اقامت تمکن مالی کانادا

اقامت تمکن مالی کانادا 

اخذ اقامت سایر کشورها از طریق خودکفایی و منابع مالی امروزه یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشورهای دیگر می باشد. یکی از کشورهای ارائه دهنده این روش کشور کانادا می باشد و در ادامه  به بررسی و مطالعه اقامت تمکن مالی کانادا می پردازیم. بنابراین افراد با منابع مالی کافی و با هزینه شخصی می توانند اجازه اقامت در کشور دیگری را دریافت کنند. میزان توان مالی مورد نیاز برای هر کشور متفاوت است که باید با روش های مختلف به دولت آن کشور از جمله کانادا ثابت شود. در اقامتگاه های خودمختار در کانادا، فرد نمی تواند در کانادا کار کند و از درآمد حاصل از سپرده های بانکی یا اجاره ملک خود در کشور مبدا، می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش را در این کشور تامین کند. اقامت کانادا از نظر مالی و خودکفا یکی از راه های مهاجرت به کانادا می باشد.

بدین ترتیب متقاضی در صورتی موفق به اخذ ویزای خودپایه کانادا می شود که بتواند تمامی هزینه های مربوط به زندگی خود و خانواده اش در کانادا را بدون اتکا به حمایت دولت آن کشور یا اشتغال در کانادا تامین کند. با توجه به اینکه در این روش فرد سرمایه ای را به کانادا منتقل نمی کند و سرمایه گذاری نمی کند، ریسک مالی بالایی ندارد، اما با توجه به اینکه فرد از حمایت دولتی برخوردار نخواهد شد، این کار توصیه نمی شود. در ضمن نیازی به ثبت شرکت یا استخدام و پرداخت حقوق به روش اقامت با فاند کانادا نیست. در واقع اخذ ویزای خودپایه کانادا برای آن دسته از افرادی که توانایی مالی مناسبی دارند مناسب است. زمانی که فرد به صورت مستقل در کانادا زندگی می کند، باید یک سند ملکی یا یک حساب بانکی قابل توجه داشته باشد تا بتواند اقامت دائم و سپس شهروندی کانادا را برای خود و خانواده خود دریافت کند.

فهرست مطالب

شرایط زندگی مستقل در کانادا

همانطور که میدانید زندگی مستقل در کانادا زندگی با هزینه منابع مالی است. برای اقامت در کانادا نیازی به ترک و انتقال سرمایه به کانادا نیست. بدین ترتیب دولت کانادا هیچ گونه حمایت مالی از متقاضی و خانواده وی انجام نمی دهد و متقاضی اجازه کار در این کشور را ندارد. یکی از نکات مهم در خصوص زندگی با توانایی مالی و خودکفایی در کانادا اثبات نیاز به حمایت مالی از کشور کانادا و توانایی تامین هزینه های فرد و خانواده وی می باشد. یک فرد می تواند با نشان دادن منابع درآمد خود در کشور مبدا مانند سود بانکی، مستمری، سود سهام و اجاره املاک، توانایی مالی خود را ثابت کند. لازم به ذکر است که این نوع اقامت برای اکثر کشورها دارای ریسک است. یکی از مدارک مهم در زمینه زندگی مستقل در کانادا گواهی تمکن مالی است. در واقع گواهی تمکن مالی مدرک معتبری است که توسط بانک صادر می شود و کل موجودی بانکی متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق توان مالی بر اساس واحد پول رایج دلار یا یورو را نشان می دهد. تایید توان پرداختی مالی گردش مالی شخص در حساب را در شش ماه گذشته نشان می دهد. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی تمکن مالی برای اقامت در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارکی که هویت متقاضی را ثابت می کند
  • گذرنامه با حداقل هشت ماه اعتبار
  • فرم درخواست
  • متقاضیان توجه داشته باشند که گواهی مورد نظر باید بر روی سربرگ همان بانک و به نام متقاضی صادر شده و با مهر و امضای رئیس شعبه تایید شده باشد.

شرایط لازم برای وضعیت اقامت تمکن مالی کانادا

برای اخذ اقامت تمکن مالی در کانادا، متقاضیان و افراد باید شرایطی را داشته باشند.اولین شرط در این زمینه این است که متقاضی اجازه اقامت با حمایت مالی کانادا ثابت کند که بدون نیاز به حمایت مالی از کانادا و کار در این کشور قادر به تامین هزینه های خود و خانواده خود است. حساب یک شخص باید گردش حساب مشخص و مبلغ سپرده مشخصی را نیز نشان دهد تا بتواند اقامت کانادا را به صورت تمکن مالی دریافت کند. حساب بانکی مشخص شده باید به نام متقاضی یا همسر وی یا در حساب مشترک افتتاح شود. همچنین دریافت گواهی تمکن مالی بر اساس چندین حساب متقاضی و همسرش امکان پذیر است. کلیه اطلاعات مربوط به بانک اعم از تلفن تماس، ایمیل و آدرس بانک باید در سربرگ قید شود.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تمکن مالی

برای مهاجرت مالی به کانادا فرد باید مراحل خاصی را طی کند. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • تمام مدارک مورد نیاز متقاضی و خانواده اش 
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک به انگلیسی
  • مراجعه به سفارت کانادا در کشور مورد نظر و گرفتن  اثر انگشت خود 
  • صدور ویزا
  • ابتدا برای متقاضی و خانواده وی ویزای دو ساله صادر می شود و سپس ویزا به مدت سه سال دریافت می کنند. پس از 5 سال، متقاضی اجازه اقامت با هزینه کانادا می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند. 

اقامت تمکن مالی کانادا

مدارک مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مقیم مالی کانادا

متقاضیان مجوز اقامت مالی و خودکفایی کانادا باید مدارکی را تهیه و به سفارت کانادا تحویل دهند که شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه و مدارک هویتی
  • تایید تمکن مالی با ارائه گواهی تمکن مالی صادره از بانک.
  • داشتن سند ملکی یا حساب بانکی با حداقل موجودی 150000 دلار.
  • شکاف ها
  • معاینه پزشکی و گواهی سلامت

همانطور که گفتیم، یک متقاضی اقامت کانادا که از نظر مالی توانمند است و خود را حمایت می کند، باید از طرق مختلف توانایی مالی خود را به دولت کانادا ثابت کند. بنابراین، متقاضی باید ثابت کند که نیازی به کار یا حمایت مالی از سوی دولت کانادا ندارد. از راه های موجود برای اثبات توان مالی در روش خودکفایی کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سند سپرده بانکی و سود:

حساب بانکی می تواند به نام متقاضی یا همسر یا در حساب مشترک افتتاح شود. علاوه بر این، فرد می تواند مبلغ را به عنوان سپرده در بانک داشته باشد و سود ماهانه دریافت کند و همچنین نشان دهد که درآمد ثابت ماهیانه برای تامین هزینه زندگی خود و خانواده اش در کانادا دارد.

سهام و سود حاصل از آنها:

برخی از متقاضیان ممکن است در بخش های مختلف سهام خریداری کرده و سود کسب کرده باشند. در این زمینه، متقاضیان کانادایی با بودجه مالی می توانند از سود سهام به عنوان درآمد ماهانه استفاده کنند تا ثابت کنند که توانایی مالی برای مهاجرت به کانادا را دارند.

اجاره املاک، مغازه ها و سایر املاک و مستغلات:

این امکان وجود دارد که متقاضی و همسرش مالک ملک باشند و آن را اجاره دهند. بنابراین اجاره ماهانه آنها درآمد محسوب می شود و می توان از آن برای تامین هزینه های آنها در کانادا استفاده کرد.

حقوق بازنشستگی:

روش زندگی خود حمایتی در کانادا روشی بسیار مناسب برای بازنشستگان است و این افراد می توانند از حقوق بازنشستگی خود برای تامین هزینه های زندگی در کانادا استفاده کنند.

سند مالکیت:

اگر متقاضی یا همسرش املاکی دارند که به نام آنها ثبت شده است، می توانند از این مدارک برای اثبات توانایی مالی خود برای مهاجرت از طریق فرصت های مالی و زندگی مستقل کانادا استفاده کنند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تمکن مالی 

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، علاقه مندان به اقامت با فرصت مالی و خودکفایی در کانادا، باید توانایی و توانایی مالی کافی برای مهاجرت به این کشور با استفاده از روش مشخص شده را داشته باشند. اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که علاوه بر اثبات توان مالی خود، برای هر یک از اعضای خانواده باید 50000 دلار در حساب خود داشته باشند. این مبلغ بر اساس هزینه های سفر فرد به کانادا، هزینه های اجاره ملک، هزینه غذا و هزینه سفر تعیین می شود. به عبارت دیگر حداقل مبلغ مورد نیاز روی حساب یک فرد برای اخذ اقامت و خودکفایی در کانادا 150-200 هزار دلار است. در این روش فرد برای اخذ اقامت کانادا باید افسر مهاجرت سفارت کانادا را از طریق مدارک متقاعد کند که توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های خود و خانواده دارد.

اقامت تمکن مالی کانادا

مزایای مالی و خودپایداری برای زندگی در کانادا

 روش مهاجرت به کانادا از طریق تمکن مالی دارای مزایای زیر است:

ریسک مالی پایین

بدون نیاز به سرمایه گذاری و برداشت سرمایه

محدودیت سنی خاصی وجود ندارد

امکان مهاجرت به کانادا به همراه خانواده شامل همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال.

نیازی به ارائه مدرک زبان نیست

نیازی به پرداخت مالیات نیست

نیازی به راه اندازی کسب و کار نیست

سادگی فرآیند تمدید مجوز اقامت خود حمایتی کانادا

اما همانطور که قبلا ذکر شد، با توجه به اینکه فرد نمی تواند بر اساس این روش کار کند، در صورت داشتن فرصت و شرایط، بهتر است از روش های دیگری مانند کار سرمایه گذاری یا آموزش استفاده کند.

استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا

در رابطه با تامین مالی خود و زندگی مستقل کانادایی که در واقع زیرمجموعه ای از روش های سرمایه گذاری است، باید استانداردهای سرمایه گذاری بررسی شود. یکی از مهمترین استانداردها در این زمینه ضریب مصادره اموال است که در بازه یک تا هفت تعیین می شود و هر چه این عدد کمتر باشد خطر اموال شخص کمتر می شود. نسبت مصادره اموال، دولت آن کشور را در ارتباط با توقیف دارایی های یک سرمایه گذار خارجی در صورت بروز مشکل نشان می دهد. در کانادا این عدد حدود 1.92 است که رقم مطلوبی است و در نمودار زیر قابل مشاهده است. 

خطر مصادره اموال در کانادا

از دیگر استانداردهای فعلی در این زمینه می توان به شاخص کنترل فساد اشاره کرد که در بازه 2.5 تا 2.5- تعریف شده است و هر چه این عدد کمتر باشد نشان دهنده بهتر بودن دولت یک کشور در این زمینه است. طبق بررسی ها کانادا در این زمینه در رده بهترین ها قرار دارد. رونق مالی کانادا یکی از سریع ترین راه ها برای جذب افراد زیادی برای مهاجرت است. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، اقامت کانادا با بودجه می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور ثروتمند و توسعه یافته به افراد اجازه می دهد تا به روش های مختلف کار و تامین مالی کنند. علاوه بر این، قوانین مهاجرتی کانادا پیچیدگی های خاص خود را دارد.

منابع مالی کانادا

مناطق شمالی کانادا بسیار سرد است و اکثر ساکنان این کشور در مناطق جنوبی و نزدیک به ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند که آب و هوای آن بهتر است. زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی و واحد پول آن دلار کانادا می باشد. در سال های اخیر، کانادا به دلیل رضایت بیش از ۸۰ درصد مردم از شرایط زندگی، به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجران شناخته شده است.

اقامت تمکن مالی کانادا

علاوه بر این، به دلیل حضور مهاجران فراوان از سراسر جهان، به کشوری چندفرهنگی تبدیل شده است. کانادا دارای منابع طبیعی ارزشمندی است که آن را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. منابع نفت و گاز یکی از مهمترین منابع طبیعی در جهان است. کانادا دارای ذخایر ارزشمند نفتی است و به عنوان چهارمین صادرکننده بزرگ نفت جهان شناخته می شود. در زمینه صادرات گاز نیز در همین موقعیت قرار دارد و به همین دلیل کانادا به عنوان ابرقدرت انرژی در جهان قرار گرفته است. کانادا به عنوان یکی از 10 کشور برتر تولید کننده در جهان، دارای اقتصاد متنوع و قدرتمندی نیز می باشد. برخی از محصولات این کشور شامل صنایع غذایی، چوب، کاغذ، محصولات فلزی، صنایع شیمیایی و نفتی است که بیشتر آنها در 2 استان بزرگ O واقع شده اند.

شرایط ویزای خود حمایت کانادا

ویزای خود حمایت یا تمکن مالی کانادا یکی از راه های سریع و بدون دردسر برای اخذ اقامت این کشور است. Finance Canada یک ویزای خود حمایتی است و همانطور که از نام آن پیداست، متقاضی باید بدون نیاز به کار و دریافت حمایت های مالی و یارانه های دولتی، بتواند تمام هزینه های زندگی خود و خانواده اش را در کشور مقصد بپردازد. این ویزا با منابع مالی ریسک بسیار پایینی دارد و متقاضی نیازی به سرمایه گذاری ملک خود در کانادا و انتقال پول خود به این کشور ندارد. اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی دارای شرایطی است که آگاهی از آن می تواند به شما در این امر کمک کند.  نکته ای که این روش را برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق منابع مالی یا خودکفایی به کانادا را دارند ساده و کم خطر میکند، عدم نیاز به تاسیس شرکت، پرداخت مالیات و جذب نیروی کار در این کشور است. زمانی که متقاضی بتواند ثابت کند که از وضعیت مالی خوبی برخوردار است و قادر به پرداخت کلیه هزینه های زندگی است، می تواند از این طریق برای ویزا اقدام کند. در واقع متقاضیانی که دارای سند ملکی با ارزش و حساب بانکی قابل توجه در کشور خود هستند می توانند با تمکن مالی به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. همچنین افراد می توانند پس از دریافت کارت فرصت مالی برای دریافت اقامت خانواده و بستگان خط اول خود به دولت کانادا مراجعه کرده و با خود به این کشور ببرند.

ویژگی های دسترسی کانادا

فاینانس کانادایی ویژگی های مثبتی دارد و روشی مطمئن و کم ریسک به خصوص برای سرمایه مالی متقاضی است، به همین دلیل بسیاری از افراد با شرایط مالی خوب به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق فاینانس هستند. متقاضیان اجازه اقامت در ابتدا پس از ارسال مدارک خود به سفارت کانادا و تایید آنها، ویزای 2 ساله صادر می کنند. پس از این دو سال، متقاضی می تواند در صورت ارائه صورت مالی و حساب بانکی جدید، اقامت خود را به مدت 3 سال دیگر تمدید کند.سپس پس از گذشت این مدت، طبق تصمیمات دولت کانادا، متقاضی می تواند برای اقامت دائم اقدام کند .کانادا یکی از کشورهای مهاجرتی است، افراد زیادی مایل به مهاجرت به این کشور و اقامت دائم در آن هستند. طبق آمار، کانادا به عنوان بهترین کشور مهاجرتی در جهان شناخته می شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *