مزایای زندگی در آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و می خواهید به صورت قانونی به آلمان مهاجرت کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید آیا آلمان مقصد نهایی مناسبی برای مهاجرت است یا خیر! در پاسخ به این سوال باید تمامی شرایط و ویژگی های آلمان را در نظر بگیریم و ارزیابی کنیم تا بتوانیم کاملترین انتخاب را انجام دهیم.از طرفی یکی از مهم ترین نکات در انتخاب مناسب بودن یا نبودن آلمان برای مهاجرت، بررسی شرایط و میزان حقوق خود در این کشور است. شما می خواهید وارد بازار کار شوید و یک زندگی خوب را در آلمان بر اساس تجربه، حرفه و مهارت های زندگی خود شروع کنید.آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است که در قاره اروپا واقع شده است. اکثر مردمی که در این کشور زندگی می کنند بر اساس زبان آلمانی با یکدیگر صحبت می کنند و تعداد کمی از آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

بنابراین یادگیری زبان آلمانی قبل از ورود به آلمان یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. بیش از 16 ایالت مختلف در آلمان با پایتختی برلین وجود دارد که هر کدام از نظر شرایط زندگی متعادل هستند.

ثبات آب و هوا در آلمان در هر زمان از سال

آلمان زمستان های سرد و تابستان های گرم دارد. اما فصل بهار در این کشور فوق العاده زیباست. اگر می خواهید در بهار و تابستان به آلمان بروید، روی هزینه های بالای همه چیز حساب کنید و اگر در پاییز قصد سفر به این کشور را دارید، چتر و در زمستان – اسکی را فراموش نکنید. . شباهت نسبی آب و هوای جنوب آلمان با ایران زندگی در آلمان را برای ایرانیان دلپذیرتر می کند.

مزایای زندگی در آلمان برای ایرانیان 2022🇩🇪

فهرست مطالب

جمعیت آلمان

جمعیت آلمان حدود 82 میلیون نفر است. حدود 74 میلیون نفر از این جمعیت تابعیت آلمانی دارند و بقیه مهاجر هستند. البته تعداد مهاجرانی که در اروپا زندگی می کنند و به طور قانونی وارد آلمان می شوند کم است. وردراین-وستفالن با جمعیتی حدود 17 میلیون نفر پرجمعیت ترین ایالت این کشور است و پس از آن ایالت های بایرن و بادن-وورتمبرگ با 12 و 10 میلیون نفر در رتبه های بعدی قرار دارند. برمن و زارلند نیز کم جمعیت ترین ایالت های آلمان هستند.ایالت هامبورگ بیشترین تعداد مهاجر را دارد و 30 درصد از جمعیت هامبورگ را خارجی ها تشکیل می دهند. سپس سرزمین های برلین و بادن-وورتمبرگ می آیند.بیشترین شهروندان خارجی آلمان:

  • منشاء ترکی: 17.9٪
  • لهستانی: 13.1%
  • روسی: 8.7٪
  • قزاقستان: 8.2٪
  • ایتالیایی: 5.3٪

شرایط کار برای زندگی در آلمان

در ابتدا باید گفت که شرایط کار برای زندگی در آلمان بسیار مناسب است اما نه برای همه. بنابراین زندگی در آلمان برای مهاجران غیرقانونی متفاوت است و برای این مهاجران زندگی در اسپانیا، ایتالیا و سایر کشورهای جنوب اروپا بسیار دشوارتر است. کارفرمایان آلمانی بهترین مزایا، امنیت شغلی و بالاترین دستمزد را دارند. آنها همچنین ساعات کاری را کاهش دادند و تعداد روزهای تعطیل را به 40 روز در سال افزایش دادند.قبل از هر چیز، توجه داشته باشید که نرخ اشتغال در آلمان غربی بسیار بیشتر از آلمان شرقی است (حتی برای افرادی که قصد دریافت ویزای کاریابی آلمان را دارند). البته برلین و مونیخ از این قاعده مستثنی هستند. همچنین به خاطر داشته باشید که دانستن زبان انگلیسی برای زندگی و کار در آلمان کافی نیست. اگر قصد دارید در آلمان زندگی کنید، باید از همین امروز شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید و حداقل به سطح B1 برسید.

چه مشاغلی در آلمان مورد نیاز است؟

  1. مشاغل مربوط به مکاترونیک، فناوری اتوماسیون، ساختمان های الکتریکی.
  2. شرکت های مرتبط با خودروهای برقی، مهندسی برق، برق صنعتی، نصب و راه اندازی خطوط، الکترونیک.
  3. ساخت و ساز ساختمان، بتن، مصالح ساختمانی، مانیتورینگ، لوله کشی، گرمایش، بنایی، عایق کاری صنعتی، گرمایش، سرمایش، متخصص نماهای پنجره و شیشه، سقف، دیوار و آب بندی.
  4. توسعه نرم افزار، برنامه نویسی، فناوری اطلاعات.
  5. رانندگان و مهندسان قطار.
  6. حرفه های پزشکی، پرستاری در کلیه صنایع، مراقبت از سالمندان، ارتوپدی، بهداشت و کودکان، روانپزشکی.
  7. حسابداری.

آلمانی ها چگونه زندگی می کنند؟

آلمانی ها اصلا نژاد پرست نیستند و با غریبه ها و مهاجران خوب رفتار می کنند. به خصوص اگر به ظاهر و موقعیت خود برسید. اما یک نکته مهم وجود دارد: از جوانان نئونازی ساکن برلین شرقی دوری کنید. مهاجران را مارماهی می نامند و از ساعت 10 شب دسته دسته به آنها حمله می کنند. این جوانان آلمانی به طرز عجیبی موهای خود را شانه می کنند و این وجه تمایز آنهاست.آلمانی ها مردمی بسیار قانونمند هستند و این در مورد آنها صادق است. اگر با کسی در آلمان قرار می گیرد، بسیار مراقب باشید. به خصوص اگر قراری دارید. لباس شلخته یا دیر رسیدن به قرار ملاقات تقریباً اعتماد به نفس شما را از بین می برد. همچنین، اگر با دختری قرار می گیرید، اول اجازه دهید او بنشیند. هرگز آرنج خود را روی میز قرار ندهید، بلکه دستان خود را روی میز نگه دارید و اگر غذا می خورید، چنگال و چاقوی خود را در انتها کنار هم قرار دهید. دست دادن محکم و با وقار در ابتدای جلسه و خداحافظی بسیار مهم است.

اکسیر اول - دانشنامه - زندگی در آلمان

آلمان هفتمین کشور پربازدید جهان است

تعداد مناطق توریستی و توریستی در آلمان بسیار زیاد است. به همان اندازه که اکثر آلمانی ها ترجیح می دهند تعطیلات خود را در کشور خود بگذرانند. جاده های زیبا در آلمان مانند جاده رمانتیک، جاده شراب، جاده قلعه و … سفرهای طولانی مدت را زیباتر می کند. اما شرایط زندگی در آلمان با شرایط گردشگری متفاوت است.آلمان را می‌توان با این کلمات توصیف کرد: پیاده‌روی، قلب تجاری اروپا، موسیقی برلین، کلیساهای باشکوه، قلعه‌ها، جنگل‌های رویایی در غرب، کوه‌های آلپ در جنوب، بسیاری از شهرها و مکان‌های تاریخی، و از همه مهم‌تر، مردم جدی. 

معرفی و مروری بر اقتصاد آلمان

آلمان با داشتن نیروی کار جوان و ماهر در زمینه های مختلف به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای ملی اروپا شناخته می شود و همین امر باعث افزایش تعداد کارگران مهاجر در این کشور شده است. از طرفی در حال حاضر بهترین برندهای دنیا در آلمان مشغول به فعالیت هستند که باعث افزایش بازار کار و همچنین نشان دهنده شخصیت صنعتی آلمان است.دایملر، فولکس واگن، آلیانز (سودآورترین)، زیمنس، دویچه بانک، A.N.، دویچه پست، دویچه تلکام، مترو و BASF از جمله برندهای پیشرو در آلمان هستند. البته بهترین خودروسازان تاریخ جهان مانند بی ام و، مرسدس بنز، آدیداس، پورشه، نیوا نیز در این کشور فعالیت می کنند.تعداد شرکت های منحصر به فرد در زمینه های مختلف نشان دهنده بازار کار آلمان بسیار گسترده است، پس اگر از نظر بازار کار بخواهیم بگوییم آیا مهاجرت به آلمان خوب است یا خیر؟ می توانیم به این سوال پاسخ مثبت بدهیم.

مروری بر شرایط زندگی در آلمان 

خوشبختانه آلمان اقدامات بسیار جالبی را برای رفاه حال شهروندان خود انجام می دهد، به عنوان مثال اگر به عنوان یک مهاجر به این کشور می روید و در وضعیت مالی بدی هستید می توانید از دولت بخواهید که هزینه های زندگی را پرداخت کند.به طور کلی شرایط زندگی برای افرادی مثل شما که به عنوان مهاجر به آلمان می روند می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد زیرا شما وارد یک فرهنگ خارجی شده اید و تا زمانی که نتوانید با فرهنگ آلمان ارتباط خوبی برقرار کنید شرایط برای شما سخت خواهد بود. از طرفی همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم شرکت های بزرگ و منحصر به فردی در این کشور فعالیت می کنند که وجود آنها بازار کار مناسبی را برای متخصصین ایجاد کرده است که علاوه بر اشتغال می توانند درآمد بسیار خوبی نیز داشته باشند. .

البته یکی دیگر از مهمترین خدماتی که دولت برای شهروندان خود در نظر گرفته است حق بازنشستگی افراد میانسال است که با این مزایا تمامی افراد میانسال آلمان ماهانه 1000 یورو از دولت دریافت می کنند تا بتوانند بخشی از هزینه را پوشش دهد. امنیت جان خود بنابراین با توجه به شرایط زندگی در آلمان این سوال مطرح می شود که آیا مهاجرت به آلمان خوب است یا خیر؟ باز هم می توان پاسخ مثبتی برای آن در نظر گرفت.اقتصاد آلمان دارای نیروی کار مجرب و سرمایه بسیار بالایی است. سطح پایین فساد و سطح بالای نوآوری در این کشور آلمان را برای سرمایه گذاری و کار فوق العاده مناسب کرده و شرایط بسیار بهتری نسبت به بقیه کشورهای اروپایی دارد. این سطح از فرصت اقتصادی باعث شده است که تصمیمات مالی اصلی در اروپا توسط آلمان گرفته شود و شرایط بقیه کشورهای شنگن نیز به شدت به این کشور وابسته است. در میان 500 شرکت بزرگ دنیا، 37 شرکت در این کشور مستقر هستند و از این رو آلمان از نظر علم و فناوری کشور مهمی در جهان به شمار می رود.

اطلاعات عمومی آلمان | قوانین مهم آلمان | شهر های آلمان | کشور آلمان برای  زندگی |استادی اینفو

بررسی سیستم آموزشی در آلمان

با توجه به شرایط بسیار مناسب و ایده آلی که در آلمان از نظر تحصیلی وجود دارد، به جرات می توان گفت که آلمان یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در بهترین کشور اروپا را دارند.لازم به ذکر است که ادامه تحصیل در آلمان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس عموما رایگان بوده و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز به تحصیل خود ادامه دهند.زبان آلمانی زبان اول آلمان است و برای اینکه مهاجران به این کشور سفر کنند، باید مدرکی مبنی بر تسلط کافی به زبان آلمانی به سفارت آلمان ارائه کنند.البته این برای دانشگاه های آلمان نیز قابل تقدیر است و شما به عنوان دانشجو باید سطح زبان آلمانی B2 را داشته باشید تا بتوانید در یکی از دانشگاه های آلمان ادامه تحصیل دهید.

مطالعه روش های مهاجرت به آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید ابتدا باید هدف از ورود به این کشور را مشخص کنید زیرا آلمان یکی از قانونی ترین کشورهای اروپایی است که توجه زیادی به جذب مهاجر دارد. بنابراین اگر اهداف یا تجربه کافی برای ورود به آلمان ندارید، در همان ابتدا درخواست شما لغو خواهد شد.به طور کلی راه های مهاجرت به آلمان بسیار متنوع است و اکثر افراد بسته به نوع و درجه شرایط خود می توانند یکی از راه های مهاجرت به آلمان را انتخاب کنند.اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید می توانید به یکی از روش های زیر به این کشور مهاجرت کنید:

  • مهاجرت با ویزای کار آلمان
  • مهاجرت با ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق مالی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

چرا باید مهاجرت به آلمان را انتخاب کنیم؟

در بین اکثر کشورهای اروپایی، آلمان به دلیل داشتن ویژگی های بسیار ممتاز و متمایز به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت انتخاب شده است. به طور کلی از جنبه های مثبت اقامت در آلمان می توان به نکات زیر اشاره کرد:

1- در دسترس بودن سیستم حمل و نقل عمومی:سیستم حمل و نقل عمومی به همه شهروندان این امکان را داده است که به راحتی و به بهترین شکل ممکن از مزایای حمل و نقل عمومی در تمامی شهرهای آلمان بهره مند شوند.

2- رعایت الزامات بهداشتی و خدمات شهری:در آلمان هرگز خیابانی را پیدا نمی کنید که عدم رعایت بهداشت در آن شما را ناراحت کند. تمام خیابان های این کشور روزانه توسط ماموران شهرداری نظافت می شود و در سطح صاف و بسیار زیبای خیابان های آلمان حتی کوچکترین زباله ای را نخواهید دید. از طرفی در آلمان در صورت خرابی و فرسودگی دستگاه در شهر به سرعت تعویض می شود.

3- تحصیلات تکمیلی رایگان برای کلیه دانشجویان:تحصیل در آلمان رایگان است! برخلاف سایر کشورهای اروپایی، در آلمان شاهد آموزش رایگان هستیم. همچنین مراکز دانشگاهی آن با استفاده از بهترین استانداردهای آموزشی و اساتید مجرب بهترین مکان برای پیشرفت تحصیلی شما و فرزندانتان می باشد.

4- داشتن افراد بسیار مهمان نواز و مهاجر پذیر:همیشه در هر کشوری گروه های کوچکی وجود دارند که به دلیل رفتارهای نژادپرستانه آرامش را در میان مهاجران به طور کلی برهم می زنند، اما دولت با شناسایی و حذف این گروه ها عملا آرامش را به مهاجران و همچنین سفید پوستان یا سیاه پوستان بازگردانده است. است. به طور کلی، آلمانی ها مردمی خونگرم، مهمان نواز و خوب هستند که می توانید به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنید.

زندگی و تحصیل در آلمان (1) | بلاگ | فروشگاه | مقاله فارسی

5- آب و هوای بسیار معتدل و مرطوب:یکی از مهم ترین بخش هایی که آلمان به آن توجه ویژه ای دارد، فضاهای سبز و طبیعت آن است. جاذبه های طبیعی و توریستی زیادی در آلمان وجود دارد که می توانید برای اقامت بسیار دلپذیر در آلمان از آنها دیدن کنید.

6- آلمان، کشور قانونمند و قوی:به دلیل قانونی بودن آلمان عملا کمترین اشتباه و جنایت را در آن می بینیم. مردم در آلمان زندگی بسیار ساده و قانونی دارند که این را می توان از روابط کاری آنها، نحوه آشنایی آنها با یکدیگر، آراستگی لباس ها و مهمتر از همه در هنگام رانندگی فهمید.

7- سیستم نظافتی ارزان قیمت با بهترین تجهیزات:تا زمانی که در آلمان کار می کنید، می توانید از یکی از بهترین خدمات در این کشور برخوردار شوید. شما به عنوان نیروی کار در آلمان می توانید از سیستم بهداشتی ارزان این کشور استفاده کنید که باعث کاهش هزینه های زندگی در آلمان می شود.

8-ارائه خدمات جامع و تامین اجتماعی:بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان در بین 25 کشور برتر جهان قرار دارد. هر فرد با توجه به درآمد ماهانه خود می تواند بیمه دولتی یا خصوصی را انتخاب کند. لطفا توجه داشته باشید که بیمه درمانی برای همه ساکنان آلمان اجباری است.

1-مرخصی زایمان:یکی از مزایای زندگی در آلمان حمایت از زنان و تضمین اشتغال پس از تولد فرزند می باشد. طبق قانون کار آلمان، اکثر زنان باردار و شاغل حداکثر 14 هفته مرخصی زایمان دارند (حداقل 6 هفته قبل و 8 هفته بعد از زایمان). علاوه بر این، والدین جدید می توانند تا سه سال از مرخصی والدین برای مراقبت از فرزند خود استفاده کنند. این مدت معمولا بین والدین تقسیم می شود و بهتر است بدانید که این مرخصی بدون حقوق است. با این حال، والدین می توانند برای کمک مالی و حمایت مالی از دولت درخواست دهند.

2-کمک هزینه والدین:یکی دیگر از مزایای زندگی در آلمان، ارائه کمک هزینه والدین به مبلغ 300 تا 1800 یورو در ماه است که بستگی به درآمد والدین قبل از تولد فرزند دارد. خانواده هایی که از مرخصی والدین استفاده می کنند یا تا 30 ساعت در هفته کار می کنند می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

3-مرخصی استعلاجی با حقوق:آلمان یکی از کشورهایی است که سالانه چندین هفته مرخصی استعلاجی با حقوق به کارمندان خود می دهد. کارفرمایان موظفند در صورت بیماری یا نیاز به استراحت به کارمند مرخصی استحقاقی یک تا چند هفته ای ارائه دهند.

4-حق بیکاری :طبق قانون کار آلمان، افرادی که بیش از یک سال در آلمان کار کرده و شغل خود را از دست داده اند، می توانند برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کنند. از لحظه بیکاری تا زمانی که شغل جدیدی پیدا کنید (حداقل برای یک سال)، کمک مالی ماهانه از دولت دریافت خواهید کرد. این حقوق ماهیانه حدود 60 درصد کل حقوق سه ماهه آخر است. لطفا توجه داشته باشید که تنها افرادی که با موفقیت تابعیت آلمان را دریافت کرده اند می توانند از این مزایا استفاده کنند.

9-زندگی، کار و راه اندازی کسب و کار بدون محدودیت در آلمان:اولین مزیت شهروندی آلمان این است که شما حق زندگی، کار، تحصیل و راه اندازی کسب و کار در آلمان را بدون نیاز به بوروکراسی آلمانی خواهید داشت. دسترسی نامحدود به فرصت های زندگی در آلمان از طریق شهروندی به این معنی است که شما با شرایط ویزا یا اجازه اقامت محدود نخواهید شد. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما و همچنین برنامه های آینده شما در آلمان می شود.

10-اجازه زندگی، کار و سفر در اروپا:تابعیت اتحادیه اروپا یکی از مزایای بارز اخذ اقامت و تابعیت آلمان است. به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، مزایای ذکر شده در بالا برای زندگی، کار و راه اندازی کسب و کار در آلمان برای 26 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز اعمال می شود. اگر زمانی که در خارج از کشور کار می کنید و اغلب در اروپا هستید در موقعیت حرفه ای هستید، داشتن شهروندی آلمان به این معنی است که دسترسی آسان تری به سایر حوزه های قضایی اتحادیه اروپا خواهید داشت. همچنین برای کار در اسپانیا، فرانسه، ایرلند و سایر کشورهای اروپایی نیازی به ویزا یا اجازه اقامت ندارید.

11-دسترسی بدون ویزا به بیش از 180 کشور جهان:آلمان پس از ژاپن و سنگاپور سومین پاسپورت قدرتمند جهان را دارد. با پاسپورت آلمانی می توانید تقریباً از 180 کشور در سراسر جهان بدون ویزا (یا با ویزا در بدو ورود) بازدید کنید. کشورهایی که نیاز به ویزا دارند عبارتند از: چین، عراق و چندین کشور آفریقایی. دسترسی بدون ویزا آرامش بیشتری را برای کسانی که در خارج از کشور تجارت می کنند فراهم می کند. مزیت پاسپورت آلمانی این است که تجارت شما می تواند بدون محدودیت مرزی ادامه یابد.

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟ لیست کاملی از هزینه‌های زندگی دانشجویی در  آلمان

معرفی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

آلمان از شهرها و ایالت های مختلفی تشکیل شده است و می توان مونیخ را یکی از گران ترین شهرهای آلمان دانست، اما به عنوان یک ایرانی برای سفر به آلمان باید به مناطقی سفر کنید که علاوه بر داشتن هزینه زندگی مناسب، با سایر ایرانیان مقیم آلمان در تماس هستند.بنابراین طبق بررسی های انجام شده توسط دولت آلمان، ایرانیان مقیم آلمان عمدتاً در شهرهایی مانند فرانکفورت ، هامبورگ، دوسلدورف و لایپزیگ زندگی می کنند و از نظر اقتصادی نیز زندگی در این شهرها بسیار راحت و ایده آل است.

میزان رضایت از زندگی آلمانی ها

در مورد کیفیت زندگی در آلمان و میزان رضایتمندی مردم این کشور باید گفت که با توجه به اینکه میانگین درآمد خانوار متوسط ​​آلمانی نسبتاً بالاست، خانواده ها می توانند بیشتر برای نیازهای خود هزینه کنند. کارگر آلمانی نسبت به سایر کشورها از امنیت شغلی بیشتری برخوردار است. زندگی کودکان در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است. امید به زندگی در آلمان تقریباً 81 سال است که نزدیک به میانگین 80 سال اروپا است. امید به زندگی برای زنان 84 سال و برای مردان 79 سال است که نتیجه دسترسی آسان به مراقبت های بهداشتی و امنیت غذایی بالا است. حدود 83 درصد از بزرگسالان شاغل در آلمان تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند و حدود 75 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در این کشور شغل دارند و درآمد در آلمان نسبتاً بالا است. به طور کلی آلمان کشوری است که بر کارایی، پاکیزگی و کیفیت بالای زندگی تاکید دارد. جمعیت آلمان در سال های اخیر رو به کاهش بوده است، اما امید به زندگی در حال افزایش است. این دلایل باعث شده است که رضایت مردم از زندگی در آلمان بالا باشد و آلمان کشوری مناسب برای زندگی با فاکتورهای کیفیت بالای زندگی باشد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *