خرید ملک در انگلیس

در خصوص مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک می توان گفت که خارجی ها می توانند در انگلستان ملک بخرند و حتی اگر خارجی ها تمایلی به حضور در انگلستان نداشته باشند می توانند در این کشور ملک خریداری کنند. یک نکته بسیار مهم در رابطه با این موضوع این است که بهتر است خارجی ها قبل از خرید ملک در انگلیس به طور کامل و واقع بینانه توانایی مالی خود را بررسی کرده و شرایط خود را با شرایط خرید ملک در انگلیس مقایسه کنند. زیرا در غیر این صورت اگر پول نقد کافی برای پرداخت هزینه ملک و سایر هزینه های جانبی نداشته باشند، نمی توانند برای وام مسکن اقدام کنند و به راحتی وام بگیرند.

فهرست مطالب

بررسی مجوز اقامت انگلیس از طریق سرمایه گذاری املاک انگلستان

به طور کلی می توان با خرید ملک اقامت اروپا را دریافت کرد. اما این روش مهاجرت و اخذ اقامت در برخی از کشورهای اروپایی به طور مستقیم امکان پذیر است. با طرح این موضوع احتمالا برای شما سوال پیش خواهد آمد که آیا می توان از طریق خرید ملک در انگلستان اقامت گرفت یا خیر؟ آیا انگلستان جزو کشورهایی است که امکان اخذ اقامت اروپا را با خرید ملک فراهم می کند یا خیر؟ در رابطه با اخذ اقامت انگلیس از طریق خرید ملک و به طور کلی سرمایه گذاری در ملک در این کشور، لازم به ذکر است که مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک در این کشور به خودی خود روش اصلی مهاجرت به انگلستان می باشد. با توجه به عملکرد سرمایه گذاری در انگلستان مانند میزان مصادره اموال، کیفیت نظارت و کنترل فساد و امنیت اقتصادی بسیار بالا در این کشور، امکان اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری و کسب و کار وجود دارد.

همانطور که گفته شد، انگلستان به دلیل وجود سیستم نظارتی قوی و رعایت موازین و استانداردهای جهانی، فضای بسیار مساعدی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. در سال 2018 بر اساس گزارش بانک های بین المللی، این کشور وارد 7 کشور برتر جهان از نظر تجارت بین المللی شد. بنابراین می توان گفت اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری و در عین حال انجام فعالیت هایی مانند خرید ملک می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای سرمایه گذاران خارجی باشد. لازم به ذکر است که با وجود قیمت بالای ملک در این کشور، سرمایه گذاران گاهی فرصت خرید خانه ارزان در انگلستان را دارند که در ادامه به آن می پردازیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت سرمایه گذاری در انگلستان و اخذ اقامت انگلیس از طریق سرمایه گذاری در این کشور به مقالات موجود در سایت های مربوطه مراجعه نمایید.

مراحل و فرآیند خرید ملک در انگلیس

خرید ملک در خارج از کشور یک تعهد مالی بزرگ برای مردم است و طبیعی است که متقاضیان در ابتدا دغدغه های خاص خود را داشته باشند. به طور کلی هر معامله مراحل و فرآیند خاص خود را دارد و در رابطه با مراحل و فرآیند مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک و یا سرمایه گذاری در ملک در این کشور به طور کلی می توان گفت که این اقدام، طی سه مرحله، جستجو و ارائه پیشنهاد، انتقال و تکمیل کارها انجام میشود. قبل از شروع به جستجوی ملک، باید مطمئن شوید که قادر به پرداخت هزینه ها هستید و سپس پیشنهاد خرید ملک را ارائه دهید. لازم به ذکر است که ارائه این پیشنهاد از نظر قانونی شما را ملزم به خرید ملک نمی کند. پس از پذیرش پروپوزال، بهتر است تحقیقات لازم انجام شود. پس از مرحله تحقیق، لازم است از یک وکیل مجرب و آگاه برای انجام تکلیف و تهیه پیش نویس قرارداد کمک بگیرید. در این مرحله مذاکراتی بین وکیل شما و وکیل فروشنده در حال انجام است و تمامی بررسی های لازم در خصوص امنیت معامله انجام می شود. این مرحله همچنین شامل بررسی موقعیت تاسیسات و استانداردهای محلی است که بین دو هفته تا سه ماه طول می کشد. پس از انجام این مراحل در صورت رضایت طرفین قرارداد نهایی توسط دو طرف امضا می شود و خریدار موظف به پرداخت 10% هزینه شیء به صورت غیرقابل برگشت می باشد. پس از آن قراردادی بین طرفین مبنی بر انتقال مالکیت امضا می شود و طرفین در تاریخ پایان در این قرارداد به توافق می رسند و آن را ذکر می کنند. در این مرحله هزینه های مربوط به مراحل ثبت نام نیز پرداخت می شود و در نهایت مدارک مربوطه ، به خریدار تحویل داده می شود و مراحل تکمیل می شود.

واجدین شرایط برای خرید خانه در انگلیس

افرادی که قصد خرید خانه در انگلستان را دارند باید از چند نکته آگاه باشند. همه مهاجران می توانند خانه بخرند و به همین دلیل محدودیتی برای افراد وجود ندارد. حتی می توانید برای خارجی ها وام بگیرید. البته شرایط برای افرادی که هنوز دو سال هم در انگلیس زندگی نکرده اند و شغلی پیدا نکرده اند سخت است. نکته مثبت ، مالیات است که برای خارجی ها و شهروندان بریتانیایی یکسان است. کسانی که سرمایه لازم برای خرید ملک در این کشور را دارند، واجد شرایط خرید خانه در انگلستان هستند. البته علاوه بر ارزش ملک، مبالغ دیگری نیز برای مشاغل پاره وقت وجود دارد که متقاضی ملزم به داشتن آن ها نیز می باشد و تنها در این صورت است که می تواند در انگلیس خانه بخرد.

شرایط خرید ملک در لندن

خرید ملک در شهرهای مختلف انگلستان دنیای خاص خود را دارد. به عنوان مثال: شرایط خرید ملک در لندن به گونه ای است که فقط افراد دارای سرمایه کلان و قابل توجه امکان خرید خانه را دارند و قیمت اجاره و خرید ملک در لندن بالاست. این قیمت های بالا در کنار بازدهی پایین، محبوبیت خرید ملک در لندن را کاهش داده است. البته این گفته برای افرادی است که بودجه کمی دارند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است: اگر هدف شما خرید ملک، سرمایه گذاری و کسب سود است، این شرایط در شهر لندن وجود ندارد و باید از تصمیم خود عقب نشینی کنید. بنابراین مهمترین شرایط برای خرید ملک در لندن را باید امکانات مالی بالا و اقامت بیش از دو سال متقاضی در انگلستان دانست. همراه با اجرای این موارد و آگاهی از مناطق شهر لندن و املاک در این شهر، افراد حق خرید ملک در پایتخت بریتانیا را پیدا می کنند.

خرید خانه در انگلیس

متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق خرید خانه در انگلیس ممکن است علاقه مند باشند که بدانند به طور متوسط ​​قیمت املاک در شفیلد مقرون به صرفه تر است که این شهر را به رتبه اول می رساند. شهر دربی در رتبه دوم و شهر سوانسی در رتبه سوم قرار دارند. به نظر می رسد انگلستان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. به طور کلی می توان گفت که اگرچه مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک راه اصلی اخذ اقامت در این کشور محسوب نمی شود اما سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در این کشور به خصوص در چندین شهر سودآور آن، انتخاب بسیار مناسبی برای جویندگان کار است. علاوه بر این به طور کلی می توان گفت شهرهای متوسط ​​و بزرگ انگلستان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستند. اگر می خواهید خانه ای ارزان در انگلیس بخرید و با خرید ملک از سرمایه گذاری خود سود ببرید، بهتر است از لندن دوری کنید. اگرچه متوسط ​​اجاره بها در لندن بالاست و خرید خانه ارزان در لندن یکی از دغدغه های متقاضیان است; اما در بیشتر موارد، قیمت های گزاف ملک لندن، این شهر را از کسب سود قابل توجه باز می دارد. در واقع، شهر لندن با 2.8 درصد، کم سودترین شهر برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در میان محبوب ترین شهرهای بریتانیا است. دومین شهر کم سود، آکسفورد و پس از آن برادفورد در رتبه سوم قرار دارد.

