اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های افزایش سرمایه و همچنین اخذ اقامت این کشور می باشد. البته افراد در صورت داشتن شرایط مالی مناسب می توانند در آلمان سرمایه گذاری کنند. آلمان در مرکز اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور از 16 ایالت تشکیل شده و پایتخت آن برلین است. شهرهای مهم این کشور هامبورگ، هانوفر، برلین و فرانکفورت هستند. این کشور قطب صنعتی اروپا و کل جهان است. این امر باعث جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان برای سرمایه گذاری در این کشور شده است. برای سرمایه گذاری در آلمان، باید موارد مهم را در نظر داشته باشید. مواردی مانند شرایط لازم برای ثبت شرکت و هزینه های مربوط به آن، سیستم اقتصادی، ارتباط دولت با سرمایه گذار، هزینه های بیمه و مالیاتی که آنها می گیرند، حقوق کار و …. در ادامه به جزئیات بیشتر در این مطلب می پردازیم.

افراد زیادی به دنبال اقامت سرمایه گذاری آلمان هستند. لازم به ذکر است که تمامی روش های سرمایه گذاری در آلمان منجر به اخذ اقامت نمی شود. در واقع افراد قبل از سرمایه گذاری باید هدف خود را مشخص کنند که آیا صرفا قصد سرمایه گذاری دارند یا می خواهند از این طریق اجازه اقامت بگیرند. برخی از روش های سرمایه گذاری مانند خرید ملک یا در برخی موارد ثبت شرکت منجر به اخذ اقامت نمی شود. یکی از راه های اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در آلمان از طریق کارآفرینی است. در این روش بسته به طرح تجاری، شرایط متفاوت است. اگر سرمایه گذاری سودآور باشد، اقامت تمدید می شود و در نهایت با اقامت دائم و پاسپورت آلمانی به پایان می رسد.

فهرست مطالب

سرمایه گذاری در آلمان با خرید ملک

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید املاک و مستغلات با سود بالایی همراه است. بسیاری از سرمایه گذاران با خرید ملک در آلمان به دنبال دریافت اجازه اقامت هستند. لازم به ذکر است که انتقال سرمایه در آلمان از طریق خرید ملک منجر به اقامت نمی شود. در واقع خرید ملک برای افرادی مناسب است که از راه های دیگر اقامت آلمان را اخذ کرده اند و یا افرادی که صرفاً قصد افزایش سرمایه دارند. در مورد کشورهایی که با خرید ملک به ایرانیان اجازه اقامت می دهند می توان به پرتغال، اسپانیا و یونان اشاره کرد.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت به 4 روش انجام می شود. در ادامه، توضیحات تکمیلی در مورد هر یک از روش ها را مورد بحث قرار خواهیم داد. البته در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که ثبت شرکت در آلمان برای ایرانیان با سختی های زیادی همراه است. یکی از این سختی ها عدم امکان افتتاح حساب در آلمان برای ایرانیان است. یکی دیگر از مشکلات مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت این است که طرح تجاری شما باید بسیار قوی باشد و به نفع اقتصاد آلمان باشد.

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

ترانزیت سرمایه به آلمان از طریق ثبت شعبه جدید (مستقل)

راه اندازی شعبه جدید در آلمان برای افرادی مناسب است که دارای شرکت ثبت شده در ایران  هستند و به دنبال  ثبت و ایجاد شعبه جدید این شرکت ثبت شده در آلمان هستند. در این صورت به هر دلیلی اگر شرکت در ایران با مشکل مواجه شود یا منحل شود، امکان افتتاح شعبه مستقل در آلمان وجود دارد. برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان و شعبه جدید حدود 10000 یورو نیاز است.

انتقال سرمایه در آلمان از طریق ثبت شعبه

هنگام سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت تابعه، برخلاف مورد قبلی، تمام فعالیت ها به شرکت مادر بستگی دارد. در واقع در این حالت شرکت نمی تواند مستقل کار کند.

انتقال سرمایه در آلمان از طریق ثبت نام نماینده

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت نمایندگی به این صورت است که اگر افراد صاحب یک گروه بزرگ (کارخانه فرآوری مواد غذایی یا شرکت صادرات و واردات) باشند، می توانند نمایندگی در آلمان افتتاح کنند. فعالیت نمایندگی کاملا وابسته به شرکت مادر می باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان

یکی از بهترین راه ها ثبت شرکت با مسئولیت محدود (GMBH) برای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری است. حداقل سرمایه اولیه برای ثبت این شرکت 25-35 هزار یورو می باشد. این سرمایه در چند مرحله به حساب شرکت واریز می شود. سرمایه گذاری در آلمان و ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیازمند تحقیقات دقیق است.

