی به کارفرمایان کمک می‌کند تا درباره شما و سابقه شغلی شما اطلاعات بیش‌تری کسب کنند. این می‌تواند منبع ارزشمندی در هنگام کاریابی باشد. درخواست از کارفرمایان قبلی در کشور خود برای ارائه ارجاعات می‌تواند به شما کمک کند تا در کانادا شغلی پیدا کنید.
  • پیگیری: در یک بازار کار رقابتی، داشتن ارتباط مناسب با کارفرما و نشان دادن اشتیاق برای کار می‌تواند شما را متمایز کند. شما می‌توانید پس از ارسال رزومه خود برای نشان دادن علاقه خود و همچنین پس از مصاحبه از توجه آن‌ها تشکر کنید.

هزینه جاب آفر در کانادا

کانادا به کارگران ماهر بیش‌تری نیاز دارد.  با رشد اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بسیاری از مناطق و صنایع کانادا، کمبود نیروی کار فعلی به طور فزاینده‌ای جدی می‌شود. تقاضا برای کارمندان از عرضه بیشتر است. به عنوان یک کارگر ماهر، اگر بتوانید شغلی در کانادا تضمین کنید و به کاهش این کمبود شغل کمک کنید، سیستم مهاجرت ارزیابی درخواست شما را آسان‌تر می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن برسید.

اگر قصد دارید قبل از شروع به جست‌وجوی کار در کانادا تا گرفتن اقامت دائم خود صبر کنید، احتمالا مدت زیادی منتظر خواهید بود.  یک آگهی شغلی در کانادا، درخواست شما را در خط مقدم قرار می‌دهد.  بنابراین به کارفرمایان کانادایی نشان دهید که چه کسی هستید و چه کاری می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید. به آن‌ها پشتکار خود را نشان دهید تا بتوانید بخشی از تجارت آن‌ها باشید. مهم نیست در کجای دنیا هستید، امکان جست‌وجوی شغل در کانادا از طریق اینترنت در دسترس شما است تا بتوانید با هزینه مناسب مهاجرت کنید.