خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه

کشور زیبا و توریستی فرانسه یکی از قدیمی ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. درست است که متقاضیان با خرید ملک مستقیماً اقامت فرانسه را دریافت نمی کنند، اما می توانند با استفاده از راه های دیگر اقامت مانند ثبت شرکت در ملک خریداری شده، اقامت خود را دریافت کنند. مطمئنا زندگی و خرید ملک در این کشور پیشرفته و صنعتی فرانسه مزایای زیادی دارد و می توان گفت استفاده از ویزای شینگن یکی از بهترین مزایای خرید ملک در فرانسه است. در زیر برخی از مزایای خرید خانه در فرانسه و زندگی در این کشور آورده شده است.

  • مجوز ثبت شرکت در فرانسه
  • غیبت در فرانسه
  • امکان اجاره ملک و کسب درآمد
  • نیازی به رفتن به فرانسه نیست
  • امکان دریافت وام بانکی در صورت ثبت شرکت در فرانسه
  • عدم تأثیر بر سابقه عدم موفقیت متقاضی در روند رسیدگی به پرونده
  • اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی
  • امکان بیمه درمانی رایگان در فرانسه

فهرست مطالب

مراحل قانونی خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه مانند اکثر کشورهای جهان دارای مراحل قانونی  خاصی است. البته اقامت فرانسه از طریق خرید ملک به خریداران ملکی اعطا نمی شود، اما اگر قصد خرید ملک در فرانسه را دارید، اولین قدم باید این باشد که ثابت کنید منع قانونی و شهرداری در معاملات وجود ندارد. ملک مورد نظر این موضوع بسیار مهمی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند.

خرید ملک در فرانسه

هزینه خرید و اجاره ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه با هزینه های خاصی همراه است. قبل از در نظر گرفتن این هزینه های جانبی، ابتدا به قیمت ملک در فرانسه می پردازیم. اگر در هنگام خرید ملک به دنبال مکانی برای زندگی در فرانسه هستید، ممکن است بدانید که قیمت ملک به موقعیت جغرافیایی و شهر، امکانات موجود در ملک مورد نظر، سال ساخت ملک و اندازه ملک بستگی دارد.البته تقاضا برای خرید ملک در فرانسه در سال های اخیر کاهش یافته است. بر اساس آخرین آمار دریافتی از بانک های این کشور، تقاضا برای وام خرید ملک در فرانسه 42 درصد کاهش یافته است.

قیمت خرید آپارتمان

هر متر مربع 10375.63 یورو برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

7349.21 یورو در هر متر مربع هنگام خرید آپارتمان در خارج از شهر

پس از بررسی هزینه های اصلی خرید ملک در فرانسه، می توانید هزینه های جانبی این خرید را نیز بررسی کنید. هزینه هایی مانند هزینه بیمه منزل، هزینه پلمب و موارد حقوقی و اداری آن، کمیسیون مشاوران املاک، حق الوکاله و همچنین مالیات آن می تواند در راه حل مورد نظر موثر باشد.

هزینه اجاره آپارتمان

  • 648.24 یورو آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر
  • 522.93 یورو آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز
  • آپارتمان 1291.06 یورویی (3 خوابه) در مرکز شهر
  • 80.309 یورو آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز

قیمت ویلا و آپارتمان در پاریس

آپارتمان ها در پاریس برای سرمایه گذارانی که در خارج از کشور ملک خریداری می کنند بسیار محبوب هستند. قیمت آپارتمان در پاریس یکی از بالاترین قیمت ها در اروپا است. گران ترین آپارتمان ها در منطقه 6 و 7 واقع شده اند که میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان حدود 10600 یورو است. در عین حال قیمت خانه حتی از این مقدار هم بیشتر است و به ازای هر متر مربع به 11200 یورو می رسد. با توجه به موقعیت شهر پاریس، افراد زیادی در هنگام خرید ملک تمایل به اقامت در فرانسه دارند، بنابراین دانستن مبلغ ذکر شده برای خرید ملک مانند آپارتمان یا ویلا می تواند به شما کمک زیادی کند.

قیمت مسکن در استراسبورگ فرانسه

سرمایه گذاری و زندگی در استراسبورگ به دلیل فاصله 2 ساعته با پاریس، موسسات اروپایی و فعالیت های اقتصادی پر رونق همچنان بسیار جذاب است. به طور کلی، بازار املاک و مستغلات استراسبورگ علیرغم تفاوت قیمت ها بین مناطق، همچنان به رشد خود ادامه می دهد. قبل از سرمایه گذاری در املاک در استراسبورگ، بهتر است با قیمت مسکن در استراسبورگ آشنا شوید. قیمت خانه در استراسبورگ فرانسه به طور متوسط ​​تنها 2390 یورو در هر متر مربع است.

خرید خانه در نیس فرانسه

آیا قصد زندگی یا سرمایه گذاری در نیس را دارید؟ اگر می خواهید مهاجرت به این کشور را با خرید خانه در نیس فرانسه تجربه کنید، دانستن قیمت ها یکی از مهم ترین مولفه های اکتشاف شما در فرانسه است. میانگین قیمت فروش هر متر مربع خانه در نیس فرانسه در سال جاری به 4557 یورو در هر متر مربع رسیده است. این شاخص در 12 ماهه 6.4 درصد و در سه ماهه گذشته 2.7 درصد افزایش داشته است. این ویژگی جذابیت بازار املاک و مستغلات نیس است. اگر داده های سه سال اخیر را مطالعه کنیم، شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها (15.5 درصد) نیز خواهیم بود. بر این اساس باید به طور متوسط ​​برای هر متر مربع 7100 یورو بپردازید.

قیمت مسکن در لیون فرانسه

قیمت مسکن در لیون فرانسه در یک سال 8.5 درصد افزایش یافته است. در لیون، قیمت هر متر مربع خانه با قیمت هر متر مربع آپارتمان بر اساس معیارهای مختلف متفاوت است. اگر به هر دلیلی قصد خرید ملک در لیون را دارید، چه برای سرمایه گذاری و چه برای زندگی در لیون، باید بدانید که قیمت هر متر مربع آپارتمان در لیون لیون 4983 یورو و قیمت هر خانه در هر  متر 5955 یورو است. بنابراین با توجه به توان مالی خود می توانید خانه یا آپارتمان را با مبلغی کمتر یا بیشتر از این مبلغ ها خریداری کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

قیمت آپارتمان در فرانسه

ارزش گذاری ملک شما در فرانسه به نوع ملکی که می فروشید بستگی دارد. مساحت اولین نکته مهم است، زیرا قیمت یک آپارتمان یک اتاقه در این کشور با آپارتمان چهار اتاقه یکسان نخواهد بود. بنابراین باید ارزش ملک خود را با توجه به سطح پیشنهادی محاسبه کنید. شما می توانید بر اساس میانگین قیمت یک آپارتمان در فرانسه، با در نظر گرفتن مساحت محل سکونت خود و موارد دیگر، ملک در فرانسه خریداری کنید. قیمت آپارتمان در فرانسه از 1670 تا 8670 یورو در هر متر مربع است که میانگین آن 3680 یورو در هر متر مربع است.

خرید ملک در فرانسه

قیمت ویلا در فرانسه

قیمت املاک در فرانسه در طول بحران اقتصادی جهانی نسبتاً خوب بود. سطح خرید ملک و ویلا با برخی از همسایگان فرانسه مانند اسپانیا و هلند که قیمت ملک به ترتیب بیش از 20 و 40 درصد کاهش یافته است، متفاوت است. فرانسه یکی از بازارهای اصلی مسکن اروپا است که هر ساله سرمایه گذاران بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. سبک زندگی فرانسوی مدتهاست که آرزوی بسیاری از ماست. زیبایی حومه شهر، شهرهای عجیب و غریب غرق در تاریخ، رودخانه ها و کوه ها، بازارها، غذا، تاریخ و فرهنگ همه عواملی هستند که می توانند منجر به خرید ویلا در فرانسه شوند. متوسط ​​قیمت یک ویلا در فرانسه در حال حاضر حدود 160000 یورو است.

قیمت خرید یک فروشگاه در فرانسه

اگر می خواهید در فرانسه کسب و کار راه اندازی کنید، باید اجازه اقامت داشته باشید یا شهروند اتحادیه اروپا باشید. قیمت فروشگاهی که می خواهید افتتاح کنید بستگی به شهر و منطقه ای دارد که قرار است در آن کسب و کار افتتاح کنید. همچنین بزرگی فروشگاه یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت هر متر مربع است. با توجه به این توضیحات نمی توان قیمت خرید ثابتی برای فروشگاه در فرانسه تعیین کرد.

حداقل قیمت خانه در فرانسه

اگر قصد مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک و اقامت در این راه را دارید و میخواهید کمترین قیمت خانه در فرانسه را پیدا کنید، باید بدانید که با توجه به آنچه کشور فرانسه به متقاضیانی که به دنبال اخذ اقامت هستند ارائه می دهد هنگام خرید ملک در فرانسه، هیچ اثر اقامتی نمی دهد. متقاضیان باید از مسیرهای دیگر مهاجرت کنند. اگر قصد خرید ملک را دارید باید بدانید که حداقل قیمت خانه در فرانسه در شهرهای کوچک و خانه های خارج از شهر است و قیمت ملک در شهرهای بزرگ و شهر زیبای پاریس گرانتر از در مناطق دیگر است و در حال حاضر قیمت یک خانه در فرانسه و در مرکز پاریس، متری 438 میلیون تومان به پول ایران به نرخ یورو معادل 31650 هزار تومان و این مبلغ برای هر متر مربع خارج از شهر است که معادل 327 میلیون تومان می باشد. و اگر بخواهید در مارسی ملک بخرید باید متری 80 میلیون تومان هزینه کنید.

مشاوره حقوقی برای خرید ملک در فرانسه

اولین و مهمترین گام در فرآیند خرید ملک در فرانسه، انعقاد یک قرارداد قابل اعتماد است که منافع دو طرف را در نظر می گیرد. برای انعقاد چنین قراردادی استفاده از وکیل آشنا به قوانین دولت فرانسه توصیه می شود. یک وکیل نیز در فرآیند دریافت وام مسکن به شما کمک خواهد کرد. به منظور کسب بهترین نتیجه از فرآیند خرید ملک در فرانسه، توصیه می شود برای انجام کلیه مراحل آن به ویژه استعلام دولتی در مورد معتبر بودن اموال املاک ثبت شده در قرارداد، استعلام به سازمان های دولتی ارسال شود. در نهایت توصیه می شود با مشورت کارشناسان و افراد مجرب بهترین تصمیم را بگیرید.

استانداردهای سرمایه گذاری در فرانسه

برای سرمایه گذاری در فرانسه و اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک مهمترین موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد استانداردهای سرمایه گذاری در آن کشور می باشد. استانداردهای سرمایه گذاری در یک کشور نشان دهنده اقبال دولت در جذب سرمایه خارجی و همچنین حمایت دولت از این سرمایه گذاران است. یکی از این استانداردها حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران است. علاوه بر این، سرمایه گذاران خارجی از کشورهای مختلف می توانند روی نگرش یکسان دولت نسبت به آنها حساب کنند. یکی دیگر از استانداردهای سرمایه گذاری میزان خطر مصادره اموال است. کمترین امتیاز شماره یک را نشان می دهد.  یکی دیگر از استانداردهای سرمایه گذاری که قابل ارزیابی است، سطح کنترل فساد در فرانسه است. نمودار های سطح مبارزه با فساد در فرانسه نشان می دهد که طی 10 سال گذشته برای اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید بالاترین کنترل عدد 2.5 را نشان می دهد که بهترین وضعیت است.

شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

اگر می خواهید اقامت فرانسه را دریافت کنید، شش راه اصلی برای دریافت اجازه اقامت و پاسپورت وجود دارد. این شش روش اصلی عبارتند از تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری. زندگی در فرانسه از طریق خرید ملک بخشی از راه سرمایه گذاری در فرانسه است. به عنوان یک خارجی، می توانید در فرانسه ملک بخرید. البته این خرید ملک به شما اجازه اقامت دائم فرانسه را نمی دهد. اگر قصد خرید ملک در فرانسه را دارید، پیشنهاد می شود ابتدا از روش خودکفایی فرانسوی استفاده کرده و اقامت فرانسه را دریافت کنید. با اخذ اقامت فرانسه از این طریق می توانید ملکی در این کشور خریداری کنید. روش پیشنهادی دیگر اخذ اقامت فرانسه و مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در فرانسه می باشد. به طور کلی در هنگام اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی تحصیل رایگان برای کودکان ارائه می شود. راه خرید ملک در فرانسه منجر به اقامت دائم نمی شود بنابراین اگر به دنبال تحصیل رایگان برای فرزندان خود هستید می توانید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید.

شرایط خرید ملک در فرانسه

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک، لازم است افراد واجد شرایط تایید شوند. افراد غیر فرانسوی نیز می توانند بدون مجوز اقامت در فرانسه ملک بخرند. برای این کار با اخذ ویزای توریستی فرانسه می توانید وارد این کشور شوید و مراحل خرید ملک را تکمیل کنید. افراد برای دریافت ویزای توریستی باید نامه اجاره خانه یا رزرو هتل را نشان دهند. طبق قانون، اگر شخصی نشان دهد که 14 متر مربع ملک برای خود و هر یک از اعضای خانواده دارد، نیازی به ارائه رزرو هتل یا قرارداد اجاره نیست. افراد برای خرید ملک در فرانسه باید 18 سال سن داشته باشند. هیچ محدودیتی در ارزش املاک وجود ندارد. البته بسته به موقعیت ملک، ملک در فرانسه از 100000 یورو تا 350000 یورو متغیر است.

مراحل خرید ملک در فرانسه

اگر می خواهید با خرید ملک، اجازه اقامت در فرانسه را دریافت کنید، باید مراحل خاصی را طی کنید. در زیر به این مراحل اشاره می کنیم. اما باید در نظر داشته باشید که گذراندن این مراحل بدون وکیل و کارشناس مهاجرت تقریبا سخت است و با مشکلات قانونی مواجه خواهید شد.

  • تعیین ملک مورد نظر و تعیین میزان سرمایه
  • پس از خرید ملک به شما ویزای نوع D فرانسه داده می شود.
  • این ویزا حداقل یک سال اعتبار دارد و می توانید آن را تمدید کنید.
  • اکنون با خرید خانه در فرانسه و اخذ این ویزا می توانید اقامت خود را تمدید کنید و حتی با یافتن کار و خرید کسب و کار به راحتی اقامت دائم خود را دریافت کنید.

مالیات و هزینه های اضافی هنگام خرید ملک در فرانسه

هنگام خرید خانه در فرانسه، مالیات و هزینه هایی از مشاوران املاک، دفاتر اسناد رسمی، وکلا وجود دارد که باید طبق قوانین فرانسه آن را پرداخت کنید. این هزینه ها عبارتند از:

  • کمیسیون آژانس های املاک حدود 5-8٪ است.
  • حق تمبر Droit de Mutation 5.8%
  • هزینه وام مسکن (هنگام استفاده از یک بانک فرانسوی) – 1٪ کارمزد، به علاوه 250 یورو برای ارزیابی.
  • هزینه های دفاتر اسناد رسمی (که توسط دولت دریافت می شود). این هزینه ها بسته به قیمت خرید ملک متفاوت است.

ارزش املاک، هزینه دفتر اسناد رسمی

  • از 0 تا 6500 یورو 3.945٪
  • از 6500 تا 17000 یورو 1.627٪
  • از 17000 تا 60000 1.085 درصد
  • بالای 60000 0.814 درصد

هنگام خرید ملک در فرانسه، باید مطمئن شوید که مالیات یکی از مهمترین موارد در بودجه شما است. معمولاً دو نوع مالیات بر دارایی در فرانسه وجود دارد: مالیات زمین (taxe foncière) و مالیات محلی (taxe d’habitation). مالیات زمین بر اساس ارزش اجاره سالیانه ملک ضرب در درصد تعیین شده توسط بخش محلی تعیین می شود. اگر ملک محل سکونت اصلی شما باشد، مالیات حدود 1٪ و برای خانه های دوم تا 3٪ است.

فرصت مالی برای اقامت با خرید ملک در فرانسه

میزان توان مالی مورد نیاز برای اخذ اقامت فرانسه از این طریق مبلغی است که با آن باید ثابت کنید که می توانید از پس هزینه های زندگی در فرانسه برآیید. شما می توانید توان مالی خود را با دارایی ها و حساب های بانکی خود در ایران ثابت کنید. اما حداقل توان مالی 2000 یورو در ماه است.

مزایای سرمایه گذاری در فرانسه با خرید ملک

  • فرصت همراهی با خانواده
  • امکان اخذ اقامت موقت
  • استفاده از خدمات پزشکی رایگان
  • فرصت کار در فرانسه
  • کمترین حضور فیزیکی در فرانسه
  • بدون نیاز به مدرک زبان

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، فرآیند خرید ملک در فرانسه و سپس اخذ اقامت دائم این کشور نیازمند برنامه ریزی دقیق و دقت است. شما می توانید با کارشناسان و وکلای مهاجرتی موسسه  های حقوقی بین المللی قضات و دادگستری ارتباط برقرار کرده و با ارائه مدارک و اطلاعات خود به آنها ارائه دهید تا چند قدم به هدف خود یعنی خرید ملک در فرانسه و مهاجرت به آنجا نزدیک شوید. وکلا و مشاوران مهاجرتی مختلف در سراسر کشور با مطالعه مدارک و شرایط شما و ارائه مشاوره، با خرید ملک اقدام به اخذ ضمانت اقامت فرانسه می نمایند.