سرمایه گذاری در فرانسه 

سرمایه گذاری در فرانسه، مهاجرت به فرانسه از طریق روش های سرمایه گذاری، راه های مختلف اخذ اقامت و اخذ پاسپورت فرانسه از طریق سرمایه گذاری و همچنین مدارک مورد نیاز و مزایای سرمایه گذاری در فرانسه مورد تحلیل و تحقیق علمی قرار گرفته است. چگونه می توان در فرانسه سرمایه گذاری کرد؟ آیا سرمایه گذاری در این کشور منجر به اخذ اقامت می شود؟ روند اخذ مالیات برای سرمایه گذاری به روش های مختلف در این کشور چگونه است؟

فهرست مطالب

فرانسه برای سرمایه گذاری

فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه و پایتخت پاریس کشوری است که در غرب اروپا واقع شده است. فرانسه با مساحتی بیش از 640000 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 67 میلیون نفر، دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. فرانسه از نظر گردشگری رتبه اول را دارد زیرا این کشور چهارمین کشوری است که بیشترین میراث جهانی را در یونسکو به ثبت رسانده است. فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته است که یکی از پیشتازان اقتصاد جهان به شمار می رود. این کشور از نظر ذخایر هسته ای و قدرت خرید نیز جایگاه مناسبی در جهان دارد. فرانسه به دلیل استاندارد بالای زندگی، شرایط مناسب و سطح تحصیلات بالا، امید به زندگی بالا، سطح سلامت و شاخص های مهم توسعه انسانی به کشوری ایده آل برای مهاجرت تبدیل شده است. این کشور عضو سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد، گروه هشت، ناتو، سازمان تجارت جهانی و غیره است. فرانسه با کشورهای لوکزامبورگ، ایتالیا، سوئیس، آلمان، بلژیک، اسپانیا، آندورا و موناکو مرز زمینی دارد و به همین دلیل از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است. از نظر آب و هوا، مناطق مختلف این کشور شرایط آب و هوایی متفاوتی دارند. زبان رسمی این کشور فرانسوی، واحد پول آن یورو و فرانک اقیانوسیه است. از جمله صنایع مهم فرانسه می توان به ماشین آلات، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی و هسته ای و همچنین مواد غذایی مانند ذرت، گندم، سیب زمینی، انگور، پنیر، ماهی، گوشت خوک، سیب و چغندر قند اشاره کرد. ذخایر زیادی در این کشور وجود دارد که از این میان می توان به ذخایر آهن، پتاس، زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی، سرب، روی و… به یک کشور اروپایی رسید و به آینده روشن تری رفت.

سرمایه گذاری در فرانسه و اخذ اقامت و تابعیت فرانسه

به طور کلی باید گفت که فرانسه کشوری نیست که استقبال زیادی از مهاجرت داشته باشد و مهاجران نمی توانند به راحتی پاسپورت و اجازه اقامت فرانسه را دریافت کنند، مگر اینکه فرد از طریق تجارت و سرمایه گذاری فعالیت کند که در ادامه به آن اشاره شده است. در هنگام سرمایه گذاری در فرانسه از طریق ثبت شرکت، فرد ابتدا ویزای یک ساله دریافت می کند که تا 5 سال قابل تمدید است، سپس می تواند برای ویزای 10 ساله و در نهایت برای اقامت دائم اقدام کند. به طور کلی برای اخذ اقامت دائم این کشور با هر روش مهاجرتی یا سرمایه گذاری، فرد باید ابتدا به مدت 5 سال در این کشور زندگی کند تا بتواند برای اقامت دائم و شهروندی اقدام کند. در ادامه مدت و شرایط اخذ اقامت و شهروندی با روش های مختلف سرمایه گذاری در فرانسه شرح داده شده است.

سرمایه گذاری در فرانسه با خرید ملک

 یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در فرانسه خرید ملک است. متقاضی موظف است برای هر یک از اعضای خانواده خود متراژی از 17 تا 34 متر مربع را خریداری کند. هزینه خرید ملک در شهرها، ایالت ها و مناطق فرانسه متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت هر متر مربع املاک در پاریس از 5300 تا 13000 یورو متغیر است. خرید ملک برای سرمایه گذاری در فرانسه یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور خواهد بود زیرا افراد می توانند به راحتی در کشور پیشرفته ای مانند فرانسه اقامت بگیرند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که متقاضی باید مالیات ملکی را که خریداری کرده و می خواهد در آن زندگی کند پرداخت کند.

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق کارآفرینی

در فرانسه، بدون پیشنهاد کار از سوی کارفرما می توان به خوداشتغالی دست یافت. بدین ترتیب با خرید شغل یا ایجاد تجارت می توانید سرمایه گذاری کرده و اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنید و برای این امر متقاضی باید با سفارت فرانسه واقع در کشور خود تماس گرفته و طرح تجاری ارائه دهید. باید کسب و کار خود را به آنها ارائه دهید و همچنین باید ثابت کنید که از توان مالی لازم برخوردار هستید در حالی که تجارتتان در این کشور رونق می گیرد. موضوعات و سوالاتی که در این فرآیند از شما پرسیده می شود بسته به نوع تکلیفی که می خواهید ایجاد کنید متفاوت خواهد بود. سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در فرانسه از طریق کارآفرینی را دارد باید توجه داشته باشد که ابتدا برای وی ویزای 1 ساله صادر می شود که تا 5 سال قابل تمدید است. پس از این 5 سال به وی اجازه اقامت برای مدت 10 سال داده می شود که می تواند به اقامت دائم تبدیل شود. شایان ذکر است داشتن یک وکیل مجرب که می تواند نحوه اخذ ویزای سرمایه گذاری در فرانسه از طریق کارآفرینی و همچنین اطلاعات لازم در مورد بازار کار و تجارت این کشور را در اختیار شما قرار دهد.

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خودکفایی

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت و تابعیت فرانسه روشی به نام خودکفایی یا زندگی با سرمایه های فرانسوی است. برای سرمایه گذاری در فرانسه به صورت خودپایه، فرد باید منابع مالی داشته باشد و ثابت کند که برای گذران زندگی نیازی به کار در این کشور ندارد و قرار نیست با پول درآوردن امرار معاش کند. انسان باید ثابت کند که با هزینه سرمایه اش می تواند از زندگی خود و خانواده اش حمایت کند. این به دلیل ارائه مدارک درآمد، اموال منقول و غیرمنقول است که باید به افسر مهاجرت ارائه شود. برای سرمایه گذاری خودگردان در فرانسه، اموال و سرمایه متقاضی نباید وارد فرانسه شود، بلکه در حساب وی باقی می ماند. پس از 5 سال اقامت در این کشور، متقاضی می تواند برای اقامت 10 ساله یا دائمی اقدام کند و پس از گذشت 1 سال از اقامت 10 ساله خود، می تواند برای پاسپورت این کشور اقدام کند. در زیر برخی از شرایط سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خودکفایی آورده شده است:

  • هنگام ارسال مدارک، متقاضیان باید در مدت 6 ماه ثابت کنند که 40000 یورو یا معادل آن در حساب خود دارند.
  • برای همسرش باید 18000 یورو علاوه بر 40000 یورو در حساب داشته باشد.
  • برای هر کودک علاوه بر 40 هزار یورو که مبلغ اصلی است، باید 10 هزار یورو دیگر نیز داشته باشد.
  • در آینده باید گفت که با سرمایه گذاری در فرانسه از این طریق، فرد می تواند به راحتی اقامت دائم فرانسه و در نهایت پاسپورت این کشور را برای خود و خانواده اش دریافت کند.

بهترین شهرهای فرانسه برای سرمایه گذاری

شهر تولوز یکی از شهرهای بزرگ فرانسه است که ملک های مناسبی در آن قرار دارد و این شهر مکان مناسبی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان است. تولوز یکی از شهرهای دانشجویی فرانسه است که همیشه مملو از دانشجو است، بنابراین اجاره مسکن به دانشجویان یکی از پردرآمدترین جای خالی این شهر خواهد بود.

شهر تاریخی نانت یکی از مناسب ترین شهرها برای سرمایه گذاری و خرید ملک است. در این شهر سیستم حمل و نقل بسیار توسعه یافته و عالی است. این صنعت نیز بسیار رونق دارد. خرید ملک در این شهر می تواند به یک تجارت سودآور تبدیل شود، زیرا قیمت ملک در این شهر همیشه افزایش می یابد و سرمایه متقاضی افزایش می یابد.

در لیون دانشگاه های رده بالای زیادی وجود دارد که به دلیل شرایط جغرافیایی دسترسی و ارتباط با کشورهای سوئیس و ایتالیا و دریای مدیترانه دارند. سرمایه گذاری و خرید ملک در این شهر زیبا بسیار سودآور به نظر می رسد، زیرا ارزش املاک در لیون دائما در حال افزایش است.

رن یکی از شهرهای دانشجویی فرانسه است، تعداد دانش آموزان این شهر به حدی است که یک سوم جمعیت رن را دانشجویان تشکیل می دهند. با توجه به جای خالی زیاد و بیکاری کم در این شهر و همچنین تعداد زیاد دانشجویان، سرمایه گذاری در ملک بسیار منطقی و سودآور به نظر می رسد.

پواتیه یکی از ارزان ترین شهرهای فرانسه با معماری منحصر به فرد است. بر اساس تحقیقات و نتایج، اکثر مردم پواتیه به دنبال مسکن اجاره ای بلند مدت هستند. این امر در کنار افزایش قیمت ملک در این شهر زیبا، سرمایه گذاری در پواتیه را به ملکی بسیار سودآور تبدیل کرده است.

شهر تور یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای فرانسه است که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با توجه به فاصله شهر تور و پاریس و قیمت مقرون به صرفه املاک در این شهر، گردشگران زیادی اقدام به خرید ملک می کنند.

فرصت های سرمایه گذاری در فرانسه

فرانسه نقاط قوت زیادی دارد که تجارت و سرمایه گذاری خارجی را جذب می کند. این کشور به عنوان یک قدرت صنعتی بزرگ در قلب بازار پررونق اروپا، کشوری است که درهای خود را به روی سرمایه گذاران، تجارت و استعدادها باز می کند. فرانسه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان، دومین بازار مصرف کننده بزرگ در اروپا و هفتمین سرمایه گذار خارجی بزرگ در جهان است. او همچنین سابقه ای در جذب و حفظ شرکت های خارجی و افراد کلیدی دارد. فرانسه به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و منطقه یورو و به لطف موقعیتش در قلب اروپا، دسترسی مستقیم به بازار واحد اروپا و شرکای اتحادیه اروپا را ارائه می دهد که همه این موارد منجر به طیف گسترده ای از فرصت های تجاری شده است. برای سرمایه گذاران و متقاضیان زیادی به فکر مهاجرت به این کشور و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در فرانسه بوده اند. زمینه های اصلی فرصت های سرمایه گذاری در فرانسه در صنایع خودروسازی، هواپیما و فضاپیما، داروسازی، علم و فناوری و خدمات فناوری اطلاعات است.

مزایای سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در فرانسه را دارند می خواهند از مزایای سرمایه گذاری در این کشور مطلع شوند. در ابتدا باید گفت سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در صنایع مختلف در فرانسه حداقل 300 هزار یورو است و این مبلغ در حساب یک فرد باقی می ماند و فرانسه آن را در حساب کشور مسدود نمی کند. این یک مزیت محسوب می شود. از دیگر مزایای سرمایه گذاری در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضی نیازی به ارائه مدرک زبان با نمره بالا ندارد
  • فرد می تواند به صورت انفرادی یا مشترک سرمایه گذاری کند
  • همچنین داشتن نرخ پایین بیکاری در این کشور نیز می تواند به عنوان یک مزیت برای افزایش سود شما تلقی شود.

معایب سرمایه گذاری در فرانسه

آگاهی از معایب سرمایه گذاری در فرانسه می تواند به طور کلی شما را از مشکلاتی که ممکن است در این مسیر در این مسیر احساس کنید آگاه کند و شما را با آگاهی کامل از تمامی شرایط و مشکلات وارد این مسیر کند. ابتدا باید توجه کنید و به یاد داشته باشید که در هر کشوری در کنار مزایا، معایبی نیز وجود دارد. در فرانسه، مزایا قطعاً بیشتر از معایب است. از جمله کاستی هایی که در این کشور وجود دارد، اختلاف طبقاتی بین مهاجران بین المللی و شهروندان فرانسوی است. یکی دیگر از معایب این است که بیشترین پیشرفت در شهر پاریس خواهد بود، اما زندگی در این شهر بسیار گران است. از دیگر معایبی که می توان به آن اشاره کرد، دانستن زبان فرانسه است. متقاضی در صورت تسلط به زبان فرانسه می تواند در این کشور کار کند.

سرمایه گذاری در فرانسه و استانداردهای سرمایه گذاری

افرادی که قصد سرمایه گذاری در فرانسه را دارند باید مطمئن باشند که هیچ اقدام صنفی در کشور مقصد نسبت به سرمایه و سرمایه گذاران صورت نخواهد گرفت. از جمله مواردی که در این زمینه باید بررسی شود میزان مصادره اموال است. میزان مصادره اموال در فرانسه از سال 2014 تا 2019 برابر با یک بوده است. میزان مصادره اموال از 1 تا 7 متغیر است که هر چه این عدد به 1 نزدیک تر باشد شرایط مساعدتر و هر چه به عدد 7 نزدیکتر باشد میزان مصادره اموال در مواقعی مانند تغییر رژیم و … بیشتر می شود.

در این میان نکته مهم دیگری که باید بررسی شود میزان کنترل فساد است که نشان از توجه و نظارت دولت بر سازمان ها و نهادهای ذیربط و سایر سازمان ها دارد که در نمودار زیر میزان کنترل فساد از سال 2010 تا 2019 نشان داده شده است.هر چه میزان کنترل فساد بیشتر باشد، میزان کنترل و نظارت در کشور بر ارگان ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط و غیر مرتبط نیز بالاتر می رود.

سرمایه گذاری در فرانسه و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

متقاضیان سرمایه گذاری در فرانسه برای کسب اطلاعات بیشتر باید به برخی از شاخص های اقتصادی تاثیرگذار این کشور توجه داشته باشند که یکی از آنها میزان مالیات در این کشور است. مالیات بر درآمد و مالیات بر درآمد دو موضوع مهم بر درآمد و سرمایه گذاری در هر کشوری هستند. هر چه نرخ مالیات کمتر باشد، جذب سرمایه گذاری و سرمایه گذاری بیشتر در این کشور بهتر است.

سرمایه گذاری از طریق مدیریت شرکت

سرمایه گذاری در فرانسه روشی به نام «مدیریت شرکت» دارد که به شما و خانواده تان اجازه می دهد در این کشور زندگی و کار کنید. برای کار در فرانسه، مدیر یا کارمندی که قبلاً برای شرکت مادر یا شرکت تابعه دیگری کار می کرد، می تواند به عنوان نماینده قانونی شرکت فرانسوی منصوب شود. این روش برای افرادی است که علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت هایی هستند که:

  • شخصاً شرکت را مدیریت می کند.
  • او حداقل 10 درصد از شرکت را در اختیار دارد.
  • او حداقل 30 درصد از سهام را در اختیار دارد.
  • افرادی که توانایی سرمایه گذاری حداقل 300000 یورو در فرانسه را داشته باشند و بتوانند آن را ثابت کنند می توانند برای این ویزا اقدام کنند.

سرمایه گذاری در فرانسه از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در فرانسه به دلیل اقتصاد قوی این کشور اروپایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. افرادی که شرکتی در کشور خود دارند و می خواهند آن را در کشور دیگری توسعه دهند می توانند از این روش استفاده کنند. این همچنین به معنای ثبت سهام یک شرکت ثبت شده در فرانسه است. علاوه بر این، آنها باید بتوانند تعدادی کارمند فرانسوی را در شرکت خود استخدام کنند. برای ثبت شرکت در فرانسه سرمایه اولیه حدود 4000 یورو لازم است. در صورت ثبت شرکت در این کشور، ابتدا به فرد اجازه اقامت به مدت 3 سال داده می شود و پس از 5 سال متقاضی این امکان را دارد که برای اقامت دائم فرانسه اقدام کند.

سرمایه گذاری از طریق استارت آپ ها

سرمایه گذاری غیرفعال 300000 یورویی در یک استارت آپ فرانسوی به متقاضیان و خانواده هایشان ویزای 4 ساله اعطا می کند که در طول مدت سرمایه گذاری قابل تمدید است.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری های کارآفرینی برای افرادی است که یک کسب و کار ایجاد می کنند و می خواهند یک پروژه جدی در بخش های صنعتی، تجاری یا صنایع دستی در فرانسه تحقق بخشند.

مزایای استفاده از ویزای استعدادیابی برای سرمایه گذاری

  • بدون نیاز به مدرک زبان
  • اعتبار ویزا 4 سال
  • فرصت کار در فرانسه
  • امکان تمدید اجازه اقامت در صورتی که سرمایه گذار دارای پروژه سرمایه گذاری در فرانسه باشد
  • اخذ ویزای استعدادیابی برای افراد وابسته به سرمایه گذار
  • امکان استفاده از خدمات پزشکی، تحصیل، کار و تجارت برای سرمایه گذاران و خانواده
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از 5 سال و تابعیت فرانسه پس از 10 سال برای سرمایه گذار و خانواده
  • امکان سفر رایگان در داخل کشورهای شنگن
  • سریع ویزا بگیرید

سرمایه گذاری از طریق تامین مالی در فرانسه

روش وجوه برای داشتن درآمد ثابت که ملاک دریافت یا عدم دریافت وجه در فرانسه است. در این روش سن، زبان و مدارک تحصیلی اهمیتی ندارد. فقط متقاضی باید حداقل 1300 یورو درآمد ماهانه داشته باشد. این ویزا VLS-TS یا ویزای اقامت طولانی نیز نامیده می شود. علاوه بر این، باید یک حساب بانکی در فرانسه یا هر کشور دیگری با مبلغ اولیه 40000 یورو برای خود، 20000 یورو برای همسر و 10000 یورو برای فرزند زیر 18 سال ارائه دهید.

ایرانی ها می توانند با سرمایه گذاری در فرانسه بمانند. در بین روش های سرمایه گذاری که در بالا ذکر شد، تقریبا در تمامی روش ها به سرمایه گذار فرصت اقامت حداقل 4 سال داده می شود. سرمایه گذار با احراز شرایط لازم می تواند پس از 5 سال برای اقامت دائم و پس از 10 سال برای اخذ تابعیت فرانسه اقدام کند. سرمایه گذاری در فرانسه که یکی از کشورهای اقتصادی دنیاست بسیار سودآور است. یعنی اگر شما به عنوان یک ایرانی می خواهید در این کشور پیشرفته زندگی کنید، سرمایه گذاری بهترین راه برای شماست. سرمایه گذاری در فرانسه با خرید ملک و منابع مالی یکی از آسان ترین و بهترین راه ها برای ایرانیان است. با سرمایه گذاری 90000 یورویی در فرانسه می توانید در کشوری زیبا و توسعه یافته صاحب خانه شوید و از مزایای این سرمایه گذاری بهره مند شوید.