کشور اروپایی آلمان یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را دارد. این کشور هر ساله مقصد بسیاری از مهاجران جهان است. ثروت بالا و بیکاری کم از دلایل اصلی مهاجرت به این کشور است. برای مهاجرت به آلمان راه های مختلفی از جمله تحصیل، کار، سرمایه گذاری و … وجود دارد که خرید ملک در آلمان یکی از راه های سرمایه گذاری می باشد. اما آیا خرید ملک در آلمان  منجر به اخذ اقامت آلمان می شود؟ هزینه خرید ملک در آلمان چقدر است؟ سرمایه گذاری در آلمان چقدر امن است؟

شرایط زندگی در آلمان از طریق خرید ملک به عنوان یکی از راه های صحیح سرمایه گذاری همواره مورد توجه متقاضیان سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی می باشد. سطح بالای امنیت اجتماعی، سطح پایین هزینه ها، نبود قوانین و شرایط محدودکننده در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی یکی از دلایل انتخاب این کشور توسط سرمایه گذاران املاک است. این کشور اقتصاد بسیار قوی دارد و شرکت های بزرگی مانند بنز، بی ام و، پورشه، بوش و … در این کشور وجود دارند. آلمان به شدت به کارگران جوان نیاز دارد و برنامه هایی را برای جذب کارگران خارجی مشخص کرده است. در واقع می توان گفت که این کشور به سرمایه گذاران زیادی نیاز ندارد و برنامه های سرمایه گذاری در آلمان بسیار پیچیده است. ثبت شرکت در حال حاضر تنها برنامه سرمایه گذاری در آلمان است که اگر به درستی انجام نشود، منجر به اخذ مجوز اقامت توسط شخص نخواهد شد. شهروندان سایر کشورها نیز می توانند با خرید ملک در آلمان سرمایه گذاری کنند. اما لازم است بدانید که در صورتی که خرید در قالب شرکت ثبت نشده باشد، اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک غیرممکن است. برای شرکتی که در آلمان ثبت شده است باید یک طرح تجاری قوی نوشته شود که نشان دهد فعالیت های شرکت از نظر اقتصادی برای آلمان مقرون به صرفه بوده و بسیار سودآور خواهد بود. بنابراین در صورتی که هدف اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک در آلمان را دنبال می کنید، باید از راه های دیگری برای مهاجرت به آلمان استفاده کنید. با روش هایی مانند جستجوی کار در آلمان، پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور می توانید در مدت پنج سال اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

بهترین شهرهای آلمان برای خرید خانه

هر کسی بدون در نظر گرفتن ملیت می تواند در آلمان خانه بخرد. خرید خانه می تواند سرمایه گذاری خوبی در آلمان باشد، به خصوص اگر متقاضی برای مدت طولانی در آلمان زندگی کند. در شهرهای بزرگ آلمان، اکثر مردم در آپارتمان زندگی می کنند، در حالی که در حومه شهرها، خانه ها رایج تر است. خانه ها را می توان در شهرهای بزرگ پیدا کرد، اما احتمالاً بسیار گران هستند. آلمانی ها تمایل به خرید ملک برای مادام العمر دارند، بنابراین مهم است که در مناطق خوب با زیرساخت های خوب مانند حمل و نقل عمومی، مدارس، مغازه ها، فرصت های شغلی و غیره به دنبال ملک باشید.

خرید آپارتمان در هامبورگ آلمان

هامبورگ یکی از شهرهای بندری آلمان است که به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور نیز شناخته می شود. این شهر توریستی با آب و هوای دریایی سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این می تواند بازده اجاره های کوتاه مدت ملک را برای سرمایه گذاران در این کشور افزایش دهد. خوب است بدانید که هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در این شهر ماهیانه حدود ۲۸۰۰ یورو و برای یک نفر بدون اجاره حدود ۸۰۰ یورو است. به طور متوسط ​​می توان گفت که قیمت هر متر مربع ملک در مرکز این شهر 6187.82 یورو و در خارج از شهر نیز 3921.65 یورو برآورد شده است.

خرید خانه در برلین

برلین پایتخت آلمان است. این شهر بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آلمان است. برلین از نظر تاریخی و فرهنگی میراث ارزشمندی دارد و یکی از مهم ترین شهرهای اروپا به حساب می آید. بخش های مختلفی در اقتصاد این شهر نقش مهمی ایفا می کنند که از جمله آنها می توان به مهندسی و خودروسازی، عمران و ساخت و ساز، هتلداری، حمل و نقل، بیوتکنولوژی و … اشاره کرد که هزینه زندگی هر نفر در برلین بدون احتساب اجاره ملک حدود 770 یورو می باشد.

خرید ملک در آلمان

خرید خانه در دوسلدورف

دوسلدورف رتبه اول در سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آلمان را دارد و یک شهر جهانی و مرکز تجارت بین المللی برای نمایشگاه های تجاری پیشرو است. دوسلدورف ششمین شهر بزرگ آلمان است و تقریبا یک سوم مصرف کنندگان اتحادیه اروپا در شعاع 500 کیلومتری دوسلدورف زندگی می کنند. این شهر به دلیل کیفیت بالای زندگی با هزینه های زندگی متوسط، شرکت های بین المللی و سرمایه گذاران جهانی زیادی را به خود جذب می کند. دوسلدورف با رشد اقتصادی پایدار و گزینه‌های متنوع تعطیلات، از نظر خرید ملک تقاضای بالایی دارد. قیمت خرید خانه در دوسلدورف در سال جدید از 3500 تا 10000 یورو برای هر متر مربع متغیر است. این نرخ بستگی به این دارد که آیا قصد خرید ملک در مرکز شهر دارید یا خارج از شهر. پایه اقتصادی قوی و نرخ های رشد پایدار در منطقه همچنان در درازمدت بازار املاک و مستغلات مسکونی را هدایت می کند، که به معنای افزایش قابل توجه ارزش املاک در دوسلدورف است.

خرید خانه در فرانکفورت

فرانکفورت، بزرگترین شهر هسن، به عنوان دهمین شهر بزرگ جهان از نظر ارزش بازار شناخته می شود. فرانکفورت با جمعیتی بالغ بر 2.3 میلیون نفر، پنجمین شهر بزرگ آلمان با احتساب منطقه شهری آن است. قیمت املاک در فرانکفورت در حال افزایش است که می توان آن را به رشد اقتصادی قوی آلمان نسبت داد. به طور متوسط، قیمت ها در طول 10 سال گذشته دو برابر شده است. اجاره بها نیز به دنبال افزایش قیمت مسکن در آلمان است. در فرانکفورت قیمت یک متر مربع خانه از 5 تا 10 هزار یورو متغیر است، قیمت خانه در آلمان در فرانکفورت بسته به منطقه مسکونی مورد نظر شما متفاوت است.

خرید خانه در مونیخ

در حال حاضر، بسیاری از خریداران خارجی دارای ملک در شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین، فرانکفورت و مونیخ هستند. با پارک های سرسبز، موقعیت مکانی عالی و زیرساخت های عالی، جای تعجب نیست که مونیخ، پایتخت باواریا، گران ترین شهر آلمان باشد. مونیخ به دلیل کیفیت عالی زندگی، امنیت (کمترین میزان جرم و جنایت در آلمان) و استعدادهای بین المللی، مکان مناسبی برای کار و زندگی است. در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند که بیش از 29 درصد آنها مهاجر هستند و 50 درصد آنها از سایر نقاط اتحادیه اروپا آمده اند. املاک مسکونی در مونیخ کافی نیست، قیمت املاک بین 7 تا 16 هزار یورو در هر متر مربع است. مونیخ مدت‌هاست که با کمبود شدید مسکن مواجه بوده و سطوح خالی نزدیک به صفر است. بنابراین، با وجود کار ساخت و ساز فعلی و برنامه ریزی شده برای ساخت و ساز ملک در آینده، بعید است که تقاضای بالای خرید مسکن برآورده شود. این کمبود عرضه احتمالاً منجر به افزایش فروش ملک و قیمت اجاره در سال های آینده می شود و مونیخ را به شهری جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی املاک تبدیل می کند.

قیمت مسکن در آلمان

با وجود تغییرات و افزایش قیمت ملک در آلمان، قیمت ملک در برخی شهرها نسبتاً ثابت است و خرید ملک برای کسانی که به دنبال شرایط زندگی آلمانی از طریق خرید ملک هستند، امکان پذیر است. هزینه املاک و مستغلات در شهرهای مختلف آلمان بسته به اینکه در کدام قسمت از شهر واقع شده است متفاوت است. قیمت ها در شهرهای بزرگ و مهم مانند مونیخ، فرانکفورت، برلین و … بسیار بالاتر از شهرهای کوچک و کم جمعیت است. به طور کلی می توان گفت که قیمت خرید ملک در آلمان مانند کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، فرانسه یا انگلیس است. اگر از طریق تحصیل، کار یا سرمایه گذاری اقامت آلمان را دریافت کرده اید و می خواهید در آلمان خانه اجاره کنید، باید بدانید که قسمت جنوبی آلمان گران ترین منطقه برای زندگی در این کشور است. دو شهر بزرگ واقع در جنوب این کشور مونیخ و اشتوتگارت از گران ترین شهرهای آلمان هستند. شایان ذکر است که در گرانترین مناطق برلین خانه هایی با قیمت هر متر مربع 19000 یورو وجود دارد. در شهرهای کلن و هانوفر هزینه املاک در سطح پایین تری نسبت به شهرهای مونیخ و برلین قرار دارد. علاوه بر هزینه خرید ملک، باید هزینه های جانبی دیگری مانند هزینه مالیات نقل و انتقال ملک، هزینه های اسناد رسمی و اسناد اداری را نیز در نظر بگیرید که هزینه های اضافی محسوب می شوند. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان دو اتاقه در اشتوتگارت به طور متوسط ​​846 یورو هزینه دارد، در حالی که یک آپارتمان مشابه در برمن که در شمال آلمان قرار دارد، به طور متوسط ​​560 یورو هزینه دارد. این مقایسه نشان می دهد که اجاره آپارتمان در برمن حدود 30 درصد ارزان تر از اشتوتگارت است. برخلاف تصور عموم، قیمت اجاره ملک در برلین، پایتخت آلمان، در مقایسه با پایتخت های دیگر کشورهای اروپایی چندان بالا نیست.

قیمت مسکن در فرانکفورت

فرانکفورت پنجمین شهر بزرگ آلمان و یکی از مهم ترین شهرهای این کشور و یکی از ثروتمندترین مراکز اروپاست. قیمت ملک در نقاط مختلف این شهر متفاوت است و اگر قصد خرید ملک در مرکز شهر را دارید، قطعاً باید هزینه بیشتری بپردازید. طبق آمار موجود، خرید یک متر مربع در مرکز شهر 6423.53 یورو و در خارج از شهر 4258.82 یورو هزینه دارد.

قیمت مسکن در برلین

پایتخت آلمان با بیش از 3.7 میلیون نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا است. بر اساس گزارش PWC و موسسه زمین شهری، برلین به عنوان بهترین بازار برای سرمایه گذاری و توسعه املاک و مستغلات در سال 2016-2018 انتخاب شد. پایتخت به ویژه برای بنیانگذاران بخش های خلاق و فناوری جذاب است، زیرا هزینه های املاک و مستغلات و اداری در اینجا بسیار کمتر از سایر شهرهای بزرگ اروپایی است. کیفیت بالای زندگی با هزینه نسبتاً پایین زندگی، شبانه‌های متنوع و محیط بین‌المللی دلایلی است که بسیاری از کارآفرینان بین‌المللی، خلاقان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر تصمیم می‌گیرند برلین را خانه دوم خود بنامند. بازار املاک و مستغلات در برلین نیز به طور فزاینده ای رقابتی می شود. همراه با نرخ های پایین خانه های خالی (1.2 درصد) و نرخ های پایین مالکیت خانه (14 درصد)، درآمد اجاره همچنان در حال افزایش است و صاحبان املاک در برلین نیز می توانند سود سرمایه قابل توجهی در فروش مجدد کسب کنند. قیمت یک خانه در برلین می تواند از 3500 تا 10000 یورو در هر متر مربع متغیر باشد.

قیمت مسکن در هامبورگ

هامبورگ بسیار محبوب است. کلان شهر البه به عنوان یک منطقه تجاری مهم با پیشنهاد فرهنگی و آموزشی غنی و استعداد بی رقیب هان سیاتیک، بدون شک یکی از محبوب ترین مکان ها برای زندگی در آلمان است. این در بازار مسکن نیز قابل مشاهده است، زیرا قیمت املاک و مستغلات در هامبورگ سال هاست که در حال افزایش است و این کلان شهر در البه را به سومین شهر گران قیمت پس از مونیخ و فرانکفورت تبدیل کرده است. بنابراین، هامبورگ شرایط عالی را برای فروشندگان املاک و مستغلات ارائه می دهد، اما در عین حال، این شهر فرصت های امیدوار کننده مختلفی را برای سرمایه گذاری های سودآور در املاک ارائه می دهد. مانند بسیاری از شهرهای بزرگ آلمان، هامبورگ نیز شاهد افزایش مداوم جمعیت بوده است. در حال حاضر حدود 1.9 میلیون نفر در شهر هانسی هایی زندگی می کنند. بنابراین بدون شک تقاضا برای خرید و اجاره ملک وجود دارد. در عین حال، آپارتمان ها در ساختمان های جدید نمی توانند به طور کامل تقاضای رو به رشد مسکن را برآورده کنند. در بازار مسکن هامبورگ، خریداران ملک بین 3718 تا 10000 یورو برای هر متر مربع پرداخت می کنند.

قیمت آپارتمان در کلن آلمان

کلن با بیش از یک میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای آلمان پس از هامبورگ، برلین و مونیخ است. شهر کلن به دلیل جذابیت سال هاست که رشد جمعیت ثابتی داشته است. قیمت خرید خانه یک خانواده و کاندومینیوم در کلن تا حد زیادی به موقعیت آنها بستگی دارد. بنابراین بین مکان های بسیار خوب، خوب، متوسط ​​و بی کیفیت تمایز قائل می شود. املاک و مستغلات در نزدیکی مرکز شهر و جنوب شهر کلن در برخی موارد به طور قابل توجهی گرانتر از مناطق دور افتاده است. قیمت هر متر مربع آپارتمان و خانه در شهر کلن و حومه شهر از 2000 تا 6000 یورو است. بدیهی است که هر چه موقعیت مکانی خانه و امکانات رفاهی آن بهتر باشد، قیمت آپارتمان بالاتر خواهد بود.

قیمت مسکن در لایپزیگ آلمان

لایپزیگ شهری است که بیش از 1000 سال قدمت دارد و رویدادهای هیجان انگیزی را پشت سر می گذارد. بزرگ‌ترین شهر ساکسونی جوان‌سازی می‌کند و جمعیت جوان‌تر و پویاتری را جذب می‌کند. جمعیت آن در حال افزایش است، اقتصاد آن در حال رونق است و قدرت خرید شهروندانش به طور پیوسته در حال افزایش است. لایپزیگ سریعتر از هر شهر دیگری در آلمان در حال رشد است و در حال حاضر با کمبود مسکن مواجه است که در چند سال آینده بدتر خواهد شد. در عین حال، این شرایط فرصت های سرمایه گذاری بزرگی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند. شورای شهر پیش بینی می کند که تا سال 2030، حدود 60000 آپارتمان جدید مورد نیاز است، یعنی حدود 4000 آپارتمان جدید در سال. قیمت املاک و مستغلات در لایپزیگ در سال های اخیر به آرامی اما به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. قیمت خانه در این شرایط از 1800 تا 3500 یورو در هر متر مربع متغیر است.

قیمت ویلا در آلمان

کیفیت ساخت و متراژی که ویلا در آن قرار دارد تاثیر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت، به طور متوسط ​​می توان گفت که ویلا و حیاط معمولا بین 300 هزار تا 5 میلیون یورو قیمت خواهند داشت.

قیمت آپارتمان در آلمان

قیمت املاک در بخش املاک سرمایه گذاری (خانه های چند خانواری، ساختمان های آپارتمانی، ساختمان های مسکونی و تجاری) در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. در چارچوب گزارش بازار ساختمان های مسکونی و تجاری آلمان در سال گذشته، 67 شهر با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفتند. در نیمه اول سال، بالاترین قیمت پیشنهادی در مونیخ 7468 یورو برای هر متر مربع بود. پس از آن شهرهای بزرگ دیگری مانند فرانکفورت و اشتوتگارت وارد این رتبه بندی شدند که هایدلبرگ در جایگاه چهارم قرار گرفت. به طور کلی، هر آپارتمان در آلمان با قیمت هایی از 2100 تا 11750 یورو در هر متر مربع فروخته می شود.

قیمت مسکن در روستاهای آلمان

املاک مسکونی در مناطق روستایی ارزان تر از شهر است. اگر پول کافی برای خرید خانه یا آپارتمان در مرکز شهر ندارید، میتوانید خانه ای در حومه شهر آلمان بخرید. البته باید به این فکر کنید که برای چه هدفی در آلمان خانه خریداری می کنید و اینکه آیا می توانید با خرید خانه در حومه شهر به آنچه میخواهید برسید. همچنین دهکده های روستایی بیشتر و ساختمان های اغلب قدیمی وجود دارد که می توانید برای زندگی شخصی یا سرمایه گذاری خریداری کنید. بنابراین، در این مورد، خریداران همچنان باید هزینه های تعمیر را در نظر بگیرند. با توجه به افزایش شهرها و روستاها در آلمان نمی توان قیمت دقیقی برای خرید خانه ارائه داد. در نتیجه، بهتر است ابتدا چند حوزه را در نظر بگیرید و سپس هزینه خرید آن را بررسی کنید.

کسانی که در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و فعالیت های اقتصادی انجام می دهند، می توانند از وام های دولتی استفاده کنند. این مشکل نه تنها مربوط به کسانی است که شهروند کشور هستند، بلکه ساکنان در بیشتر موارد می توانند از وام های بانکی نیز استفاده کنند. زیرا این افراد به عنوان شهروند این کشور کار می کنند و بنابراین مالیات دولتی می پردازند. در آلمان نیز وضعیت به همین منوال است و برای اینکه بتوانید از وام های بانکی برای خرید ملک در آلمان استفاده کنید باید ساکن این کشور باشید. بنابراین ابتدا باید از راه های دیگری مانند کار در آلمان و ثبت شرکت در آلمان اجازه اقامت آلمان را دریافت کنید. فقط در این صورت شرایط برای استفاده شما از خدمات عمومی به ویژه بانک ها ایجاد می شود.