اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

نیوزلند کشوری مهاجرپذیر است و یکی از راه های مهاجرت به این کشور سرمایه گذاری است. وابستگی نیوزلند به صادرات دام و کشاورزی آن را به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان در سال گذشته تبدیل کرد. بنابراین بررسی همه جانبه این موضوع می تواند بسیار مهم باشد.

فهرست مطالب

اطلاعات مختصری در مورد نیوزلند

برای سرمایه گذاری در نیوزلند بررسی شرایط عمومی آن کشور و آشنایی با اولین قدم است. این کشور جزیره ای در قاره استرالیا در جنوب اقیانوس آرام و جنوب غربی جزایر پلینزی قرار دارد. نزدیکترین همسایه استرالیا است. نیوزلند از دو جزیره اصلی شمالی و جنوبی تشکیل شده است.. این کشور با جمعیتی حدود چهار میلیون و هفتصد و هشتاد هزار نفر دارای آب و هوای معتدل است. نیوزلند یک کشور عمدتا انگلیسی زبان است و این موضوع برای افرادی که قصد مهاجرت به نیوزیلند را دارند بسیار مورد توجه است. زبان مائوری دومین زبان رسمی است.

  • نام رسمی: قلمرو همسود نیوزلند.
  • پایتخت: ولینگتون
  • حکومت: حکومت متمرکز نظام سلطنتی مشروطه پارلمانی
  • واحد پول: دلار نیوزلند (NZD)
  • زبان رسمی: انگلیسی
  • مساحت کل کشور: 268 هزار کیلومتر مربع (76 رتبه جهان)
  • تعداد استان ها: 16 منطقه (استان) و 50 شهر.
  • جمعیت: 5.23 میلیون نفر
  • بزرگترین شهر: اوکلند
  • معروف ترین شهرها اوکلند، ولینگتون، کریس چرچ، کوئینزتاون، تائورانگا و… هستند.
  • شرایط آب و هوایی: معتدل تا خنک، مرطوب و بارانی (میانگین دما در تابستان 20 تا 30 درجه سانتیگراد و زمستان 10 تا 15).
  • تولید ناخالص داخلی: 212 میلیارد دلار آخرین آمار (52)
  • تعداد دانشگاه های معتبر: 8
  • متوسط ​​درآمد خالص سرانه: 50000 دلار نیوزلند در سال.
  • وضعیت آزادی،حقوق بشر و رضایت مردم: در بین 195 کشور جهان با آمار، رتبه 2 در دموکراسی، 4 در آزادی بیان و 9 در خوشبختی بشر را دارد.

اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

تحصیل پزشکی در نیوزلند

مانند تمام کشورهای جهان، شش راه برای مهاجرت به نیوزلند وجود دارد. مهاجرت از طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری مطابق با قوانین بین المللی امکان پذیر است. اقتصاد نیوزلند یک اقتصاد پیشرفته و توسعه یافته است. در سال های اخیر یکی از کشورهای پیشرو در شاخص توسعه انسانی در جهان بوده است. البته بیشتر اقتصاد نیوزلند بر پایه محصولات کشاورزی و دامی استوار است.همانطور که گفته شد یکی از شش راه اصلی مهاجرت به نیوزلند و اخذ اقامت و شهروندی نیوزلند از طریق سرمایه گذاری می باشد. یکی از راه های اصلی مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری ویزای 100000 دلاری نیوزلند است. در این روش متقاضی با توجه به نکات ذکر شده در قسمت های زیر، ظرف مدت یک سال مجاز به راه اندازی کسب و کار در نیوزلند خواهد بود. در این زمان فرد باید کسب و کار خود را راه اندازی کند. علاوه بر این، او باید نشان دهد که ظرف دو سال تجارت او سودآور است و برای اقتصاد نیوزلند مفید است. پس از این سه سال فرد اقامت دائم نیوزلند را دریافت می کند. فردی که به مدت 5 سال در نیوزلند زندگی کرده باشد می تواند برای پاسپورت نیوزلند اقدام کند و به این ترتیب تابعیت این کشور را دریافت کند.

راه دیگر برای اخذ اقامت نیوزلند سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری است. در این روش فرد باید 44 روز در سه سال اول سال حضور داشته باشد. سه سال بعد، فرد اقامت دائم دریافت می کند.

با خرید ملک به نیوزلند مهاجرت کنید

یکی از رایج ترین راه های انتقال سرمایه و همچنین سرمایه گذاری در نیوزلند مانند اکثر کشورهای دنیا خرید ملک می باشد. خارجی ها مجاز به خرید ملک در نیوزلند هستند. ارزش املاک در این کشور بسته به اندازه و موقعیت ملک متفاوت است. به طور معمول، یک فرد می تواند یک ساختمان مسکونی به ارزش حداقل یک میلیون دلار نیوزیلند داشته باشد. با توجه به توریستی بودن نیوزلند، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در این کشور می تواند یک برنامه سودآور باشد.

مدارک زیر برای خرید ملک در نیوزلند مورد نیاز است:

  • گذرنامه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • شکاف ها
  • نامه بانکی که توانایی مالی را تأیید می کند
  • ارائه مدرک زبان
  • در صورت ازدواج ترجمه اسناد ازدواج

لازم به ذکر است که خرید ملک در نیوزلند منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود. اگر با خرید ملک به دنبال اقامت در این کشور هستید، به خرید ملک در پرتغال یا خرید ملک در یونان تشویق می شوید.

با ثبت شرکت در نیوزلند سرمایه گذاری کنید

یکی از روش های رایج سرمایه گذاری در نیوزلند ثبت شرکت در این کشور می باشد. متقاضیان ثبت شرکت در نیوزلند باید طرح کسب و کار خود را به اتحادیه کارگری مربوطه ارسال کرده و اجازه اقامت موقت برای زندگی در نیوزلند را دریافت کنند. پس از ارائه طرح تجاری، متقاضی 1 سال فرصت دارد تا شرکت خود را راه اندازی کند. برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور دو راه وجود دارد. راه اول این است که فرد باید با حداقل 3 میلیون دلار شرکت ثبت کند. در این نوع ویزا افراد باید کسب و کار و سرمایه اولیه را به مدت 4 سال در یک حساب شرکتی نگهداری کنند. اگر شرکت متقاضی در این مدت سود کافی برای نیوزلند داشته باشد، متقاضی می تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند و پس از 5 سال اقامت دائم پاسپورت نیوزلند دریافت کند. در این روش اقامت نیوزلند اجباری بوده و متقاضی اجازه تحصیل و کار را دارد.

برای ثبت شرکت از این طریق شرایط زیر الزامی است:

  • سابقه کار حداقل 3 سال
  • مدرک زبان آیلتس 5 یا بالاتر
  • زیر 65 باشه
  • زندگی 146 روز در سال در نیوزلند
  • راه دوم این است که متقاضی باید مبلغ 10.000.000 دلار در حساب شرکت خود داشته باشد. این مبلغ باید سه سال در حساب شرکت بماند و در این مدت شرکت باید برای کشور نیوزلند سودآور باشد تا فرد بتواند اقامت دائم نیوزلند را دریافت کند.

ویزای کارآفرینی در نیوزلند

یکی از روش های سرمایه گذاری در نیوزلند مهاجرت و اقامت از طریق روش سرمایه گذاری 100 هزار دلاری یا کارآفرینی نیوزلند می باشد. این روش امتیازات بسیار مطلوبی از جمله اقامت دائم و مجوزهای کار دائمی را در اختیار کارآفرینان قرار می دهد. در ادامه جدول ارزیابی این روش ارائه خواهد شد. در صورت کسب حد نصاب امتیاز، ابتدا با اقامت یک ساله وارد نیوزلند می شود و کسب و کار خود را راه اندازی می کند. پس از سه سال، اگر این تجارت برای اقتصاد نیوزلند عملکرد خوبی داشته باشد، اقامت متقاضی به اقامت دائم نیوزلند تبدیل می شود.

اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

سیستم امتیاز برای سرمایه گذاری در نیوزلند از طریق کارآفرینی

سن :

از 24 سالگی و کمتر-15 امتیاز

از 25 تا 49 سال – 20 امتیاز

از 50 تا 59 سال – 10 امتیاز

سرمایه، پایتخت :

از 100000 دلار نیوزلند تا 199000 دلار نیوزلند 0 امتیاز

از 200000 دلار نیوزلند تا 299000 دلار نیوزلند 10 امتیاز

از 300000 دلار نیوزلند تا 399000 دلار نیوزلند 20 امتیاز

از 400000 دلار نیوزلند تا 499000 دلار نیوزلند 30 امتیاز

از 500000 دلار نیوزلند تا 749000 دلار نیوزلند 50 امتیاز

از 750000 دلار نیوزلند تا 999000 دلار نیوزلند 60 امتیاز

80 امتیاز از یک میلیون دلار نیوزلند و بالاتر

ایجاد شغل در نیوزلند :

ایجاد شغل ثابت برای یک نفر 10 امتیاز

ایجاد شغل ثابت برای دو نفر 20 امتیاز

ایجاد شغل برای 3-4 نفر تمام وقت 30 امتیاز

ایجاد شغل برای 5-9 نفر تمام وقت 50 امتیاز

ایجاد شغل تمام وقت برای 10 نفر یا بیشتر 80 امتیاز

تجربه کاری قبلی:

(افراد باید حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با کسب و کار پیشنهادی داشته باشند)

سابقه کار مرتبط از 3 تا 4 سال 20 امتیاز

سابقه کار مرتبط از 5 تا 9 سال 30 امتیاز

سابقه کار مرتبط حداقل 10 سال و بیش از 40 امتیاز

با خرید اوراق قرضه دولتی نیوزلند در نیوزلند سرمایه گذاری کنید

راه دیگر سرمایه گذاری در نیوزلند خرید اوراق قرضه دولتی است. اوراق قرضه معمولاً سالانه توسط دولت منتشر می شود. افراد می توانند پس از انتشار اوراق توسط دولت و تایید بانک های مربوطه، این اوراق را از مقامات محلی مربوطه خود خریداری کنند. این روش یک روش سرمایه گذاری نیوزلند محسوب می شود و ارزش هر یک از این اوراق 100 دلار نیوزلند است. اگر می خواهید از این طریق اقامت نیوزلند را دریافت کنید، باید اوراق قرضه به ارزش حداقل 5,000,000 دلار نیوزلند خریداری کنید.

سرمایه گذاری در نیوزلند و مزایای آن

نیوزلند پتانسیل بسیار بالایی دارد. با توجه به موارد بررسی شده، این کشور دارای شاخص های اقتصادی بسیار پویایی است. شاخص هایی مانند بیکاری کم، تولید ناخالص داخلی بسیار بالا و نرخ های مالیاتی پایین مردم را تشویق می کند تا بیشتر در نیوزلند سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این موارد، استانداردهای سرمایه گذاری، سطح بالای امنیت اجتماعی و توانایی یک کشور برای مهاجرت از دیگر دلایل جذب سرمایه گذاران خارجی است. با توجه به ماهیت مهاجرتی نیوزلند، اقتصاد این کشور که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، حضور خود را مدیون حضور سرمایه گذار خارجی و همچنین نیروی کار مهاجر است. بنابراین، دولت همواره در تلاش است تا به مهاجران خدمات اجتماعی، پزشکی و آموزشی مناسب ارائه دهد.

از مزایای دیگر میتوان گفت :

  • شهروندان نیوزلند و دارندگان پاسپورت می توانند به 172 کشور بدون ویزا سفر کنند.
  • استاندارد بالای زندگی، حضور ملیت ها با فرهنگ های مختلف و تراکم جمعیت پایین
  • شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پایدار است
  • اینجا کمترین فساد در بین کشورهای دنیاست
  • دارای یک شبکه مالیاتی ثابت و پایدار
  • شامل همسر و فرزندان تحت تکفل تا 24 سال
  • با اخذ اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری، شما حق زندگی، کار و تحصیل در نیوزلند را دارید.

سرمایه گذاری در نیوزلند و معایب آن

طبیعتاً انتقال سرمایه و همچنین سرمایه گذاری در کشوری دیگر خطرات و مشکلاتی را به همراه دارد. از جمله نکات منفی که باید از آن آگاه بود کمبود نیروی کار ماهر در این کشور است که دولت با ارائه برنامه های مهاجرتی به دنبال جذب افراد مورد نیاز خود است. علاوه بر این، وابستگی اقتصاد کشور به سرمایه گذاران خارجی در برخی موارد منجر به ضعف خواهد شد. تولیدات کشاورزی و دامی نیوزلند که بخش عمده ای از اقتصاد نیوزلند را تشکیل می دهد، به تقاضای چین بستگی دارد. در کل نیوزلند کشوری مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری است، البته با همین میزان سرمایه گذاری هم می توانید اقامت دائم و هم تابعیت کشوری مانند کانادا را دریافت کنید.

اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در نیوزلند و استانداردهای سرمایه گذاری

استانداردهای بین المللی سرمایه گذاری شاخص هایی هستند که میزان امنیت مالی و جانی سرمایه گذاران را در کشور مقصد تعیین می کنند. به همین دلیل، تجزیه و تحلیل آنها هنگام انتخاب جهت سرمایه گذاری بسیار مهم است. یکی از استانداردهای سرمایه گذاری میزان ریسک مصادره اموال است.کمترین و مناسب ترین مقدار برای این اندیکاتور 1 و حداکثر مقدار 7 است.

سرمایه گذاری نیوزلند و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

برای سرمایه گذاری در نیوزلند به دنبال شاخص های اقتصادی هستیم که تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاران خارجی داشته باشد. یکی از این شاخص های بسیار مهم نرخ مالیات در نیوزلند است.دولت طی ده سال گذشته مالیات های خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است تا سرمایه گذاران خارجی را جذب کند.مجموع تولید ناخالص داخلی هر کشور میزان توسعه یافتگی آن کشور و همچنین رشد اقتصادی آن کشور را نشان می دهد.تولید ناخالص داخلی نیوزلند در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است این عامل تاثیرگذار تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در نیوزلند را بسیار افزایش داده است.البته هر کسی که به دنبال سرمایه گذاری در نیوزلند است باید نرخ بیکاری این کشور را در نظر بگیرد. نرخ بیکاری در نیوزلند در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است و به سطوح زیر 4 درصد رسیده است که پایین‌ترین میزان در سال‌های اخیر است.

ویزای تاثیرگذاری جهانی

این نوع ویزا برای کارآفرینانی است که توسط بورسیه ادموند هیلاری برای شرکت در برنامه سه ساله به عنوان یک کارآفرین یا سرمایه گذار خلاق دعوت شده اند. متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند از این طریق باید 36000 دلار نیوزلند برای پرداخت اولین سال زندگی پس از دعوت به همراه داشته باشند. حداکثر مدت اقامت نیوزلند با این ویزا 36 ماه است و پس از 30 ماه افرادی که مایل باشند می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. با این ویزا می توانید تحصیل کنید، کار کنید و اعضای خانواده را بیاورید.

شرایط قابل قبول برای سرمایه گذاری در نیوزلند

پس از تایید درخواست ویزا، متقاضیان 12 ماه فرصت دارند تا سرمایه خود را در نیوزلند سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری های واجد شرایط برای اهداف مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند عبارتند از:

1)شرکت هایی در نیوزلند متعلق به یک شرکت خارجی:در این روش کلیه سهام شرکت در اختیار شرکت خارجی می باشد. متقاضیان قبل از سرمایه گذاری باید اطلاعات کاملی در مورد شرکت مورد نظر، محدوده فعالیت آن، کاربرد سرمایه متقاضی و نحوه انتقال سرمایه ارائه دهند. قانونی بودن فعالیت شرکت در نیوزلند و استفاده مناسب از سرمایه از شرایط لازم برای این نوع سرمایه گذاری است. همچنین نحوه اقدام باید به صورت سرمایه گذاری در سهام شرکت باشد.

2)توسعه املاک مسکونی:یکی دیگر از روش های قابل قبول مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند است. البته این سرمایه گذاری ها باید در جهت خرید ملک جدید باشد و شامل بازسازی یا نوسازی ساختمان های قدیمی نمی شود. برای این کار، سرمایه گذاران باید مجوزهای لازم برای ساخت یک منطقه مسکونی را داشته باشند و این کار را با هدف کسب سود تجاری (و نه برای زندگی شخصی) انجام دهند. قبل از سرمایه گذاری، متقاضیان باید طرح تجاری خود را برای پروژه توسعه منطقه مسکونی، قرارداد با پیمانکار، مجوز از مقامات محلی، زمانبندی پرداخت سرمایه (در صورت پرداخت در چند مرحله) و جدول زمانی اتمام پروژه ارائه دهند. توجه داشته باشید که هزینه اخذ مجوزهای لازم جزء سرمایه گذاری محسوب نمی شود.

املاک تجاری

سرمایه گذاری در املاک تجاری در صورتی واجد شرایط تلقی می شود که ملک مورد نظر مسکونی نباشد و برای مقاصد محلی مورد استفاده قرار نگیرد. متقاضیان باید قصد استفاده تجاری با امکان بازگشت سرمایه به بازار را داشته باشند. همچنین، این خواص را نباید بدون قصد توسعه مدتی در آینده در نظر گرفت. هیچ یک از اعضای خانواده سرمایه گذار یا خود او حق زندگی در آن را نخواهند داشت. اگر سرمایه گذاری در ملک جدید است، مجوز از مقامات محلی لازم است. البته متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند نیز می توانند زمین خالی را برای توسعه تجاری خریداری کنند.

سرمایه گذاری بشردوستانه

کمک های خیریه می تواند حدود 15 درصد از سرمایه گذاری شما را پوشش دهد. این کار باید از طریق یک موسسه خیریه ثبت شده در نیوزلند یا یک سازمان غیرانتفاعی تایید شده در نیوزلند انجام شود.

سرمایه گذاری در رشد

هدف از سرمایه گذاری رشد، افزایش سرمایه سرمایه گذار است و برای این کار اغلب در بازارهایی با احتمال رشد بالا انجام می شود. این نوع مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند شامل اوراق قرضه یا کمک های بشردوستانه نمی شود. متقاضیان ممکن است هنگام درخواست ویزا نشان دهند که مایل به سرمایه گذاری در نیوزلند هستند. بنابراین، مقدار سرمایه گذاری و مدت زمان آن تغییر می کند. به عنوان مثال، در ویزای سرمایه گذاری نوع 1، متقاضیان باید 2.5 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند و به مدت 88 روز در طول 4 سال در کشور بمانند. یا در ویزای سرمایه گذاری نوع 2 می توانند 750 هزار دلار سرمایه گذاری کنند و در مدت 4 سال 438 روز در این کشور بمانند.

نکات تکمیلی ویزای کارآفرینی نیوزلند

  • ویزای کارآفرینی به طور خاص برای یک طرح تجاری تایید شده صادر می شود.
  • کارآفرین باید کسب و کار خود را اداره کند و نباید در شرکت دیگری استخدام شود.
  • با توجه به نیاز به تمرکززدایی از شهر اوکلند برای راه اندازی کسب و کار در خارج از اوکلند، یک امتیاز مضاعف در نظر گرفته شد.
  • کارآفرینانی که طرح تجاری خود را مطابق با صادرات نیوزلند طراحی می کنند، امتیاز دو برابر دریافت می کنند.
  • اگر یک کارآفرین 500000 دلار نیوزلند سرمایه گذاری کند و برای 3 نفر شغل ایجاد کند، واجد شرایط دریافت اجازه اقامت در کمتر از 3 سال است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *