گرفتن ویزای ترکیه برای اتباع افغان از داخل کشور افغانستان

اتباع افغانویزای ترکیه مجوزی برای ورود به ترکیه و اقامت در آن برای یک دوره زمانی خاص است. شما را قادر می سازد تا در چندین فعالیت شرکت کنید و بسته به نوع آن، حتی تحصیل یا کار کنید. برخی از ویزاها به شما این امکان را می دهند که حتی برای اجازه اقامت ترکیه درخواست دهید و حداقل یک سال در ترکیه بمانید. هنگام درخواست برای ویزای ترکیه، باید اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک لازم برای تایید درخواست شما را دارید.

اتباع افغان

فهرست مطالب

گرفتن ویزای ترکیه برای اتباع افغان از داخل کشور افغانستان

  • گذرنامه فعلی (برای حداقل شش ماه قبل از سفر مورد نظر)، با حداقل 2 صفحه خالی برای مهر تأیید.
  • یک آدرس ایمیل معتبر (برای دریافت نسخه PDF مجوز ویزا )

برای سفر به ترکیه با استفاده از ویزای الکترونیکی، افغان ها باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشند:

  • ویزای معتبر یا اجازه اقامت از یکی از کشورهای زیر: انگلستان، ایالات متحده، ایرلند، یا یکی از کشورهای منطقه شینگن.
  • بلیط رفت و برگشت.
  • تایید رزرو هتل.
  • مدرک مالی کافی (50 دلار در هر روز اقامت)
  • گام به گام درخواست ویزای توریستی ترکیه

مرحله 1: فرم درخواست آنلاین امن را پر کنید. در این مرحله باید مشخصات ویزا و اطلاعات شخصی کامل متقاضیان را وارد کنید.

مرحله 2: لطفاً اطلاعات خود را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید که کامل و صحیح است. سپس، برای هزینه خدمات ویزای ما، یک گزینه پرداخت را انتخاب کنید و فرم پرداخت امن را تکمیل کنید.

مرحله 3: ویزای الکترونیکی و دستورالعمل های مهر ویزای خود را دریافت کنید. پس از تکمیل مرحله 2، لطفاً ایمیل خود را برای اطلاعات تایید شده خود بررسی کنید و زمانی که ویزای الکترونیکی ترکیه شما آماده شود، ما به شما اطلاع خواهیم داد.

مرحله 4: هنگام ورود، مهر ویزای خود را در پاسپورت خود داشته باشید. توصیه می کنیم که ویزا الکترونیکی ترکیه را که از طریق ایمیل برای شما ارسال کرده ایم چاپ کنید. هنگامی که با ویزای الکترونیکی معتبر وارد ترکیه می شوید، افسران مهاجرت در فرودگاه ممکن است از شما بخواهند که آن را ارائه دهید و یک مهر در داخل پاسپورت خود درج کنید.

اتباع افغان

زمان پردازش و هزینه ویزای ترکیه

هزینه ویزای توریستی ترکیه شامل 2 نوع هزینه است:

  • هزینه دولتی: برای شهروندان افغانستان اجباری است زیرا افغانستان در لیست معافیت ویزا ترکیه نیست.
  • هزینه خدمات: این هزینه ای است که برای خدمات در طول پردازش ویزای الکترونیک ترکیه پرداخت می شود.
  • قیمت ویزای ترکیه دارای 3 سطح مختلف زمان پردازش ویزا می باشد:

خدمات عادی: این بسته خدماتی است که توسط اکثر مشتریان انتخاب می شود. مشتریان ظرف روز کاری تایید ویزا را دریافت خواهند کرد.

خدمات ویزای فوری: این بسته محصول به شما امکان می دهد حداکثر زمان دریافت ویزای خود را در عرض 24 ساعت کوتاه کنید.

سرویس فوری شام: برای این نوع خدمات ویزا باید هزینه خدمات بالاتری بپردازید. شما می توانید ویزای الکترونیکی ترکیه را در ساعات کاری 5 دریافت کنید.

چه کسانی به ویزای ترکیه نیاز دارند؟

لیست بلندبالایی از اتباع جهان وجود دارد که برای ورود به این کشور نیاز به ویزای ترکیه دارند. فقط اتباع کشورهایی که روابط دیپلماتیک خوبی با ترکیه دارند معاف هستند.

کسانی که نیاز به درخواست ویزای ترکیه دارند به دو دسته تقسیم می شوند:

خارجی هایی که می توانند برای ویزای الکترونیکی برای گردشگری یا تجارت و ویزای برچسب برای مقاصد دیگر درخواست دهند. خارجی هایی که برای هر هدفی باید ویزای ترکیه را دریافت کنند.

علاوه بر این دسته بندی هایی نیز وجود دارد که از هر دو گروه مستثنی هستند. مقاله مفصل ما در مورد افرادی که به ویزای ترکیه نیاز دارند را با لیست کامل همه این دسته ها و معافیت ها بررسی کنید.

درخواست ویزای ترکیه

برای درخواست ویزا برای ورود به ترکیه، باید مراحلی را طی کنید. باید مطمئن شوید که همه آنها را به ترتیب مشخص شده به درستی تکمیل کرده اید. اگر حتی چیزی را اشتباه کنید، ممکن است درخواست شما رد شود، که می تواند بر هر برنامه بعدی نیز تأثیر بگذارد.

قبل از شروع اقدامات مشخص، ابتدا باید چند نکته را در مورد درخواست ویزای ترکیه در کشور خود بدانید. ابتدا از خود بپرسید که آیا اصلاً به ویزا نیاز دارید؟ اگر این کار را می کنید، برای اطلاعات بیشتر به خواندن این مقاله ادامه دهید.

  • بررسی کنید که برای چه نوع ویزای ترکیه باید درخواست دهید.
  • زمان مناسب برای درخواست را دریابید.
  • بررسی کنید که کجا باید درخواست ویزای ترکیه خود را ارسال کنید.
  • مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
  • درخواست را ارسال کنید
  • منتظر پردازش باشید
  • بررسی کنید که برای چه نوع ویزای ترکیه باید درخواست دهید
  • چند نوع ویزای ترکیه وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید. نکته اصلی که باید بدانید این است که آیا می توانید برای ویزای الکترونیکی یا ویزای برچسبی اقدام کنید.

اتباع افغان

زمان مناسب برای درخواست را دریابید

مقامات ترکیه توصیه می کنند که باید درخواست خود را برای ویزای برچسب ترکیه حداقل یک ماه قبل از سفر ارائه دهید. بنابراین، می‌توانید از ناراحتی‌هایی که ممکن است به دلیل تأخیر در پردازش درخواست ایجاد شود، جلوگیری کنید. با این حال، اولین زمانی که می توانید درخواست بدهید، 60 روز قبل از عزیمت شما به ترکیه است.

محل ارسال درخواست ویزای ترکیه را بررسی کنید

شما باید پرونده درخواست خود را برای ویزای ترکیه در سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور محل اقامت خود ارسال کنید. در برخی کشورها، ممکن است مجبور شوید درخواست خود را در یک مرکز پردازش ویزای شخص ثالث، که ترکیه ارسال ویزا را به آن برون سپاری کرده است، ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ترکیه

برای درخواست ویزای ترکیه، باید چند مدرک مورد نیاز را در روز مصاحبه ارائه دهید. این مدارک بخش بسیار مهمی از روند درخواست هستند، بنابراین، شما باید هر یک را طبق معیارها و مشخصات تعیین شده توسط مقامات ترکیه جمع آوری کنید.

با توجه به نوع ویزایی که برای آن درخواست می کنید و گاهی اوقات ملیت شما، باید مدارک اضافی را ارائه دهید.

اتباع افغان

پردازش درخواست ویزای ترکیه

رسیدگی به درخواست ویزای ترکیه بستگی به کشوری دارد که از آنجا درخواست می کنید. در حالی که در برخی کشورها می توانید در عرض سه روز پاسخ دریافت کنید، در برخی دیگر میانگین ممکن است حدود 15 روز کاری باشد. هنگام درخواست ویزای کار، رسیدگی به درخواست شما ممکن است 25 روز کاری طول بکشد. می توانید وضعیت درخواست خود را در همان وب سایتی که درخواست خود را از آنجا شروع کرده اید پیگیری کنید.

اتباع افغان

انواع ویزای ترکیه

انواع مختلف ویزا برای بازدید از ترکیه به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت اعمال می شود. ویزاهای یکبار، دو یا چند بار ورود بسته به مدت اقامت دارنده داده می شود. دارندگان ویزا نمی توانند بیش از 90 روز در دوره های 180 روزه در کشور بمانند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. ویزا هنگام ورود برای شهروندان کشورهای واجد شرایط اعمال می شود. ویزای الکترونیکی را می توان فقط برای بازدیدهای گردشگری یا تجاری دریافت کرد. درخواست ویزای الکترونیکی از طریق وب سایت وزارت امور خارجه بررسی می شود. کلیه درخواست های دیگر ویزا از طریق سیستم پیش درخواست ویزای ترکیه از سال 2016 انجام می شود.

ویزای اقامت کوتاه مدت

ویزای کوتاه مدت به شهروندان کشور ثالث برای دوره های تعیین شده در راستای هدف اقامت آنها اعطا می شود که حداکثر از 90 روز تجاوز نمی کند.

ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه به اتباع خارجی داده می شود که فقط به دلایل گردشگری و تفریحی قصد سفر به این کشور را دارند. ویزای توریستی را می توان به صورت ویزا الکترونیکی یا ویزا در بدو ورود صادر کرد اگر متقاضی تبعه یک کشور واجد شرایط باشد.

ویزای ترکیه برای بازدیدهای تجاری و نمایشگاهی

ویزای تجاری به اتباع کشور ثالثی اعطا می شود که فقط برای مقاصد تجاری به دنبال سفر به ترکیه هستند. دارنده ویزای تجاری می تواند در کنفرانس ها، جلسات تجاری یا سایر فعالیت های تجاری شرکت کند. با این حال، کل مدت اقامت محدود به دوره های تعیین شده مطابق با تاریخ ویزای صادر شده شما خواهد بود.

ویزای ترکیه برای بازدید از خانواده، بستگان و دوستان

اتباع کشور ثالثی که قصد دیدار با خانواده، اقوام یا دوستان خود را دارند، می توانند پس از ارائه مدارک مربوطه که شامل دعوت نامه خصوصی از اقوام یا دوستان است، برای ویزای خصوصی درخواست دهند.

ویزای ترکیه برای فعالیت های فرهنگی، ورزشی و شرکت در کنفرانس ها

از مسافران خارجی درخواست می شود در صورت تمایل به شرکت در رویدادها و کنفرانس های فرهنگی یا ورزشی در ترکیه برای ویزای ورود اقدام کنند. دعوت نامه رسمی ارائه شده بر روی سربرگ رسمی سازمان میزبان ثبت شده در ترکیه به عنوان بخشی از فرآیند درخواست الزامی است.

ویزای ترکیه برای تحصیل و کارآموزی کوتاه مدت

ویزای کوتاه مدت دانشجویی یا کاری می تواند به خارجی هایی داده شود که قصد دارند برای مقاصد آموزشی یا آموزشی از جمله دوره های زبان کوتاه مدت از ترکیه بازدید کنند. بر این اساس، یک دعوت نامه رسمی باید توسط کارفرمای احتمالی یا موسسه آموزشی مستقر در ترکیه ارائه شود که تاریخ های قطعی برنامه ثبت نام را نشان دهد.

ویزای اقامت طولانی مدت

ویزای بلند مدت حق بازدید از جمهوری ترکیه را برای دوره های بیش از 90 روز برای متقاضی تضمین می کند. دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در موسسات آموزشی ترکیه هستند باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. درخواست ویزای تحصیلی باید از طریق کنسولگری همراه با نامه پذیرش ارسال شود.

متقاضیان باید درخواست های خود را از طریق نمایندگی های دیپلماتیک به منظور دریافت ویزای کار یا اجازه کار برای اقامت طولانی تر در ترکیه ارائه دهند. نامه استخدام به همراه سایر مدارک باید برای تایید به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه MLSS  ارسال شود.

لطفا توجه داشته باشید که افغانی هایی که قصد کار یا تحصیل در ترکیه را برای اقامت طولانی مدت دارند، باید بلافاصله پس از ورود در ادارات پلیس محلی ثبت نام کنند. در صورت وجود هرگونه شک و تردید، لطفاً با کارشناسان ما در افق بال فرشتگان تماس بگیرید.

اتباع افغان

ویزای ترانزیت ترکیه

ویزای ترانزیت به مسافران خارجی داده می شود که در منطقه بین المللی فرودگاه های یک کشور در مسیر مقصد سوم توقف داشته باشند. با این حال، مقامات ترکیه با توجه به اینکه مسافر سالن ترانزیت در فرودگاه را ترک نخواهد کرد، درخواست ویزای ترانزیت نمی کنند.

شرایط عمومی برای درخواست ویزای ترکیه

لطفا شرایط ویزای توریستی ترکیه را در زیر مشاهده کنید. به این واقعیت توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به مدت و هدف اقامت شما تغییر کند، بنابراین دسته بندی ویزای شما. کنسولگری حق درخواست مدارک اضافی را برای خود محفوظ می دارد.

درخواست ویزای ترکیه

گذرنامه یا سند مسافرتی با حداقل دو صفحه خالی که حداقل شش ماه و حداقل ۹۰ روز پس از پایان سفر اعتبار داشته باشد. کپی از صفحه اول شامل اطلاعات شخصی و ویزای قبلی در صورت اخذ.

  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده به همراه دو عکس بیومتریک که بیش از 6 ماه نباشد.
  • مدرک سفر با بلیط های دو طرفه تایید شده.
  • جزئیات حساب بانکی که ثابت می کند مسافر می تواند به اندازه کافی هزینه سفر خود را تامین کند.
  • مدارک شغلی در قالب مدارک تایید شده از طریق کارفرما، گواهی دانشجو، مدرک ثبت نام یا تظاهرات صندوق های بازنشستگی.
  • جزئیات اقامت از طریق یک دعوت نامه یا مدرکی مبنی بر رزرو هتل شما در طول اقامت شما.
  • مدارک بیمه سلامت مسافرتی که برای تمام مدت اقامت در کشور معتبر خواهد بود.
  • بسته به مدارک الکترونیکی شما ممکن است از اسناد خاص دیگری خواسته شود که درخواست شما را ضمیمه کنند
  • اگر شخص قادر به تامین هزینه های خود نباشد، اثبات حامی الزامی است.

اسپانسر ویزای ترکیه چیست؟

دانش‌آموزان یا افراد بیکار/بازنشسته که در موقعیتی نیستند که بتوانند هزینه‌های سفر خود را پوشش دهند، باید از حمایت اسپانسر حمایت کنند که تمام هزینه‌ها را تقبل می‌کند. حامی مستحق شرایط خاصی است. از این رو، فقط بستگان کلاس اول می توانند این موقعیت را انجام دهند. اگر اسپانسر یک طرف رسمی دعوت کننده باشد که در ترکیه ثبت شده است، ضمانت نامه ای که کلیه تعهدات از جمله پرداخت هزینه هایی که اقامت و خروج خارجی از خاک ترکیه را پوشش می دهد را متقبل می شود. برای جزئیات بیشتر می توانید وب سایت ما را بررسی کنید.

اتباع افغان

قوانین ویزای ترکیه

از مسافران خارجی که مایل به فیلمبرداری مستند، تحقیق و یا بازدید از یک محوطه باستانی هستند، درخواست می شود قبل از سفر مجوز ویژه ای از مراجع مربوطه دریافت کنند.

مسافران خارجی که با کشتی های دریایی از خاک ترکیه عبور می کنند، با توجه به اینکه حداکثر مدت اقامت بیش از 72 ساعت نخواهد بود، می توانند بدون نیاز به ویزا وارد ترکیه شوند. در هر صورت، مجوز رسمی از مقامات امنیتی محلی ضروری است.

شرایط ویزای ترکیه برای شهروندان افغان سوالات متداول:

ما بسیاری از سوالات متداول و پاسخ آنها را برای ویزای ترکیه برای اتباع افغانستان جمع آوری کرده ایم.

مدت اعتبار ویزای آنلاین توریستی چقدر است؟

پس از اعطای ویزای الکترونیکی ترکیه، اعتبار ویزای شما 180 روز پس از ورود خواهد بود.

اگر بخواهم بیشتر از زمانی که ویزای الکترونیکی اجازه می دهد بمانم چه اتفاقی می افتد؟

اضافه ماندن ویزا موضوعی است که باید به آن رسیدگی شود. شما باید برای اجازه اقامت در سفارت ترکیه اقدام کنید یا کشور را ترک کنید و برای یک ویزای الکترونیکی ترکیه دیگر درخواست دهید.

آیا می توانم با ویزای آنلاین در ترکیه کار کنم؟

خیر. ویزای الکترونیکی ترکیه تنها زمانی معتبر است که هدف از سفر گردشگری یا جلسات کاری باشد. کار یا تحصیل در ترکیه نیاز به ویزای عادی دارد که توسط سفارت محلی ترکیه صادر شده باشد.

آیا در صورت ورود از طریق کشتی کروز به ویزای الکترونیکی ترکیه نیاز دارم؟

دارندگان پاسپورت افغانستان که به بنادر دریایی می‌رسند و قصد بازدید از شهر بندری یا مناطق مجاور را برای مقاصد توریستی دارند، تا زمانی که اقامت آنها بیش از 72 ساعت نباشد، نیاز به ویزا ندارند. اگر برای سفر دریایی خود با هواپیما وارد ترکیه شده یا از ترکیه خارج می شوید، باید ویزا بگیرید.

آیا شهروندان افغانستان می توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند؟

خیر. مردم افغانستان نمی توانند بدون ویزا از ترکیه دیدن کنند. برای ورود به ترکیه، تمامی دارندگان پاسپورت افغانستان باید ویزای لازم را دریافت کنند. شهروندان افغانستانی که با شرایط ویزای الکترونیکی مطابقت دارند، می توانند با یک بار ورود به صورت آنلاین برای مجوز اقامت یک ماهه درخواست دهند.

تمامی بازدیدکنندگان دیگر باید از طریق سفارت ترکیه در افغانستان برای ویزا اقدام کنند. امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر شرایط ویزای ترکیه برای شهروندان افغان کمک کند. اگر می خواهید خدمات ویزای ترکیه را رزرو کنید یا نیاز به پاسخگویی به سوالات دیگری دارید، لطفا با ما در افق بال فرشتگان تماس بگیرید.

اتباع افغان