بهترین سرمایه گذاری در آلمان

در مورد بهترین نوع و روش سرمایه گذاری در آلمان باید به این نکته اشاره کرد که روش انتخابی بسته به شرایط، برنامه و نیت متقاضی سرمایه گذاری متفاوت است. به عنوان مثال، شخصی که قصد اخذ اقامت آلمان را ندارد، بلکه تنها قصد سرمایه گذاری مطمئن را دارد، می تواند در آلمان ملک خریداری کند و یا اگر فرد قصد کار و اخذ اقامت آلمان را داشته باشد و دارای مدرک باشد باید حتما ویزا تهیه کند.

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای زندگی

افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور برای اخذ اقامت آلمان را دارند احراز شرایط لازم در این زمینه باعث موفقیت آنها در اخذ اقامت می شود. یکی از این شرایط وجود حداقل سرمایه تعیین شده توسط اداره مهاجرت آلمان است. فقط متقاضیانی می توانند از طریق سرمایه گذاری اجازه اقامت در آلمان را دریافت کنند که حداقل سرمایه گذاری در آلمان 25000 یورو در ابتدا بخشی از دارایی آنها باشد. البته مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان به این مبلغ ختم نمی شود و متقاضیان باید هزینه های سالانه اداره شرکت را نیز بپردازند. علاوه بر این مبلغ از متقاضی سرمایه گذاری در آلمان یک سال اجاره دفتر، یک سال دستمزد کارمندان، هزینه های مربوط به تبلیغات، تعمیرات و … اخذ می شود.

مدارک ویزای سرمایه گذاری آلمان

اولین مدرکی که متقاضی ویزای آلمان از طریق سرمایه گذاری باید ارائه دهد، مدرک هویتی وی شامل (گذرنامه با اعتبار کافی و کپی آن، فرم ویزای اقامت کوتاه مدت، 2 قطعه عکس، بیمه شخصی برای ویزای اقامت کوتاه مدت، بلیط، مدارکی که مکان مناسب و هاستل برای زندگی دارید)، دومین مدارکی که برای ویزای سرمایه گذاری آلمان باید ارائه شود، اسناد مالی هستند که دارایی و سرمایه متقاضی را برای راه اندازی کسب و کار یا خرید کسب و کار نشان می دهد. از جمله (30000 یورو برای بیمه شخصی، فیش حقوقی 3 ماه گذشته، اسناد مالکیت معتبر و غیره، صورتحساب بانکی 3 ماه گذشته). سومین مدرک مورد نیاز مجوزهای اخذ شده برای افتتاح کسب و کار در آلمان است (دعوتنامه شرکت میزبان به زبان آلمانی، جدول دقیق جلسات کاری و آخرین مدارکی که برای صدور مجوز و ویزا باید ارائه شود مدارکی است که شخص می تواند با ارسال آنها نشان دهد که در ایران یک تجارت فعال و سودآور دارد و می تواند تجارت جدید خود را در آلمان و همچنین گواهی ثبت شرکت در آلمان را مدیریت کند.

هزینه ویزای سرمایه گذاری آلمان

لازم به ذکر است که اخذ ویزای آلمان به ویزای کوتاه مدت و بلند مدت بستگی دارد و این ویزاها باید برای افراد زیر 18 سال و یا افراد بالای 18 سال صادر شود. قیمت و هزینه صدور ویزا متفاوت است. به طور کلی، هزینه درخواست ویزای شینگن کوتاه مدت برای افراد زیر 6 سال، برای نوجوانان، رایگان است. از 6 تا 12 سال 35 یورو و برای افراد بالای 12 سال حدود 60 یورو هزینه دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر این مبالغ، مبلغ 19 یورو هزینه کارگزاری است، اکنون می خواهیم هزینه صدور ویزای بلند مدت را بازگو کنیم: هزینه صدور ویزای بلند مدت برای افراد زیر 18 سال سن 30 یورو و برای افراد بالای 18 سال 80 یورو است. صدور این ویزا نیز حدود سه ماه طول می کشد.

خدمات بانکی برای سرمایه گذاری در آلمان

مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان با مزایای زیادی همراه است که یکی از آنها فرصت بهره مندی از امکانات رفاهی این کشور است. یکی از ابزارهای بانکی برای سرمایه گذاری در آلمان، اعطای وام است. متقاضیان مهاجرت به آلمان با ویزای سرمایه گذاری آلمان به هدف خود میرسند و از این طریق از وام های یارانه ای دولتی در آلمان نیز بهره مند خواهند شد. اعتبار یارانه ای در آلمان به گونه ای است که بانک های دولتی به سرمایه گذاران در آلمان وام با نرخ بهره بسیار پایین می دهند. نوع دیگری از وام های دولتی نیز به خریداران ملکی ارائه می شود و شرط استفاده از این نوع وام، سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک است.

وام سالیانه برای خرید ملک

مهاجرت سرمایه‌گذاری به آلمان را می‌توان از چند جهت مشخص کرد، از جمله خرید ملک. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری آلمان، افراد می توانند با خرید ملک خود را به عنوان سرمایه گذار آلمانی معرفی کنند. وام هایی که در هنگام خرید ملک به مردم داده می شود به چند دسته تقسیم می شوند که یکی از آنها وام سالانه است. این نوع وام دارای نرخ ثابت 5 تا 30 ساله است و بازپرداخت ماهانه با پرداخت سود وام شروع می شود.

بازپرداخت کامل وام

این وام مشابه وام مسکن یک ساله است و افراد ملزم به بازپرداخت ماهانه مبلغی هستند که شامل سود و بازپرداخت وام می باشد. این نوع وام به افراد امکان می دهد زمان پرداخت کامل وام را تعیین کنند.

اعتبار نهایی

پرداخت های ماهانه وام ماهانه فقط برای پرداخت سود وام اختصاص می یابد، سپس در پایان دوره وام، مانده وام را دریافت می کنند. این نوع مزایا برای مهاجران چندان مقرون به صرفه نیست زیرا برای دریافت آن باید هزینه های اضافی قابل توجهی پرداخت شود.

وام با نرخ سود شناور

وام با نرخ سود متغیر شرایط خاصی دارد مانند نرخ سود متغیر و میزان سود وام هر سه ماه یکبار تعیین می شود. مزیت این مکانیسم این است که به وام گیرندگان اجازه می دهد تا از نوسانات نرخ بهره به نفع خود استفاده کنند.

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

شرایط مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی در آلمان

مالیات یکی از قوانینی است که همه سرمایه گذاران در آلمان باید از آن پیروی کنند. افرادی که از طریق سرمایه گذاری اقامت آلمان را اخذ کرده اند، قطعا با راه اندازی کسب و کار در آلمان، ثبت شرکت و … به این نقطه رسیده اند، بنابراین تمامی این اقدامات شامل پرداخت مالیات است که رعایت نکردن آن عواقب بدی دارد. نکته مثبت در مورد پرداخت مالیات در آلمان این است که نرخ مالیات برای مدت طولانی بدون تغییر باقی مانده و حتی کاهش یافته است. مثلا؛ نرخ مالیات قابل پرداخت در سال های 2006 و 2007  40 درصد بوده است و از سال 2008 تا 2012 این رقم به کمتر از 30 درصد کاهش یافته است و از سال 2012 تا به امروز افزایش و تغییر کلی در نرخ مالیات در آلمان رخ داده است و این عدد بعد از 9 سال گذشته ثابت مانده است.

خرید سهام در آلمان

ویزای سرمایه گذاری آلمان را می توان به روش های مختلفی دریافت کرد. خرید سهام یکی از این راه هاست. متقاضیان خرید سهام در آلمان باید از طریق بورس اقدام کنند و این روش خرید سهام مورد نظر است. افرادی که مایل به سرمایه گذاری در آلمان هستند باید سهام آلمان را در یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) خریداری کنند که پرتفوی آن متشکل از سهام آلمان است. این کارگزار متقاضی است که به شخص اجازه می دهد تا به بورس آلمان دسترسی داشته باشد و به او اجازه خرید سهام این کشور را می دهد و این فرصت به مردم داده می شود تا مستقیماً سهام خود را معامله کنند. بنابراین افراد برای خرید سهام در آلمان نیاز به حساب کارگزاری و سرمایه دارند.

بهترین تجارت در آلمان

از آنجایی که آلمان کشوری توسعه یافته و پیشرفته است، می توان رویدادهای منحصر به فردی را در این کشور اروپایی رقم زد و آلمان را بهترین بستر برای رشد و توسعه و اجرای ایده های اقتصادی دانست. بسیاری از کسب و کارها در آلمان سودآور هستند و بستری برای مردم هستند و ما در زیر به برخی از بهترین مشاغل در آلمان پرداخته ایم:

فست فود

غذا می تواند یک تجارت پرسود در آلمان باشد و سرمایه گذاران با افتتاح رستوران ها و فست فودها سود قابل توجهی از این تجارت بدست خواهند آورد.

حمل و نقل

حمل و نقل یکی از نیازهای ضروری همه آلمانی ها است که می تواند یک سرمایه گذار خارجی را به قله های موفقیت تجاری برساند. راه اندازی تاکسی شهری ایده خوبی برای راه اندازی این نوع کسب و کار است.

بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

با ورود تکنولوژی و توسعه امکانات، همه کارها آنلاین می شود و این امر منجر به پیدایش کسب و کارهای سودآور می شود. افرادی که دارای ایده و مهارت در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، طراحی سایت و … هستند به راحتی می توانند یک کسب و کار ایده آل در آلمان راه اندازی کنند.

فریلنسری

همزمان با رشد کسب و کار بهینه سازی موتورهای جستجو، نیاز به وبلاگ نویسی و تولید محتوا افزایش یافته است و افراد با این مهارت می توانند با ویزای خوداشتغالی آلمان، کسب و کار خود را راه اندازی کنند و موفق شوند.

استانداردهای سرمایه گذاری سرمایه گذاری در آلمان

یکی از پارامترهای مهمی که افراد قبل از مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری باید در نظر داشته باشند، استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور است. اولین و مهمترین عاملی که این افراد باید در نظر بگیرند امنیت سرمایه گذاری در آلمان است. آیا آلمان از سرمایه مردم سوء استفاده نمی کند؟ قراردادهای سرمایه گذاری در آلمان توسط دولت نقض نمی شود؟ آیا سیستم قضایی یا نگرش این کشور نسبت به سرمایه گذاران تغییر نمی کند؟ قبل از سرمایه گذاری، مردم باید پاسخ این سوالات را دریافت کنند. البته آلمان جزو کشورهایی است که از امنیت سرمایه گذاری بالایی برخوردار است. در ادامه به شاخص هایی مانند میزان مصادره اموال می پردازیم.

میزان مصادره اموال در آلمان

این شاخص سطح امنیت سرمایه گذاری در آلمان را از نظر برخورد عادلانه با سیستم قضایی این کشور و امکان مصادره اموال توسط دولت بررسی می کند. در این شاخص، نمره 1 نشان دهنده کمترین ریسک و نمره 7 نشان دهنده بیشترین است.طی چند سال گذشته، آلمان امتیاز یک را دریافت کرده است که نشان دهنده کمترین خطر مصادره اموال است.

  • کیفیت نظارت در آلمان

با توجه به نمودار زیر کیفیت نظارت در آلمان درصد مثبتی دارد. این به معنای قدرت و وضعیت مناسب کیفیت مقررات و تاثیر دولت بر بخش خصوصی اقتصاد است. زیرا این شاخص بین 2.5+ و 2.5- است. سطح شاخص کیفیت نظارتی در آلمان در نمودار زیر نشان داده شده است.

  • مبارزه با فساد در آلمان جدول کنترل فساد در آلمان

میزان کنترل فساد در نظام اقتصادی و اداری یک کشور می تواند تاثیر زیادی بر امنیت سرمایه گذاری در آن کشور داشته باشد. زیرا از نفوذ و تأثیر منفی صاحبان قدرت بر اقتصاد کشور جلوگیری می کند. نمودار زیر میزان این شاخص را در آلمان نشان می دهد. توجه داشته باشید که این شاخص با مقداری بین 2.5 -و 2.5+ نیز نمایش داده می شود.

  • شاخص های اقتصادی موثر بر سرمایه گذاری در آلمان

آلمان یکی از بهترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد. عملکرد اقتصادی چیزی است که افراد باید هنگام درخواست ویزای سرمایه گذاری در آلمان در نظر بگیرند. تولید ناخالص داخلی آلمان، نرخ مالیات و تورم از جمله شاخص های مهمی هستند که بر سرمایه گذاری خارجی در آلمان تأثیر می گذارند. با مطالعه دقیق این شاخص ها می توانید میزان موفقیت و سودآوری سرمایه گذاری در آلمان را تحلیل کنید.

  • تولید ناخالص داخلی در آلمان

یکی از معیارهای سنجش رشد اقتصادی کشورها، شاخص تولید ناخالص داخلی است. به عنوان مثال، هر چه تولید ناخالص داخلی در آلمان بیشتر باشد، حجم تولید و فروش بیشتر می شود. در این صورت سرمایه گذاری آلمان سودآور خواهد بود. نمودار زیر سطح تولید ناخالص داخلی آلمان را در سال های اخیر نشان می دهد.

نرخ مالیات در آلمان

نرخ مالیات توسط دولت هر کشور تعیین می شود و معمولاً این نرخ از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. میزان مالیات در هر کشور برای افرادی که در آلمان سرمایه گذاری می کنند بسیار مفید است. با توجه به نمودار زیر می توانید میزان مالیات در آلمان را در چند سال گذشته تحلیل کنید. همانطور که میدانید تورم در کشور به تفاوت قیمت کالاها در طول سال اطلاق می شود. هرچه نرخ تورم در کشور کمتر باشد، قدرت خرید مردم افزایش می یابد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *