ایرانیان در کانادا

ایرانیان در کانادا

کانادا (به انگلیسی و فرانسوی: Canada) کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. این کشور از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی امتداد دارد و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است. کانادا با مساحت 9984000 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت کل و چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. مرز کانادا با ایالات متحده طولانی ترین مرز زمینی در جهان است. اتاوا پایتخت کانادا و تورنتو بزرگترین شهر این کشور است.

بیشتر مناطق کانادا به دلیل سرما و نزدیکی به قطب شمال خالی از سکنه است.دولت کانادا یک دموکراسی پارلمانی قانون اساسی، فدرال و سکولار است که در حال حاضر توسط پادشاه چارلز سوم اداره می شود. ساختار سلطنت کانادا متشکل از دولت فدرال، دو مجلس سنا و مجلس عوام، دولت های استانی و فرماندار کل است که به عنوان نماینده چارلز عمل می کند. رای دهندگان و شهروندان کانادایی نیز در انتهای این هرم قرار دارند. این کشور توسط ایالت های مستقل اداره می شود که در مجموع تابع دولت فدرال هستند.چارلز، پادشاه بریتانیای کبیر، پادشاه کانادا نیز هست و قانون با امضای او و از طرف او رسمیت می یابد و لازم الاجرا می شود.کانادا منابع طبیعی زیادی دارد. آب و هوا در اکثر نقاط سرد و قطبی است. اما آب و هوای قسمت جنوب غربی که شهر ونکوور در آن قرار دارد معتدل است. آبشار نیاگارا عریض ترین آبشار جهان در مرز این کشور با آمریکا قرار دارد. همسایگی جغرافیایی این کشور با آمریکا، روابط اقتصادی کانادا و آمریکا را بسیار گسترده کرده است، به گونه ای که آمریکا و کانادا بیشترین روابط اقتصادی را در جهان دارند و حجم مبادلات بین دو کشور نیز در حدود یکسان است.

بیشتر از معاملات هر کشور دیگری در جهان است. با این حال، این روابط قوی اقتصادی همچنین منجر به زیان برای کانادا شد. آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه های آمریکایی در نزدیکی مرزهای دو کشور یکی از این آسیب هاست.این کشور تا سال 1713 مستعمره فرانسه بود. امسال انگلستان کنترل آن را به دست گرفت. در 1 ژوئیه 1867، کانادا استقلال خود را به دست آورد. این کشور عضوی از کشورهای همسود (منافع متقابل) است.پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است که پارلمان فدرال این کشور و محل اقامت فرماندار کل در آن قرار دارد. او یک کانادایی، رئیس تشریفاتی دولت و نماینده پادشاه چارلز در کانادا است. اگر چه استاندار بر همه امور نظارت ندارد، اما نقش غیرمستقیم در امور اجرایی و نقش مستقیم در امور قضایی دارد و کارآمد است.

فرماندار کل توسط پادشاه به توصیه نخست وزیر منصوب می شود. طبق آمار سال 2011، 163290 نفر ایرانی الاصل در کانادا وجود دارد.کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان برای تحصیل، کار و زندگی است. پس از آمریکا، کانادا بیشترین تعداد مهاجر ایرانی را در جهان دارد. آخرین آمار نشان می دهد که حدود 400 هزار ایرانی در کانادا تابعیت این کشور را دارند. علاوه بر این آمار، بسیاری از ایرانیان مقیم کانادا با ویزای کار یا تحصیلی هستند که هنوز موفق به اخذ اقامت دائم این کشور نشده اند. در این مقاله به جنبه های مختلف جمعیت ایرانیان مقیم کانادا می پردازیم.

فهرست مطالب

تاریخچه مهاجرت ایرانیان به کانادا

حضور ایرانیان در کانادا به اوایل قرن بیستم باز می گردد. حجم مهاجرت در این دوره بسیار کم بود و در دهه های 50 و 60 سالانه تنها 10 تا 100 ایرانی به کانادا مهاجرت می کردند. این میزان مهاجرت در دهه های 80 و 90 به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به هزاران نفر در سال رسید. بین سال های 1991 تا 1995 حدود 15535 ایرانی به کانادا مهاجرت کرده اند. چهار سال بعد، از سال 1996 تا 2000، این رقم به 24655 رسید. علاوه بر این، بین سال های 2001 تا 2006، حدود 27600 نفر از ایران برای زندگی در کانادا خارج شدند. افزایش آمارها به حدی بوده است که در سال های اخیر ایران پس از فیلیپین، هند و چین در بین ده زادگاه اول مهاجران کانادایی قرار گرفته است. در نمودار زیر می توانید تعداد مجوزهای اقامت دائم (PR) صادر شده برای ایرانیان بین سال های 2016 تا 2019 را مشاهده کنید.

ایرانیان در کانادا

کانادا بهترین شهر برای زندگی است

کانادا کشوری بزرگ است که حداقل چند شهر قابل سکونت دارد. برای انتخاب بهترین شهر کانادا برای زندگی، تصمیمات افراد تحت تاثیر عوامل زیادی مانند غذا، آب و هوا و کار است. بهترین شهرهای کانادا که شرایط نسبتا ایده آلی را برای مهاجران در موارد ذکر شده فراهم می کنند عبارتند از:

  • ونکوور:بهترین شهر از نظر آب و هوا
  • مونترال:بهترین شهر از نظر فرهنگ غذایی
  • کبک:بهترین شهر از نظر فرهنگی
  • تورنتو:بهترین مکان با فرصت های خوب برای کار
  • بوشرویل (استان کبک):بهترین شهر از نظر آب و هوا و طبیعت گردی
  • هالیفاکس (نوا اسکوشیا):بهترین شهر برای یافتن املاک و مستغلات مقرون به صرفه

جمعیت ایرانی در شهرهای کانادا

بر اساس آمار سال 2016، حدود 90 درصد از ایرانیان مقیم کانادا در انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا زندگی می کنند و تعداد زیادی نیز در منطقه تورنتو بزرگ، منطقه ونکوور بزرگ و مونترال زندگی می کنند. کلانشهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا بیشترین جمعیت ایرانی را در کانادا دارند.

ایرانیان تورنتو

اکثر جمعیت ایرانی ساکن تورنتو در حومه شمالی منطقه شهری و در نواحی نورث یورک، ویلودیل، تورن‌هیل، وان، مارکهام، ریچموند هیل، آرورا و نیومارکت زندگی می‌کنند. در منطقه نورث یورک تورنتو، در شمال خیابان یانگ، یکی از مراکز خرید اصلی ایران به نام ایران پلازا قرار دارد. تعداد زیاد ساکنان این منطقه و مغازه های ایرانی از دوری شهر برای ایرانیان کاسته است. منطقه نورث یورک تقریباً 680000 نفر جمعیت دارد و به منطقه ایرانی تورنتو معروف است.ریچموند هیل یکی دیگر از مناطق رو به رشد و در حال توسعه تورنتو است که دارای مغازه‌ها، رستوران‌ها، کلینیک‌ها و دفاتر حقوقی ایرانی است که به تهران کوچک نیز معروف است.بعد از ریچموند هیل، دومین منطقه مورد علاقه ایرانیان منطقه شفق قطبی است که یکی از مناطق پر رونق تورنتو است. این منطقه دارای فضای سبز طبیعی و راحتی بیشتر و همچنین پارک حیات وحش مجهز و مسیرهای پیاده روی دلپذیر است.یکی دیگر از محله های ایرانی در تورنتو، منطقه تاریخی نیومارکت است که در گذشته به عنوان زمین کشاورزی شناخته می شد و در حال حاضر به عنوان یک منطقه صنعتی شناخته می شود. بیش از نیمی از ساکنان این منطقه به زبان انگلیسی و پس از آن روسی، چینی و اسپانیایی صحبت می کنند و با افزایش تعداد ایرانیان در این منطقه، فارسی نیز صحبت می شود.

ایرانیان ونکوور

ایرانیان مقیم ونکوور عمدتاً در شمال ونکوور، غرب ونکوور، برنابی و تری سیتی (شامل کوکیتلام، پورت کوکیتلام و پورت مودی) زندگی می کنند. حدود 90 درصد از ایرانیان ونکوور در ساحل شمالی این شهر و نزدیک به کوهستان زندگی می کنند. این قسمت گران قیمت ونکوور شاید ایرانیان را به یاد شمال تهران بیاندازد. مناطق دیگر شهر بیشتر خانواده محور هستند و برای خانه های اجاره ای مناسب هستند. خیابان لند دل و کوچه های آن در ونکوور پر از مغازه های بزرگ و فروشگاه های ایرانی است.

ایرانیان مونترال

ایرانیان مقیم مونترال بیشتر دانشجو و جوانان متاهل هستند. شهر مونترال به اندازه تورنتو جمعیت ایرانی را ندارد. ایرانیان مونترال در داون تاون، نیوجرسی، کوت د نیژ، وست شربروک زندگی می کنند و برخلاف ویلا نشینان تورنتو، آپارتمان ها و اجاره ها را ترجیح می دهند.منطقه NDG در نزدیکی مرکز شهر مونترال و غرب وست مونت واقع شده است. قیمت اجاره خانه در این منطقه نسبت به مرکز شهر کمتر است. این منطقه از نظر فرهنگی متنوع است و مهاجران بیشتری نسبت به بومیان دارد. این منطقه امکانات خوبی دارد و اکثر مردم این منطقه به زبان انگلیسی صحبت می کنند.بسیار نزدیک به منطقه NDG، Cotes de Neil واقع شده است. آپارتمان های بزرگ، تمیز و زیبا در این منطقه وجود دارد و بسیاری از ایرانیان در خانه های اجاره ای در خیابان ملکه مری زندگی می کنند. دسترسی به مراکز خرید در این منطقه کوچکتر و ساکت تر از NDG است.یکی دیگر از مناطق ایرانی مونترال کت سن لوک نام دارد که اخیراً منطقه ای مستقل اعلام شده است. تعداد ایرانیان کمتری در این منطقه زندگی می کنند.

کیفیت زندگی در کانادا

کانادا از استانداردهای زندگی بالایی برخوردار است و همین امر کانادا را به مکانی محبوب برای زندگی تبدیل کرده است. این کشور هر ساله در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار می گیرد. برای چندین سال متوالی، کانادا در فهرست بهترین کشورها برای زندگی در رتبه اول قرار گرفته است. شرایط زندگی در کانادا بسیار ایده آل است و استانداردهای زندگی در این کشور مانند کیفیت بالای آموزش، پوشاک، مسکن، مراقبت های بهداشتی، امنیت شغلی، طبیعت بیابانی، غذا، پوشاک و … می باشد. کانادا برای زندگی برای مطالعه کیفیت زندگی در کانادا، باید شاخص‌های مختلفی مانند اقتصاد، تعادل کار و زندگی، تحصیلات، وضعیت سلامت، ارتباطات اجتماعی، سطوح بالاتر ثروت و غیره را بررسی کرد. در مجموع، کانادا از بسیاری جهات یک کشور است. گزینه مناسبی برای زندگی است و افراد زیادی از سراسر دنیا به فکر اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور هستند. ایرانیان نیز به دلایل مختلف از جمله کار و تحصیل به کانادا مهاجرت می کنند و می توان گفت که زندگی در کانادا برای ایرانیان و سایر شهروندان زندگی ایده آلی است. ما همیشه برخی از آنها را در زیر بررسی خواهیم کرد.

اقتصاد

پتانسیل و فرصتی در اقتصاد کانادا وجود دارد که دائما در حال رشد است. کانادا کشوری ثروتمند با استاندارد زندگی بالا همراه با کاهش مالیات و اقتصاد قوی با نرخ تورم 2.3 درصد است.کانادایی ها نیز هر سال مقدار فزاینده ای از درآمد خود را دریافت می کنند که میانگین درآمد سالانه آن حدود 40000 دلار است. اقتصاد همچنان در حال بهبود است و کمترین نرخ بیکاری از سال 1976 (6.8 درصد) و ایجاد صدها هزار شغل جدید در سال است. جدا از واقعیت ها و آمارهای اقتصادی، ارز در کانادا واقعا خوب است. پول کاغذی رنگی در کانادا به صورت سکه دلاری (Loonies) و سکه دو دلاری (Toonies) در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

بهداشت

مراقبت های بهداشتی در کانادا یک حق اساسی شهروندان در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، مراقبت های بهداشتی یکی از مزایای برتر کانادا است. مراقبت های بهداشتی کانادا از کیفیت بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار است و همه اقدامات پزشکی به راحتی در دسترس مردم است. هزینه درمان در کانادا برای هر بیماری هرگز نگران کننده نیست. دسترسی به برنامه های کمک های اجتماعی و مسکن مقرون به صرفه نیز به رفاه و سلامت کلی کشوری کمک می کند که به مردم خود اهمیت می دهد.در کانادا یک آگاهی بهداشت عمومی وجود دارد که جدا از مراقبت های بهداشتی است. این آگاهی بهداشتی در قالب کلاس های یوگا که در روزهای چهارشنبه برگزار می شود انجام می شود. علاقه مندان به یوگا می توانند در این کلاس چهارشنبه در تابستان شرکت کنند. در این کلاس 2500 نفر شرکت می کنند و میانگین تعداد شرکت کنندگان در هر کلاس 1000 نفر می باشد.

تحصیلات

کانادا بیش از سایر کشورها پول زیادی را صرف آموزش شهروندان خود می کند. تحصیلات ابتدایی و متوسطه و همچنین تحصیلات تکمیلی در این کشور رایگان است. کالج ها و دانشگاه های کانادا در سراسر جهان به دلیل شهرت برجسته خود شناخته شده اند. علاوه بر این، کانادا با 51 درصد بالاترین میزان فارغ التحصیلی را دارد و تحصیل کرده ترین کشور جهان است.

فرهنگ

کانادا واقعاً یک کشور چند فرهنگی با تنوع قومی غنی است و چند فرهنگی حتی به عنوان یک سیاست ملی در کانادا پذیرفته شده است. به عنوان مثال، کانادا به طور رسمی تابعیت دوگانه را در کشور خود به رسمیت می شناسد، نمایندگی اقلیت ها را در آموزش و بازار کار تشویق می کند و از افرادی که برای اولین بار به کانادا می آیند حمایت مالی و غیره می کند. برخی از نمونه‌های این سیاست شامل حضور رسانه‌ها (مانند روزنامه‌ها) به زبان‌های مختلف از جمله ایتالیایی، چینی، پرتغالی، عربی و غیره است. کانادا همچنین مهاجران و اقلیت‌ها را تشویق می‌کند تا فرهنگ خود را حفظ کنند و ملیت خود را در آموزش و بازار کار معرفی کنند. . آنها خدمات ترجمه و مشاوره مهاجرتی را برای حمایت از تازه واردان ارائه می دهند.کانادا به عنوان یک رهبر در جامعه صلح آمیز، تنوع فرهنگی و امنیت، نمونه شگفت انگیزی در جهان است. کانادا دارای سیستم قضایی عادلانه، پلیس و قوانین قوی کنترل اسلحه است که شهروندان را با نرخ پایین جرم و جنایت ایمن نگه می دارد.

چشم انداز

کانادا به خاطر مناظر باشکوه و زمین های خالی از سکنه اش شناخته شده است. این کشور دارای مناظر اکولوژیکی طبیعی و دست نخورده خیره کننده است. کانادا دارای مناظر شگفت انگیز و مکان های دیدنی معروف است. این مناظر و جاذبه ها کانادا را به مکانی عالی برای بازدید و اقامت تبدیل کرده است. آبشار نیاگارا خانه شهرهای کوچکتری مانند ساحل Blame، دیپ ریور، و Rapid de Joachim است. علاوه بر این، شهرهای شناخته شده ای مانند مونترال، تورنتو و ونکوور از جمله شهرهای بزرگ هستند.

ایرانیان در کانادا

امید به زندگی در کانادا

در کل کانادا، شهروندان از سلامت و بهداشت خاصی برخوردار هستند و در مقایسه با سایر کشورها بیماری کمی وجود دارد. در کانادا، امید به زندگی برای زنان 84 سال و برای مردان 80 سال است.مرگ و میر بالقوه قابل پیشگیری یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر روند امید به زندگی در کانادا است. مرگ های بالقوه قابل پیشگیری، مانند مرگ زودرس تعریف شده قبل از سن 75 سالگی، با مراقبت های پزشکی به موقع و موثر و پیشگیری از بیماری ها رخ نمی دهد. نمونه هایی از مرگ های قابل اجتناب عبارتند از مرگ ناشی از تصادفات جاده ای، بیماری مزمن انسدادی ریه، COPD، سکته مغزی، دیابت، سرطان روده بزرگ و انواع خاصی از سرطان. در سال های اخیر، بهبود خدمات بهداشتی پیشگیرانه به کاهش بروز برخی از شرایط مرتبط با مرگ قابل پیشگیری کمک کرده است. این بهبودها برای مثال عبارتند از:

  • ایمن سازی با واکسیناسیون
  • کمپین های ترک سیگار
  • داروهای بیماری هایی مانند فشار خون و کلسترول
  • این پیشرفت ها به افزایش چندین سال امید به زندگی در بدو تولد کمک کرده است.

مشکلات و معایب زندگی در کانادا

کانادا به دلیل شرایط خوب اقتصادی و همجواری با آمریکا همواره مقصد بسیاری از مردم بوده است و هر ساله تعداد زیادی از مردم به دنبال مهاجرت و زندگی در کانادا هستند. از مشکلات مهاجرت به کانادا می توان به بی اطلاعی از شرایط و قوانین حاکم بر کانادا اشاره کرد. در ادامه به برخی از مضرات زندگی در کانادا برای ایرانیان می پردازیم. یکی از این مشکلات ممکن است عدم دانش کافی زبان این کشور باشد که یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. ارتباط روزانه با افراد جامعه و گذر از امور اساسی زندگی در گرو ارتباط با جامعه است. این امر به دلیل عدم ارتباط صحیح با کانادایی ها در محیط می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و مشکلات روحی در فرد شود. یکی دیگر از مشکلات کانادا، بی اعتمادی برخی شرکت ها و شرکت های کانادایی به مهاجران در به دست آوردن نیروی کار و برخورد سختگیرانه تر با افراد غیر بومی است.

استانداردهای کاری بالا و صلاحیت های بالا حتی در کوچکترین مشاغل در کانادا می تواند انتخاب و جذب شغل را برای افراد دشوار کند. هزینه های نسبتاً بالای زندگی، به ویژه برای دانشجویانی که از بودجه کافی برخوردار نیستند، نیز می تواند مشکل ساز باشد. البته افرادی که توانایی پرداخت هزینه های خود را ندارند می توانند تحصیل در آلمان را انتخاب کنند. زیرا تحصیل در این کشور رایگان است و هزینه های زندگی بسیار پایین است. نکته منفی دیگری که می توان به آن اشاره کرد آب و هوای بسیار سرد این کشور است که حتی در برخی ایالت ها خالی از سکنه است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و از سرما راضی نیستید، بهتر است این کشور را انتخاب نکنید.

مزایای زندگی در کانادا

کانادا در حال حاضر دهمین اقتصاد بزرگ جهان است. این بدان معناست که مردم آزادی های اقتصادی زیادی در اختیار دارند. اگر می خواهید زمانی که در اینجا زندگی می کنید، یک کسب و کار راه اندازی کنید، این یک فرایند ساده است. شما به گزینه های مراقبت های بهداشتی بیشتری در کانادا دسترسی دارید. نرخ کلی جرم و جنایت در کانادا نسبتا پایین است. از سال 1991، نرخ کلی جرم و جنایت در کانادا به طور پیوسته کاهش یافته است. جنایات خشونت آمیز در کانادا نادر است و آن را به یکی از امن ترین کشورهای جهان تبدیل می کند. کانادا دارای برخی از زیباترین و دیدنی ترین مناظر جهان است. فرصت‌های تفریحی در فضای باز فراوان است، از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری گرفته تا اسکی، ماهیگیری و قایق‌سواری. تقریباً هر فعالیت در فضای باز که فکرش را بکنید می تواند در کانادا در یک محیط زیبا انجام شود. کانادایی ها به خاطر دوست داشتن، مهربان بودن و مهمان نواز بودن شهرت جهانی دارند که می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر مهاجرت داشته باشد و منبع الهام باشد.