هزینه خرید خانه در شفیلد انگلیس

هزینه خرید خانه در شفیلد انگلستان به طور متوسط ​​166916 پوند برآورد شده است. در مرکز شهر شفیلد، قیمت مسکن می‌تواند بسیار رقابتی باشد و در صورت توسعه مجدد، منطقه گسترش خواهد یافت. در مجموع ، خرید خانه در شفیلد انگلستان می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در این کشور باشد.

بررسی امکان اخذ وام خرید ملک در انگلیس برای اتباع خارجی

متقاضیانی که نگران مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک هستند همیشه سوالاتی از جمله نحوه دریافت وام مسکن در انگلیس را دارند. در پاسخ به این سوال می توان گفت که اتباع خارجی اعم از ساکن یا غیر مقیم امکان خرید ملک در انگلیس را دارند. البته لازم به ذکر است که همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، اخذ وام مسکن برای اتباع خارجی مشروط به شرایط سخت و دشواری است و ممکن است به متقاضی وام با سود بسیار بالا تعلق گیرد. به همین دلیل بر شرایط مالی متقاضیان مهاجرت به انگلستان ، از طریق خرید ملک تاکید می شود.

قیمت اجاره املاک در انگلستان در شهرهای مختلف

هزینه اجاره ملک در انگلیس در شهرهای مختلف بزرگترین سوال متقاضیان مهاجرت به این کشور می باشد چرا که نیاز به مسکن مهمترین نیاز یک فرد در هر جای دنیا به خصوص در هنگام مهاجرت است. مردم شهرهای مختلف انگلستان برای زندگی در خانه های این کشور باید اجاره های متفاوتی بپردازند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، میانگین قیمت مسکن در ژانویه 2022 به رکورد جدیدی رسید و طی 12 ماه 9.7 درصد افزایش یافته است. این موضوع در کنار نرخ پایین وام مسکن اعلام شد و گمان می رود بحران های زندگی مانند بیماری کرونا این روند را ادامه دهد. در سال های گذشته برای صرفه جویی در خرید خانه، خانه اجاره می کردند، اما افزایش اجاره بها به ویژه در شهرهای بزرگ کار را بسیار سخت کرده و با رشد بازار مسکن، خرید مسکن با مشکل مواجه شده است. با توجه به روند رو به رشد خرید خانه در انگلستان بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه های خود و این که زیر بار وام مسکن و مشکلات مربوط به آن نباشند، اجاره خانه را انتخاب می کنند. بازار املاک بریتانیا و قیمت‌ها برای خریداران مسکن به گونه‌ای است که پرداخت وام مسکن برای افرادی که سپرده‌های کلان دارند مقرون به صرفه است، اما برای خریدارانی که برای اولین بار خرید می‌کنند خبر خوبی نیست. اما شرایط اجاره و خرید ملک در انگلیس برای خارجی ها متفاوت است و انتقال سرمایه به این کشور با توجه به روند صعودی می تواند درآمد شما را افزایش دهد و تصمیم بسیار عاقلانه ای محسوب می شود.

عوامل موثر بر هزینه مسکن در انگلیس

اگر نمودار قیمت مسکن در انگلستان را بررسی کنیم، متوجه می شویم که بازار اجاره و خرید ملک در انگلستان همواره با نوسانات زیادی همراه بوده و سقوط و افزایش آن به دلایل مختلفی رخ داده است. عوامل موثر بر قیمت مسکن در انگلستان به عرضه و تقاضا بستگی دارد. جدا از همه عوامل ، این بحث وجود دارد که بازار مسکن با کمبود قابل توجهی مواجه است و این مشکل مانع از کاهش هزینه ها می شود.

روند خرید ملک در انگلیس

روند خرید ملک در انگلیس می تواند 2 تا 3 ماه طول بکشد. قبل از شروع هر اقدامی، باید وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید تا بدانید چقدر می توانید هزینه کنید. اکثر خریداران از وام مسکن برای خرید خانه استفاده می کنند. نیاز دارید پس از تعیین میزان بودجه و در مرحله دوم باید خانه مورد نظر خود را انتخاب کنید پس از انتخاب ملک مورد نظر خود، باید پیشنهادی برای مالک در انگلستان ارائه دهید که می تواند به صورت شفاهی یا کتبی از طریق یک مشاور املاک یا مستقیماً با فروشنده خصوصی ارائه شود، پس از پذیرفته شدن پیشنهاد فروشنده این پیشنهاد را انجام خواهد داد. هنگام ارائه یک پیشنهاد، ممکن است بتوانید قیمت کمتر یا بالاتر از قیمت پیشنهادی پیشنهاد دهید، زیرا املاک در بریتانیا اغلب کمتر از قیمت پیشنهادی به فروش می‌رسند، اما اگر قیمت شما پایین باشد، در معرض خطر قرار گرفتن توسط خریدار دیگری قرار می‌گیرید.

قراردادهای مبادله ای

مهم ترین بخش خرید خانه در انگلیس شامل تهیه و مذاکره قرارداد بین طرفین است و خوب است هر یک از آنها برای بررسی جزئیات دقیق از طریق وکیل خود مراجعه کنند، در صورت وجود هرگونه مشکلی درخواست کنید،  تصحیح کنید و وقتی از قرارداد راضی هستید می توانید آن را امضا کنید، یعنی متعهد به خرید هستید. فراموش نکنید که قرارداد باید شامل تمام جزئیات کلیدی مانند قیمت و تاریخ اتمام و هرگونه شرایط و ضوابط فروش باشد، پس از امضای قراردادها، پول فروش از حساب وکیل شما و وام مسکن واریز می شود. این مرحله ای است که کلید خانه جدید خود را دریافت می کنید و اکنون باید هزینه های رهن و حقوقی خود را پرداخت کنید. وکیل شما باید فروش را در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت کند و حق تمبر را بپردازد (این هزینه ها معمولاً به صورت حساب قانونی شما اضافه می شود).

قراردادهای اجاره در انگلیس

قراردادهای اجاره در انگلیس مجموعه ای از تعهدات است که توسط صاحب ملک برای مستاجر تعیین می شود و هر دو طرف قانوناً با تمام مفاد آن موافقت می کنند. پس از امضای قرارداد، شرایط تعیین می شود و مالک نمی تواند به راحتی شرایط جدید را تغییر دهد و باید قبل از انقضا قرارداد اجاره منعقد کنید.

خدمات صورتحساب در انگلیس

اجاره و خرید ملک در انگلیس تنها به هزینه اولیه خرید یا اجاره محدود نمی شود، باید هزینه نگهداری ماهانه را نیز در نظر بگیرید، هر خانه در انگلستان شامل مالیات، قبوض مختلف، اینترنت و خدمات مختلف می شود که باید به صورت ماهانه ارزیابی و محاسبه شود. علاوه بر این، فرآیند اجاره یا خرید ملک دارای هزینه های جانبی مختلفی است که باید به صورت قانونی ثبت و پرداخت شود، بنابراین قبض نگهداری از ملک انگلستان بخش مهمی از خرید یا اجاره خانه در این کشور است که باید در نظر گرفته شود. هنگام اجاره یا خرید یک آپارتمان، باید بین 200 تا 400 پوند در ماه هزینه نگهداری را در نظر بگیرید.

خرید ملک در انگلستان منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود پس بهتر است از راه های دیگر برای اخذ اقامت استفاده کنید و از این روش برای سرمایه گذاری و کسب درآمد بهره مند شوید.خرید ملک جزء روش های سرمایه گذاری است و بنابراین بهتر است از وکلای بین المللی و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. هزینه خرید ملک در انگلستان ثابت نیست و از شهر به شهر و منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک، راه اصلی ورود به این کشور و اخذ اقامت انگلستان محسوب نمی شود. اما متقاضیان محترم می توانند برای یکی از راه های اخذ اقامت و شهروندی انگلستان مثلا سرمایه گذاری در این کشور و سپس خرید ملک اقدام کنند. با توجه به امنیت بالای اقتصادی انگلستان و وجود سیستم قضایی سالم در این کشور، هر نوع سرمایه گذاری از جمله خرید ملک و حتی قیمت ارزان مسکن در انگلستان می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی باشد. همانطور که قبلا ذکر شد متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک باید به این نکته توجه داشته باشند که قبل از تصمیم گیری باید نسبت به تامین بودجه پولی مورد نظر اقدام کنند. چون گرفتن وام یا وام مسکن در انگلیس برای خارجی ها بسیار سخت است. علاوه بر این، دریافت اقامت با خرید مستقیم ملک در انگلستان امکان پذیر نیست.