ایرانیان در کانادا

درآمد در کانادا

قوانین زندگی در کانادا و کار در کانادا به گونه ای است که دستمزد دریافتی باید مطابق با قانون کار کانادا باشد. به منظور محافظت از نیروی کار در برابر کارفرما، قانون کار کانادا دستمزد متوسطی را تعیین کرده است که کارفرمایان را ملزم به پرداخت دستمزد به نیروی کار خود می کند. عددی که برای میانگین حقوق در کانادا داده می شود از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است و هر چه ایالتی ثروتمندتر و از نظر اقتصادی قدرتمندتر باشد، حقوق در آن ایالت بالاتر است. در حال حاضر متوسط ​​دستمزد در بریتیش کلمبیا، کبک، انتاریو و آلبرتا نسبت به سایر ایالت ها بیشتر است و نیروی کار در این ایالت ها دستمزد بیشتری دریافت می کنند. میانگین حقوق ماهانه در کانادا حدود 9960 دلار کانادا است. حداقل دستمزد در کانادا 2520 دلار کانادا در ماه و حداکثر آن 44500 دلار کانادا است.

حقایق زندگی در کانادا

مهاجرت به یک کشور جدید یک فرآیند هیجان انگیز و تا حدودی ترسناک است. مهاجرت به یک کشور جدید حتی در فرهنگی مانند کانادا که از مهاجران استقبال می کند، کار بزرگی است. شما در حال بازسازی تمام زندگی خود هستید و در مکانی با آداب و رسوم متفاوت و با زبانی متفاوت از قبل صحبت می کنید، خانه ای جدید می سازید. هرچه پشتیبانی بیشتری در این انتقال ارائه دهید، روند آسان‌تر و روان‌تر خواهد بود. در اینجا مواردی وجود دارد که هر کسی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد یا به تازگی به کانادا آمده است باید بداند. اول از همه زبانتان را تقویت کنید تا بتوانید هر چه زودتر با جامعه ارتباط برقرار کنید و به آن عادت کنید.سیستم مالیاتی کانادا دارای نرخ بالایی است و شما باید بسته به سطح درآمد خود این را در نظر داشته باشید. کانادا آب و هوای سرد و زمستان های طولانی دارد که باید به آن توجه کرد.

اخذ مجوز اقامت برای زندگی در کانادا

راه های مختلفی برای اخذ اقامت کانادا و زندگی در کانادا وجود دارد که این روش ها مانند سایر کشورها شامل مهاجرت از طریق تولد، سرمایه گذاری، کار، ازدواج، تحصیل و پناهندگی می باشد. برای اینکه با توجه به شرایط خود صحیح ترین و بهترین روش را انتخاب کنید باید شرایط را بسنجید. کار در کانادا، سرمایه گذاری و تحصیل در کانادا سه روشی است که مهاجران به کانادا بیشتر به دنبال آن هستند. روش پناهندگی به دلیل غیرقانونی بودن و کاستی های آن عموماً توصیه نمی شود بسیار توصیه شده ب به طور قانونی به کانادا مهاجرت کنید.از آنجایی که کانادا از نظر شهروندی از سیستم زمین پیروی می کند، زمانی که کودک در کانادا متولد می شود، کودک پاسپورت کانادایی و والدین نیز اجازه اقامت کانادا را دریافت می کنند. در سال های اخیر قوانین سختگیرانه ای برای اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج اتخاذ شده است. طرفین برای درخواست اقامت دائم باید ثابت کنند که 2 سال یا بیشتر با هم رابطه داشته اند و ازدواج کرده اند. با توجه به کیفیت بالای تحصیل و دبیرستان ها و دانشگاه ها در کانادا، افراد زیادی آرزوی تحصیل در این کشور را دارند و پس از فارغ التحصیلی می توانند وارد بازار کار شده و محل سکونت خود را به محل کار و سپس به اقامت دائم تبدیل کنند. و پاسپورت بگیرید با توجه به نرخ بیکاری نسبتا پایین کانادا (6.3 درصد)، یکی از راه های رایج مهاجرت و اقامت در کانادا، روش کار یا کارگر ماهر است. و با طی مراحلی می تواند پاسپورت کانادایی نیز بگیرد.یکی دیگر از راه های اخذ اقامت در کانادا برای ایرانیان، سرمایه گذاری است، لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند در استان های مختلف کانادا سرمایه گذاری کنند، اما تمامی راه های سرمایه گذاری در کانادا منجر به اقامت دائم نمی شود. به عنوان مثال، با خرید ملک در کانادا، متقاضی نمی تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *